• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tack alla rara tjejer för att ni hoppats för mig Hjärta! Jag var på VUL kl 10:45, mitt livs mest nervösa stund. Som tur var så var min sambo med som stöd! Det gick att se ett embryo på ca 8 mm med ett tickande hjärta. Jag är i vecka 7 + 3. Hon  sa att embryot hade rätt storlek men nu börjar jag oroa mig för om det inte är något för litet  för vecka 8. På skärmen gick också att se ev. en gulsäck till och kanske ytterligare ett embryo som var alldeles för litet. Jag ska tillbaka till kliniken 9/1 för ett extra VUL för att se vad som kommer hända med den ev. tvillingen. Det kan vara ett vanishing twin syndrome.

• Inanna Li

Tack för alla gratulationer Hjärta! Jag har knappt kunna sova i natt för att hela dagen igår kändes helt overklig! Både jag och sambon kunde inte fatta att det var sant vad vi såg på skärmen! Tyvärr måste jag strax gå till jobbet helt utmattad men också glad, förväntansfull och lite orolig om vartannat! Jag ska på ett nytt VUL i januari och hoppas den växer bra fram till dess! Det "normala" är 10 mm i storlek i början av vecka 8 men alla embryon växer i sin egen takt och så länge hjärtat fortsätter slå finns der ju hopp! Ska ringa MVC och boka tid idag! Hoppas de inte är negativt inställda till en 43-årig förstagångsmamma. Jag bor i en förort till GBG där det är mindre vanligt med äldre mammor!

Kram och god jul till alla Tomte!

Tack också för alla erfarenheter och tankar ang. embryots storlek och annat som ni har delat med er av! Känns skönt att få stöd!

• Inanna Li
    Lenafena skrev 2011-12-23 06:49:23 följande:
    Grattis i massor Inanna Hjärta  Det var väl det jag visste Skrattande

Önskar dig och alla andra en riktigt god jul! 

Tomte 
    Tack snälla du Hjärta!
  • Inanna Li
    Vi 4 skrev 2011-12-23 08:14:44 följande:
    Tack alla söta ni för peppande ord och tumhållningar jag har helt ofattbart testat positivt i morse!!! Jag kan inte fatta att det är ett Plus Jag trodde symptomen kom från progesteronet. Men jag är faktiskt ganska orolig för mf med tanke på att det bara var 2-celligt och det verkar vara större risk att det kan vara fel på det. Men just nu är jag mest chockad och glad

Grattis Solig! Så fantastiskt! Ett bevis för att det inte behöver vara dåligt med 2-celligt! Embryot kan växa till sig och fästa ändå! Stor kram till dig! Vilken underbar julklapp för dig/er!
  • Inanna Li
    Snösport skrev 2011-12-22 22:55:15 följande:
    Men vad läser jag ...GRATTIS!!!! nu ska det gå vägen vännen!!! 

Många kramar  från mej o GOD JUL!!   
    Tack snälla du Hjärta ! Underbart att se dig här! God Jul och Gott Nytt år Tomte!
  • Inanna Li
    Tuvalina skrev 2011-12-23 02:30:30 följande:
    Jag blir jätteglad av att läsa de goda nyheterna, Inanna!!! Grattis!
    Tack Solig!
  • Inanna Li
    Maraki73 skrev 2011-12-22 23:16:40 följande:
    Va roligt Inanna !!!!!!! Supergratttis !!!! Vilken underbar julklapp ni fick.
    Allt kommer säkert gå bra ska du se.
    kramHjärta
    Tack! Lycka till själv! Kram Hjärta!
  • Inanna Li
    sushikatten skrev 2011-12-22 17:42:17 följande:
    Innana: Jätte grattisar och vad underbart att se ett tickande hjärta. Vilken julklapp! Det kan väl inte bli bättre.

Overkligt men sant! Tack vännen Solig
  • Inanna Li
    Thuleslapper skrev 2011-12-22 17:46:36 följande:
    Åh vad underbart att läsa!
    Grattis Inanna Hjärta
    Tack! snälla rara duHjärta 
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-12-22 20:29:22 följande:
    Inanna, min vän, äntligen, vilken lycka! Så glad jag är för din skull och så lycklig Solig

Grattis grattis till ett Hjärta, vilken underbar julklapp! Åh så roligt.

Försök nu att inte oroa dig i onödan, din lilla böna är perfekt i storlek! Min var 7,8 mm i v 7+5, så att det stämmer ju precis, kom ihåg också att jag hade nästan inga symptom alls, inte ens kissnödig var jag mer än vanligt och jag grät ju den dagen på väg till VUL, så säker var jag att det sket sig, men se så fel man kan ha.

Undrar hur är det med din sambo, hoppas han är lycklig Glad. Kram på er. 
    Tack Hjärta! Skönt att äntligen lyckas med detta ofattbara! Min sambo blev också helt chockad igår! Han kan inte heller fatta att det är sant! Vi kom båda till kliniken lite ledsna och nedstämda och så hände detta!

Hoppas den kommer växa till sig inför nästa VUL! Antar att jag kommer oroa mig hela jul- och nyårshelgen
    men jag borde ta det lugnt!

Jag har heller knappt några symptom förutom uppblåsthet, gaser i magen, molvärk av och till och lite lätt illamående (inte så jag vill kräkas)och yrsel!

Har nu ringt MVC och talade ca 20 minuter med en förvirrad barnmorska men hon sa inget negativt om min ålder i alla fall. Hon var bekant med kliniken och min läkare och förstod en del om IVF! Påminde mig om KUB och NUPP och att jag ska ta det i vecka 12.  Tydligen måste jag ta med mig en egen burk med morgonurin inför första besöket den 12 januari. Får nog försöka skaffa en sådan fram till dess! Då det är för sent för hälsosamtal som vanligtvis görs i vecka 8 drog hon lite viktiga saker i telefonen men förstod att jag redan kände till det mesta!

Hoppas du får en fin jul! Massor av kramar Solig
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?