• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Har nu gått tillbaka och läst mina tidigare ruvarinlägg i tråden. Som lustig kuriosa angående ruvarnjojor kan jag informera om att när jag var gravid via IVF första gången i oktober förra året var jag också snuvig och febrig och de ömmande brösten kom inte förrän på RD 15. Då gjorde jag FET utan progesteronstöd så jag kunde inte skylla på symptom från mediciner! När jag var gravid i somras var jag förkyld och hade luftrörskatarr. Då hade jag ömma bröst från början (förmodligen mest beroende på Ovitrelle och progesteron-vagitorier). Molvärk hade jag också båda gångerna tidigt i ruvandet. Så förkylningskänslan verkar vara ett gott tecken Skrattande! Tänk om det kunde vara så väl!

• Inanna Li
    Vi 4 skrev 2011-11-25 14:36:09 följande:
    inanna, ja, då får du vänta några dagar till för att vara säker på symptomen. Det jag tänker om hennes bestämdhet är att hon ju bestämde dos och dag för vul innan jag fick provsvaren och att hon då utgick från att provsvaren skulle se dåliga ut. Så frågan är om hon skulle bestämt samma sak om provsvaren kommit tidigare och om hon räknat in vä äggstock som hon först sa hade lagt ner verksamheten, men som vi sedan såg 5-6 ägg på. Blä vad jag hakat upp mig på detta. Måste försöka tänka på annat i helgen och försöka fokusera lite p jobbet nu.   
    Förstår att detta upptar dina tankar! Hoppas ändå du får en fin helg och att allt kommer gå bra! Läkaren vet förhoppningsvis vad hon gör (även om hon missbedömde en äggstock) ! Men det kan se olika ut olika månader. Min högra äggstock som tidigare varit mer aktiv än den vänstra verkade nästan ha lagt av vid min senaste IVF. Jag hoppas det inte var för gott utan bara en tillfällighet!
  • Inanna Li
    Skytten skrev 2011-11-25 14:47:22 följande:
    Inanna - tusen tack för info! Jag ringde CvL i morse och de sa att man räknar idag fredag som äl-dagen, därför att de vill att man testar på morgonen och hon menade att det utslag som jag fick igår 22.15 skulle ha hållt i sig till idag och skulle jag ha följt deras råd skulle jag alltså ha sett i morse. Så nu blir det insättning på måndag. Förresten vet du (eller någon annan) varför man väntar just tre dagar efter omslag?
    Vad bra att du fick ett helt korrekt svar från CvL. Då gjorde jag egentligen fel med mitt embryo men det gick ju "bra" ändå Glad!Man ska sätta tilbaka embryot 2 dagar efter ägglossningen om det är 2-dagarsodlat och om du fick omslag idag räknar man med att ägglossningen kommer imorgon (ca 24 timmar senare)!
  • Inanna Li
    Skytten skrev 2011-11-25 15:42:44 följande:
    Aha! Tack! Jo, det var tvådagarsodlat. Vill man alltså att ägget som man har i sig ska släppa innan man sätter in det tinade ägget? Och vad spelar det för roll egentligen, tidpunkten för insättandet?
    Det är väl för att efterlikna den naturliga befruktningen så nära som möjligt så att slemhinnan har perfekt utseende. Om ägget lossnar på ÄL-dagen och blir befruktat av spermier på naturlig väg så är det ju ett 2-dagars embryo 2 dagar senare.
  • Inanna Li
    sushikatten skrev 2011-11-25 16:05:14 följande:
    Innana: Förstår verkligen det där kring ruvandet att man kollar och genomför. Jag tror som du att det kan vara bra att inte ha för hög immunsystem då vid ET. Hur mår du? Funderar du på test snart?

Ego: Jag mår ganska ok! Lite illamående några gånger på dagen och lite molvärk då och då. Brösten är som vanligt. Ja då oroar man sig för det. Måste vänta 2 veckor till innan jag kommer till VUL. Prata om nervresa.
    Jag brukar aldrig våga tjuvtesta tidigare än 1-2 dagar före TD och klarar jag mig så långt kan det vara ett bra tecken Skrattande. Nu vet jag av erfarenhet att proggisarna kan skjuta upp mensen och ge falska symptom. Jag känner mig väldigt orolig men det finns inget annat att göra än att ruva vidare och ta varje dag som den kommer.

Illamående är ju jättebra att känna. Likaså molvärk. Förstår hur jobbigt det är att vänta på VUL För mig kommer dert bli en pärs om jag lyckas få + på stickan igen. Jag har ju 2 MA i bagaget och kommer ha svårt att tro på att jag nånsin kommer få se ett levande embryo. Håller tummarna för dig Solig!
  • Inanna Li
    Söte79 skrev 2011-11-25 17:40:10 följande:
    Hej Sushikatten! Jodå, det går bra. :0) Tog nytt hcg idag och det låg på 1180. Hade 216 i måndags. Man måste komma över 1000 för att kunna se en hinnsäck så mycket vet jag iaf... Räknar inte med att se ett litet pickande hjärta. Men är väldigt nöjd med stigningen. Idag sa min läkare att jag är i v 4+5. Tiden går långsamt... Men nu åker vi till Thailand på torsdag och det ska bli sååå skönt. Ja, klart jag oroar mig lite för det också med tanke på graviditet men min läkare har lugnat mig och sagt att jag behöver njuta nu! Får bara vara extra noga med maten och upp och gå på flyget. :0) Trevlig helg på er!!
    Grattis till graviditet och stigande hcg! Ha en riktigt trevlig resa och njut ordentligt i värmen! Kram Solig
  • Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-11-25 21:36:55 följande:
    Det hoppas vi verkligen Skrattande!
    Tack Glad! Känner konstigt nog inget speciellt idag. Är inte längre särskilt förkyld så det var nog bara "falskt alarm" att förkylning var på gång! Har inte heller känningar i vare sig tutar eller mage! Det känns med andra ord inte direkt positivt längre!
  • Inanna Li

Maryhe - Jag är på RD 10. Jag har blivit gravid på TSH 2,3 och också på vad jag tror över 3. Tror inte det var pga det jag fick MA.

• Inanna Li
    sushikatten skrev 2011-11-26 14:09:31 följande:
    Innana och Mariki  Oroa Er inte! Jag kände precis som ni och var faktiskt skitförbannade att aldrig skulle gå. Nu är jag gravid och känner faktiskt inte heller några jätte symptom i bröst. Efter TD då började jag må lite illa och lite molvärk. Så ge inte upp och försök tänka att ni är gravida tills motsatsen har bevisats. Styrkekramar
    Tack för stöd! Det är bara det att jag känt mer symptom de gånger jag varit gravid. Därför känns det ganska hopplöst. Men jag har förstås inte gett upp helt! Fortsatt lycka till för dig inför VUL! Kram Solig
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?