• Zinfandel
    Nu Syskon skrev 2012-02-24 21:06:13 följande:

Jag kom just på att man kan söka på sänghalmsligan så hittar man listorna enkelt. Kanske har alla andra redan kommit på detta

Det hadeinte jag kommit på, bra idé!
  • Zinfandel
    Fröken Juli skrev 2012-02-25 11:58:09 följande:
    Hej allesammans!
    Jag har sett Zin att du samlar info för hemsida och jag tycker att det är ett mycket bra initiativ!! Jag vet inte vilken information du tänke ha med, men jag är ju intresserad av den "bristande helhetssynen" som jag skrivit om tidigare. Nu senast läste jag en artikel via en sida som heter "Hormoni" (som flera säkert känner till), den handlar om kopplingarna och balansen mellan äggstockar, sköldkörtel och binjurar; är du intresserad finns den här:
    www.naringsmedicinsktidskrift.se/MichaelLam.h...
    Tack, den är redan med SkrattandeSolig
  • Zinfandel

Finafina: jag tror, som vi varit inne på här tidigare, att man ska inte trycka i sig för mycket grejor, det kan istället slå emot de mediciner vi tar, en frontalkrock. Det är viktigt att ta det som behövs. Inboxa mig om vill vad sjukdomen är så kan vi resonera tillsammans!

• Zinfandel

Men Soligor, så är det väl ändå inte, att tshet är oförändrat då?! Jag har nån gång i ren förvirring glömt bort att inte ta levaxin inför provtagning (lämnar blod ofta..) och resultaten har då blivit helt missvisande och totalt wacko såklart så jag har fått göra om det, dessa värden hänger ju onekligen helt ihop! 

Här kommer förresten nya (120220) fastslagna referenser från bo Wikland i Stockholm!

Normala referensvärden på sköldkörteln:

TSH - högst 2,5 (Inte uppåt 3-4 som vissa har som normalvärde, anser doktor Bo Wikland.) T4, fritt, 9-22 pmol. T3, fritt, 2,5 - 5,6 pmol.

För att se om autoimmun sjukdom finns i botten, kan ytterligare ett test göras för att se förekomsten av antikroppar.

Normalvärden för antikroppar:

TPOAK ska ligga under 5,6

TgAK ska ligga under 4,8

Vänd er till honom ni som har problem med att få läkare att lyssna och säg särskilt att ni är 40 och vill ha barn!!

Tack Syskon, Sun & Boring {#emotions_dlg.flower} 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?