• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Syskon - Fruktansvärt tråkigt! Stor tröstkram {#emotions_dlg.flower}

• Inanna Li
    Enya70 skrev 2012-02-15 14:45:12 följande:
    Inanna - hur går det för dig? Blöder du fortfarande?
    Jobbar du eller har du blivit fortsatt sjukskriven?
    Tack för att du frågar Hjärta! Jag har jobbat i fem dagar nu. Jag blöder brunaktigt och flagor samt blodblandade flytningar till och från fortfarande. Jag har lite ont i magen till och från också. Har växtvärk/ligamentsmärtor skulle jag tro. Det gör ont när jag går och när jag reser mig och sätter mig. Ibland strålar det ut i ryggen och ner i ljumskarna och låren och det känns över blygdbenet. Känns som om jag går som en vaggande anka. Lite jobbigt när det är halt ute! Magen är så stor så alla på jobbet kan se att jag är gravid! Skulle önska att jag kunde vara mer säker på att allt ska gå bra när det inte längre går att dölja! Har inget mer UL inbokat än RUL om 3 veckor! Skulle så gärna vilja få se att Li fortfarande lever!
  • Inanna Li
    Nu Syskon skrev 2012-02-15 15:50:20 följande:
    Inanna, kan du inte få komma till BM och lyssna på hjärtljud för att minska oron? Kram på dig.
    Jag ska till BM på tisdag i nästa vecka och tänkte nog fråga henne om det! Kram tillbaks Glad! Vet inte hur tidigt de börjar lyssna efter hjärtljud på MVC!
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2012-02-15 17:29:13 följande:
    Inanna; bläddrade tillbaka i min blogg och första gången som jag fick höra hjärtljud var i v 13+6. Jag har dock ett vagt minne att bm sa att man brukar börja lyssna senare i graviditeten...men att tjatade en aning och fick lyssna ändå !
    Hoppas det kan gå. Läste i nån annan tråd att BM ofta inte börjar lyssna efter hjärtljud förrän man gjort RUL! Men det är väl olika i olika landsting!
  • Inanna Li
    kattenizze skrev 2012-02-15 21:18:59 följande:
    Innana: Tycker det låter som du har foglossning. Gå till en sjukgymnast och få akunpunktur, det ska vara effektivt (också slipper man stoppa i sig kemikalier). Sen skulle jag låna en TENS-apparat också mot värken. Den ska man inte använda efter v 28 tror jag, men fram till dess går det bra. Jag skulle be att få göra UL tidigare än om tre veckor, det tar så kort tid, och skulle iaf lugna mig. Det är viktigt att du mår bra också under graviditeten. Har tänkt på dig och håller mina tummar för lilla Li!
    Nuförtiden hinner jag inte vara här så mycket men går in och läser om era försök, och hoppas. Jag trodde nog att det skulle bli jobbigare med tre småbarn, men det funkar ganska bra. En fördel som vi alla har här, våra bebisar är så efterlängtade och önskade så jag tror nog att det känns mindre jobbigt.
    Tack för tips! Jag har läst på om foglossning och kanske kan det vara början till det! Jag ska be min BM om råd på tisdag! Skulle gärna vilja få ett nytt UL också om det går att ordna! Tack för att du tänker på mig Hjärta
  • Inanna Li
    Zinfandel skrev 2012-02-21 14:51:49 följande:
    Inanna: är du här nånstans? Skulle du inte på RUL denna vecka? 
    Hej! Jag är här! Vecka 16 + 1 nu. Jag har varit hos min BM på MVC och tagit nya prover i morse. Mitt TSH var nere på 0,75 för 6 veckor sen! Bara det inte blivit för lågt nu. Ska på RUL på fredag om 2 veckor! Kommer vara orolig för att behöva vänta på UL så länge. Oroar mig för att jag bara gått upp 1 kilo sen jag blev gravid men magen har ändå växt betydligt. Gick ju upp 10 kilo innan jag blev gravid. Kanske levaxinet ökar ämnesomsättningen? Ska försöka äta mer och oftare (av sånt som är nyttigt) från och med nu.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?