• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jag vågade inte ens fråga min klinik om 3-pack men tycker också att de borde göra individuella bedömningar. Jag har hormonvärden och äggstockar  som en "normal"  32-åring så jag tycker också att de kunnat göra ett undantag. Hittills har jag lagt ut ca 75 000 på gravidförsök och snart kommer jag lägga ut ca 30 000 till. Jag hoppas verkligen banken kommer bevilja mig mera lån om den dagen skulle komma. Annars får jag väl försöka be min pappa som har gott om pengar att gå i borgen för mig. Jag vill ju inte ge upp så länge jag har bra chanser. Snart kommer jag ju bli för gammal ...

• Inanna Li

Välkommen Grisensmamma! Det återstår att se hur du reagerar på spray och sprutor under IVF-behandlingen. Man ska ju inte stirra sig blind på ett värde i förväg. Det ska inte spela någon roll vilken dag AMH-provet tas på. Möjligen kan resultatet bli något högre på dag 2-3 i cykeln.  Det verkar bra med tre äggblåsor efter Pergotimebehandling. Så länge du ägglossar har du möjlighet att gravid och med IVF-behandlingens hjälp får du förhoppningsvis ut flera bra ägg som kan befruktas. Lycka till på torsdag och framöver!

• Inanna Li
    Skruttefia skrev 2010-11-25 09:30:03 följande:
    Tack! Nu är det lite nervöst - om jag inte hör från S:t G så ska jag vara på plats kl 13.30. Annars så ringer de någon gång mellan 10-12. Nervöst!!!
    Håller tummarna för dig idag! Hoppas du får tillbaka 1-2 finfina ägg!
  • Inanna Li
    Skruttefia skrev 2010-11-25 16:31:25 följande:

Nu ruvar jag på två fina 4-celliga embryon Solig

TD på Lucia, ska se om jag hittar vår lista!

Grattis ChippiChoppi! Må sankta Lucia vaka över dig Glad!
  • Inanna Li
    pp08 skrev 2010-11-27 15:13:27 följande:
    Grattis till två fina embryon ChippiChoppi.

Själv gick det inte så bra. RD17 idag, testade minus och börja blöda lite. Ingen av mina 2 ville fästa
    Åh nej! Många kramar Gråter!
  • Inanna Li
    Fahlvik skrev 2010-11-29 12:13:04 följande:
    Rapport:Gravid

Var på ultraljud idag och en av de två insatta var kvar! (Nu behöver vi inte fundera mer på att köpa en större bil, Fiestan funkar med en till ;o)
    Han/hon var 9 mm "stor" och det var tydligen normalt när man precis påbörjat vecka 7. Fick med oss en bild på raringen och fick se hjärtat slå. Är så lycklig så det kommer en tår bara av att skriva detta. Hoppas ni alla får känna er lika lyckliga inom en snar framtid. (Lipar för vad som helst just nu men ändå)

Läkaren på kliniken är verkligen rar och sa att -Nu när ni fått ett kort av mig så vill jag också få ett foto så småningom. Det verkar inte vara löpande bandet-principen och det känns roligt när man hör hur det funkar på allmänmottagningen...

Han/hon är beräknad till den 18 juli så det ska bli extra roligt med nästa års semester.
    Lyckliga kramar till er!
    Grattis! Vad underbart Solig!
  • Inanna Li

Eviglängtan och Zinfandel - måtte ni få plus denna gång!

Dodotta  - Välkommen! Hoppas du får hjälp med genproblematiken!

Turlid - denna gång ska du inte missa ÄL! Verkar klokt att testa 2 ggr/dag när det närmar sig!

• Inanna Li
    dodotta skrev 2010-11-29 14:52:26 följande:
    Grattis fahlvik,fantastiskt!!! Tack för erat välkommnande.En fråga är det någon som kan säga mej hur mycket det kostar att göra ivf i sverige?Kanske är de mer duktiga på det hemma än här i spanien?
    26 900 för ett försök på IVF-kliniken i Göteborg. Priserna ligger nog nånstans runt 25 000 - 30 000 per försök i Sverige.
  • Inanna Li
    Eviglängtan skrev 2010-11-29 16:04:28 följande:
    Grattis Fahlvik, gråtter av gläjde, kommer ihåg hur överlyckliga vi blev när vi såg pyret, helt fantastikst. Lycka till.

Blöder själv lite lite. varför?
    Kan det inte vara en nidationsblödning för att embryot har fäst?
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?