• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Mia69 skrev 2011-12-05 19:33:43 följande:
    När jag fick plus för någon månad sedan fick jag rådet av kliniken att fortsätta med progesteron i alla fall fram till VUL. Tror inte man kan jämföra styrkorna rakt av på det sättet utan det borde väl gå bra att fortsätta med progesteronvagitorier, men be kliniken skriva ut Lutinus imorgon.

Varför skall du vänta med ett TSH prov tills VUL. Det är väl nu din kropp behöver adekvat dos av Levaxin för att undvika missfall/MA. Jag äter Levaxin sedan ca 3 veckor (hade vid kontroll TSH 3,0 jmf med 2,2 före IVF). Jag har tagit 50 mikrogram varje dag och efter 2,5 veckor låg mitt TSH på 1,9 och är väl på väg ned lite till vilket jag tycker är bra. Det tar minst 4 veckor för TSH att stablisera sig efter insättning/dosjustering. Däremot tar det förmodligen inte så lång tid för att Levaxinet att ge effekt vid dosjustering (det styrs ju av halveringtiden på Levaxin). Chansa inte med detta nu och vänta inte med provet!

Grattis igen!SoligTomte
    Tack för råd! Var tog du nytt TSH-test? Kan man ringa vårdcentralen och få en tid för det? Kliniken tycker ju inte att mitt TSH var för högt ens vid 3,5 så jag tror inte jag kan få er nytt prov där. Kan fråga kliniken om någon läkare vill skriva ut en extra ask Lutinus imorgon.
  • Inanna Li
    Maryhe skrev 2011-12-05 20:19:40 följande:
    Åhhhhh!!!! Grattis Inanna!!!! Det är ju helt fantastiskt! Vill  krama dig!

Varför ska du sluta med progesteron? På min klinik så skulle jag ha fortsatt åtminstone till VUL, det var de direktiv jag fick när jag ringde in mitt plus.  Kan du inte få utskrivet av din husläkare?

Kram! Kram! Kram!Hjärta 
    Tack för kramen! Den värmde Solig! Läkarna på min klinik menar att kroppen klarar att bilda progesteron själv efter positivt test så det behövs inget extra tillskott.
  • Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-12-05 19:29:32 följande:
    YEEEEEESSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!

Stort stort grattis Inanna. Jag är sååååå glad för er skull Solig . Nu ska det gå hela vägen så det så.
    Tredje gången gillt!
    Hur många embryon fick du tillbaka, jag minns inte det riktigt.
    Massor med grattiskramar Hjärta 
    Tack vännen Hjärta! Jag fick ju två tillbaka som vanligt! Li och Lo du vet Skrattande!
  • Inanna Li
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-05 19:29:35 följande:
    Inanna. Supergrattis! Så himla roligt med plus bland misslyckandena, det väcker ju hoppet Förresten hur kommer det sig att man får så olika testdagar? Har hört om allt från ruvardag 8-18, kanns ju lite underligt med tanke på att den som hade dag 8 har haft samma medicinering som jag.... Och vad är eg det tidigaste någon testat positivt ?
    Tack Glad! På min klinik har man TD 18 dagar efter ET (tidigare 20 dagar men de har sänkt det nu). Det kan vara så att vissa är låghormonare och bildar hcg senare än andra och därför plussar senare. Och om man testar för tidigt kan man ju riskera att få missfall senare. Man kan inte vara helst säker på plus förrän tidigast 10 dagar efter äggmognadssprutan är tagen så det tidigaste man kan testa plus borde vara runt RD 6.

Men jag är ju en fegistestare som aldrig tjuvtestat ...
  • Inanna Li
    callimero skrev 2011-12-05 20:32:42 följande:
    Stort grattis Inanna! Skrattande

Håller mina tummar allt vad jag kan för fin befruktning nu Maryhe!
    Tack min vän Hjärta
  • Inanna Li
    Vi 4 skrev 2011-12-05 19:37:32 följande:
    Inanna, så underbara nyheter G R A T T I S Det var verkligen roligt att höra! Instämmer om att nu måste det vara tredje gången gillt
    Tack! Hoppas för dig också Solig
  • Inanna Li
    tjorven01 skrev 2011-12-05 20:01:12 följande:
    Inanna
    Wohooooooo mega GRATTIS men hmmmmmm
    Sa jag inte att du var gravid för ett par dagar sedan
    Mitt sinne sviker mig INTE och det KOMMER att gå HELA vägen nu
    Stoooooor KRAM
    Tack Solig! Jag borde förstås ha lyssnat på dig från början Glad! Kram!
  • Inanna Li
    min tur skrev 2011-12-05 21:12:47 följande:
    Hej!

Jag skrev lite i somras, men är inte så bra på att skriva...
    Jag gläds, sörjer och tänker på er i det tysta varje dag! Ni är alla fantastiska!!!

Själv går jag in i v.33 i morgon och allt ser bra ut så här långtGlad
    Det är mitt 1:a IVF i detta förhållande, men har gjort 3 ICSI, 1 FET och 3 inseminationer i ett tidigare förhållande, med ett MF.

Innana, grattis till + !!!  Ring vårdcentral eller medicinkliniken i morgon och boka tid för provtagning omgående.
    Jag gjorde själv det på eget bevåg efter mitt plus och mitt TSH var 13,46!!! Det är inte bra! Jag hade jätteångest innan värdena var ok och UL visade att allt såg ok ut.

Jag har sedan gått på regelbundna kontroller hela min graviditet och fått öka dos tre gånger.
    Vårdcentralen är oftast inte så kunniga i detta så du får kanske stå på dig. Ditt TSH ska ligga under 2.

Allt verkar ok för mig trots det höga värdet i början, så få inte panik om det ligger fel. Men vänta INTE!!!

Lycka till alla ni som plussat och alla ni andra, all styrka till er, det kan verkligen gå vägen till slut!
    Ni är fantastiska allihop! Kraaam!
    Grattis till att allt går bra med din graviditet Solig! Jag äter ju Levaxin varje dag så jag hoppas TSH är på väg ner. Hade 3,5 i oktober!
  • Inanna Li
    42an skrev 2011-12-05 21:27:05 följande:
    Bamsegrattis Inanna, så fantastiskt roligt. Det behövdes verkligen + här efter alla tråkigheter sista dagarna.

Maryhe: Håller tummarna för dina ägg, det verkar ju lovande med bättre simmare! Och tänk på att fler än 4 ungar  på en gång orkar du nog inte medFlört.
    Tack Solig! Hoppas jag får gå hela vägen denna gång! Våra embryon har tidigare avstannat i vecka 6.
  • Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-12-05 22:14:21 följande:
    Jaaa just det Li och Lo 3.0 är det ju Skrattande.

På CFC vill de att man tar proggisar minst till VUL och vill man så i hela 12 veckor.
    Jag tog en på morgon och en på kvällen i 12 fulla veckor och sedan en på kvällen i ytterligare 2 veckor.
    De sa att det kan absolut inte skada i alla fall utan det kan ibland vara till nytta även om det oftast är så att man själv klarar att producera tillräckligt. 

Tycker också du ska kräva ett TSH prov på din vårdcentral el hos din husläkare. Gå dit och vägra gå ut igen innan de hjälper dig. I värsta fall får du väl tigga om sympatier genom att berätta att du är gravid för tredje gången via IVF men haft två missfall. Det om ngt borde väl hjälpa till att få ett prov taget.

Massor med grattiskramar igen Hjärta
    Tack igen vännen Hjärta! Bra att det inte kan skada att man tar extra progesteron i alla fall. Jag vill ju förstås inte att kroppen ska tro att den inte själv är kapabel till det om jag fortsätter ett tag till och sen abupt slutar och det leder till missfall! Jag är extra orolig just nu! Har väldigt ömma bröst och molvärk samt gaser och magknip som gör ont! Måste ta Alvedon mot smärtan! Ska ringa kliniken idag och höra va de säger om extra progesteron.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?