• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

42.an - Håller tummarna för dig!

• Inanna Li

Maryhe - Tråkigt att det inte gick att odla vidare till blastocyster men bra att du fick 3 embryon tillbaka i alla fall! Jag håller tummarna hårt för att det ska lyckas denna gång! Kram Solig

• Inanna Li

Victoria - Så fruktansvärt tråkigt att det inte gick vägen! Men skönt att du inte ger upp. Ofta tar det fler än 2 försök innan det blir plus! Kram {#emotions_dlg.flower}

• Inanna Li
    Victoria71 skrev 2012-02-06 14:01:17 följande:
    Nä, ger inte upp än. Känns bara tungt, jag känner mig så maktlös i detta, så okunnig och i händerna på andra. Ska försöka vända på det nu. Kanske också söka mig till Carlanderska, inte riktigt nöjd med kvarvarandre läkare på Nordic. 

Över till något roligare: HUR GÅR DET FÖR DIG DÅ?!
    Jag är hemma för tredje veckan i rad för blödningar Jag.är fruktansvärt orolig för MF. Ska på UL på onsdag för att se hur det ser ut.
  • Inanna Li
    Enya70 skrev 2012-02-06 15:28:35 följande:
    Usch Inanna att du aldrig ska få pusta ut. Vilken vecka är du i nu? Vad säger läkarna om orsak till blödningarna?
    Vad säger de om utsikterna att det ska gå bra? Håller alla tummar att det ska gå bra för dig!
    Jag är i vecka 15 (14 + 1). Tyvärr har läkarna inte sagt nånting om mina chanser. Det kan bli MF men det är bara att hoppas på motsatsen. Tack snälla för tummar Solig
  • Inanna Li

Tack alla andra som hoppas för mig! Jag är fruktansvärt rädd varje dag. Hoppas läkaren kan ge ett bra besked imorgon!

• Inanna Li

Hej alla! Var hos läkaren kl 14. Allt såg bra ut med bebisen. Hon kollade livmodern och såg inte längre nån pågående blödning även om det kommer en del brunt fortfarande. Jag tog även cellprov. Har ganska ont i magen nu efter undersökningen. Hon tycker inte att jag ska vara jätteorolig för missfall även om det förstås aldrig finns några garantier. Hon tror på känsliga och lättblödande slemhinnor som orsak. Hon ville inte heller sjukskriva mig längre än t om idag så jag tvingas gå till jobbet imorgon. Det känns nervöst men jag intalar mig själv att det blir bättre att starta med en kortare arbetsvecka på 2 dagar. Läkaren tycker inte att oro för blödningar under gravidtet är anledning för sjukskrivning. Så jag får kämpa imorgon. Problemet är att det brukar blöda mest på morgonen och när jag är i rörelse så jag är lite orolig för morgondagen. Men det kändes skönt att få ett långt samtal med denna läkare och en grundlig undersökning.

Kram till alla Hjärta

• Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2012-02-08 16:31:03 följande:
    *pustar ut, har tänkt på dig hela dagen* Åh, vad skönt att allt ser bra ut! Förstod inte sjukskrivningen framöver; ska du jobba heltid eller 2 heldagar i veckan. Lova, hur som helst, att du går hem och vila om du känner att du behöver det. Stor, stor kram.
    Tack snälla du! Det är bara 2 dagar kvar på denna vecka och hon ville inte sjukskriva mig längre än t o m idag och även det var på nåder. Hon sa att det kan bli problem med försäkringskassan då de har stränga regler numera. Jag ska försöka ta det lugnt på jobbet. Tänker mest sitta och jobba vid datorn. Kram Solig
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?