• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

sushi - fantastiskt bra att båda embryona fäste trots allt som hänt Hoppas verkligen det finns något i den andra hinnsäcken när du ska på VUL! Håller tummarna stenhårt!

• Inanna Li
    Victoria71 skrev 2011-12-13 11:40:31 följande:
    Inanna - hur går det för dig?
    Vet inte vad jag ska säga om det. Har ingen bra känsla alls! Igår morse och idag på morgonen kom det små torra mörkbruna enstaka millimetersmå blodflagor (som torkat blod, helt förbryllande ???)när jag  förde in min Lutinus-spatel och en gång när jag torkade mig igår eftermiddag. Det verkar vara rester av en gammal blödning eller så är det kanske en förebådan om missfall. Kanske jag småblöder långt uppe i livmodern nånstans. Jag har aldrig haft ett vanligt missfall så det är bara att se tiden an. Jag har haft ömmande bröst till och från under de senaste dagarna. Lite molande i magen och livmodern och lite lätt yrsel. Har inte längre lika starka symptom. Jag hoppas verkligen inte att jag får missfall. Jag är så fruktansvärt rädd Död! Jag har aldrig haft blödningar vid graviditet förut!
  • Inanna Li
    Victoria71 skrev 2011-12-13 11:54:50 följande:
    Kära vännen, jag förstår din oro! Men mörka blodrester är väl mindre orsak till oro än färska röda? Det är säkert ingen fara! 

Vi ska träffa A-K imorgon, vet inte riktigt vad jag ska säga, vill ha kvar henne som läkare, hon är min trygghet i det här! Vad skulle du råda? Tänker att man kanske kan byta till dit hon ska, men det kan ju dra ut på tiden. Och dra ut på tiden gör det redan så det räcker!!
    Jag vet inte vad jag ska tro angående blödningarna! Tack för tröst {#emotions_dlg.flower}"!

Hoppas inte A-K ska sluta än på ett tag. Du kanske kan fråga när det är dags. Visst skulle du kunna göra IVF på Carlanderska där hon ska bli chef. Jag ska träffa henne nästa vecka (om inget hemskt händer innan dess). Men A-L är en bra läkare också. Hoppas det löser sig med hysteroskopin för dig!
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-12-13 12:35:55 följande:
    Inanna: jag vet att det inte går att jämföra graviditeter; men vill ändå dela med mig av min erfarenhet. När jag fick MA så hade jag inga blödningar men starka symptom (kräktes t o m upp till en vecka efter skrapningen). Under min lyckade graviditet hade jag däremot småblödningar och brunflagor i början. Hoppas att du följer mitt mönster, kram, tänker på dig! 
    Tack kära vän för att du alltid kommer med tröstande erfarenheter Hjärta! Skönt att veta att det kan lyckas trots spår av blod. Jag tyckte också i förrgår att mina symptom avtagit något men igår kväll hade jag ömma bröst igen. Det verkar komma och gå fortfarande. Vid missfall (vanligt, ej MA) brukar ofta symptomen försvinna helt innan blöningar och kramper börjar. Jag har hopp kvar fortfarande. Jag är i vecka 6 + 1 idag! VUL först den 22 dec.
  • Inanna Li
    pp08 skrev 2011-12-13 13:28:17 följande:

Inanna: jag hade blödningar under min hela graviditet. Ibland var det som färskt blod, ibland gammalt.

visade sig vara känsliga små blodkärl i livmoderhalsen som var känsliga.

Allt gick bra och tjejen ville tom stanna till v. 41+5. Mina blödningar började då omkring v.6.

När jag fick tidig missfall i våras började blödningarna dock redan direkt efter plusset på stickan.

Tack snälla du för att du delade med dig! Det känns ännu lite lugnare nu. Jag har också läst att det kan bero på känsliga blodkärl i livmodern. Jag har inte haft sex på evigheter men jag för ju in en sorts lång spatel när jag tar Lutinus-progesteron. Kanske jag kommit åt livmodern på något sätt.
  • Inanna Li
    sushikatten skrev 2011-12-13 18:17:05 följande:
    myran6801: jag så många prövningar man får ta sig igenom  och lätt har vi inte här. Näää många av oss har upplevt mycket sorg och frustration. När allting bara går emot en så är det svårt att vara positiv och jag tror absolut att man ska tillåta sg vara arg och få känna sorg. Näää livet är verkligen inte rättvist men att så många av oss ska behöva genomlida det här. Styrkekramar till dig. 

Innana68: Det är säkert ingen fara och så många sagt är det bruna blödningar så kan det vara någon slemhinna som är retad och det kan faktiskt vara en vanlig blödning som det kan bli ibland. Förstår att du blir orolig för när jag så blod blev jag alldeles skakig. Ta det lugnt och vila. Det ät endå inget man kan göra något åt. Har du varit och kolla TSH igen? Jag har lagt av med trombylen som kan göra att man lättare blöder. Tar du trombyl? Håller tummarna stenhårt att det inte ska vara något farligt och hittills har jag haft rätt elelr hur?

Mia och katte: hur går det?

Ego: idag ringde min läkare och lät väldigt positv. Jag hade ca 30000 i hcg och det var högt tyckte han så han sa att vi måste hålla tummarna att det finns något där. Jag hoppas att det finns något där och att hjärtat tickar oxå men givetvis så vågar man inte för mycket 

Fantastiskt att du fick så bra på hcg-test! Det tyder ju på att det kan vara något där! Hoppas du får se embryot på VUL imorgon! Kram Solig

Tack för din omtanke men jag kan inte låta bli att tänka att det är kört. Det har kommit mer brunblandat när jag torkat mig idag. Känns som det kanske blir missfall ändå men jag hoppas trots allt ett tag till!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?