Zinfandel skrev 2012-02-17 17:49:51 följande:
Boring: Vilket du vill men vi kan säkert hålla en del här eftersom jag tror att fler kan vara intresserade!
Jag hakade upp mig på myomet och inte på proverna eftersom jag då inte visste vilka de var. Jag tror du ska fördjupa dig lite i det, faktiskt. Det finns mycket intressant skrivet i ämnet och har man det på ett ställe kan det finnas fler och det kan vara anledningen till MF/infertilitet. Enda sättet att se om det finns i livmodern också är med hysteroskop och det finns många sätt att behandla det på. Oavsett vad och hur många läkare som säger vad som så hade jag lagt lite krut där, om jag varit i dina kläder. Tex så misstycker Dr D skarpt över sådant "som är där som inte ska vara där".
www.lakartidningen.se/includes/07printArticle...
Ja, jag har fått op-tid om ca 10 dgr
Tack, jag ska be min sambo läsa repotaget..sånt där blir jag helt snurrig av
men bra att ha med när vi går vidare, då ska jag ta upp det! tack
Okej proverna som togs idag kommer nedan, jag vet att du Zin sa du tyckte Tna alpa kunde va bra och även TOP ak men jag tror inte att de är med, iaf så står det inte precis så på provremissen.. here we go:
Koagulering:
P-AT-tid
Allmän kemi:
P-TSH
P-FT3
P-FT4
Kemi:
P-Homocystein
Könshormon:
S-anti-TPO
Koagulation:
P-protein C
P-protein S fritt
P-Lupus Antikoag
S-anti-kardiolipin lgG lgM
Antikropps bestämning:
CMV
Herpes simplev
Toxoplasma
Rubella
Syfillis
och vid 2-4 blödningsdagen ska jag ta prov för:
S-FSH
S-LH
S-Östradiol
Så där ja! Synpunkter på detta?? Jag har ingen aning om det är ett enda bra prov så välkomna att hjälpa mig förstå vad de olika proverna kan va bra för och gärna om några viktiga missats så jag kan ta upp det vid nästa tillfälle!
Hon sa också att det blir mer prover på vägen, att hon börjar med dessa och beroende på vad de visar så går hon vidare med fler prover men att hon ju fick börja någonstans, bästa va om jag kunde bli gravid nu så hon kunde ta mer prover då