• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Eviglängtan - jag tillbringade en god stund med att leta biverkningar på både Progesteron & Progynon och spottings/blödningar är faktiskt biverkningar av båda. Blev så irriterad över att de inte informerar om det, det hade besparat en del en hel del...

Turlid70 - tack för peppingen!! Jag tar också samma mediciner men säkert myyycket högre dos....
  • Zinfandel

Skönt att höra Eviglängtan! Jag hade ju så förbaskat ont förra veckan så så jag började leta. Trodde i min enfald att det var mer eller mindre lag på bipackssedlar men till Progesteronet finns det inte mycket att hämta ej heller på Fass. Jag tycker det är jättedåligt att man ska behöva söka all denna info själv, jag tycker tom att man borde fått det med sig av kliniken. Tur att vi har varandra så att man kan dela med sig information och hjälpa varandra!! Kram och lycka till :)

• Zinfandel

Mina små ville tyvärr inte sätta bo Gråter. Nu ska jag vila över jul och ta nya tag i januari.

Eviglängtan - hur har du det..? 

• Zinfandel

Turlid70, jag fick ÄL väldigt sent förra cykeln, jag tycker du ska fortsätta testa några dagar till. Jag gick över 20 dagar, tror det var 23.

• Zinfandel
    Turild: Näää Gråter. Fasen också. Jag började med Progynol mensdag 3 sen FET 2 veckor senare. Började med vaggisarna 2 dagar före insättning. Ok, nu bestämmer vi oss - 2011 blir vårt år!!!

*VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Inanna,  42 år, bor i Göteborg, inväntar nytt försök (antingen FET eller IVF/ICSI 2)
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, jan/feb, bor i Stockholm
    dallas37 årsyskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA,  bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET***

***FET***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET1 v47-48 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm och Uppsala)

***RUVARE OCH TESTDAG***
    pp08, 40, syskonförsök, ÄP 8/11, TD 26/11, Stockholm
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran,  ET 25/11, TD 13/12, bor i Täby (nära Stockholm)

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, ÄP 25/10, BF?, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
  • Zinfandel

Fick reda på att min klinik inte öppnar förrän i mitten av januari igen Skrikandes. Men jag kan ju börja med tabletter & sprutor under tiden i alla fall. Och så har jag bokat in ett möte med chefen för kliniken, nu vill jag ha all fakta!!

• Zinfandel
    ChippiChoppi: Vet du vad tjejen, det ÄR din tur denna gången!! Jag bara känner det. När tänker du testa?

turlid70: Härligt!! Jag brukar också ha värsta ÄL-känningar ena dagen och utslag andra dagen. Ha en riktigt mysig kväll Tungan ute

Det gör inte så mycket för min del att de håller stängt eftersom jag sätter igång ändå. Det blir förhoppningsvis lagom med VUL tills de öppnar igen. Japp, det blir nytt färsk. 

Nu har hormonerna gått ur kroppen och det underbart att få slippa all värk nu när det inte blev något. Redan ett dygn efter avslutad kur mår jag bra igen och det är en lättnad.

Idag ska jag ha egodag och gå och bli stylad & fotograferad - en julklapp till min älskade man Kyss
  • Zinfandel

Vi går på Öresund/Malmö som vi egentligen inte är nöjda med. Hade tänkt byta inför nästa försök i januari men det lutar nog mot att vi kör färdigt landstingsförsöken där och byter om vi behöver fortsätta sen....

Tja, det var ju rätt klokt av Dr Åsa.... Det är ju helt sant....

Turild70 - gogogogogogo!!! Tänk om ni skulle lyckas naturligt mitt i all denna cirkus, vilken helt ofattbar lycka det hade varit! Tänk nu positivt, ät en massa frukt & grönt, vakna och somna med ett leende, njut av livet! 

• Zinfandel
    turlid70 skrev 2010-12-07 10:52:53 följande:
    Klockt att ta landstingsförsöken förts Zinfander. Ni kanske inte är helt nöjda med mottagningen och det kan kännas som löpande band, men jag tror att landstingen har nog den bästa utrustningen. Sen är det ju så att man får vara äldre hos privata men inte hos landstingen.  
    Jo, det är en privatklinik som fram till årsskiftet även gör landstingsfinansierade försök. Därefter kommer det enbart att vara en klinik i Malmö som gör landsting. Nåväl, vi får se hur vi gör!

Turild: det verkar vara din tur nu!!!! 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?