• Lenafena

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun 
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 3 i maj?
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2

***SPRAYAR***
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.

***SPRUTAR***
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) sprutstart 26/4.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4 sprutstart 30/4, ÄP fredagen den 13:e ;)
    Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 , sprutstart 30/4, ÄP troligtvis v19
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) sprutstart 4/5
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 sprutstart 4/5 

***ÄP***
    Lenafena, 41, Åmål, ICSI 1 Carlanderska, sprutstart 29/4, ÄP 12/5

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
    pralinen jessica 38, ivf 2 SU, långa metoden, ET 27/4, TD 15/5, bor i götelaborg
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 2, långa metoden, ET 2/5, TD 20/5. Stockholm
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, ÄP 6/5 + ET 8/5, TD 24/5

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
  • Lenafena

Fjällsippan: Jag tar sista Gonal F och Orgalutran idag, sammanlagt 11 dagar med Gonal F och 7 dagar med Orgalutranet (start dag 5). Imorgon blir det Ovitorellen :)

• Lenafena

Bah, denna väntan... vill att det ska vara torsdag morgon nu så jag får se hur många ägg de plockar ur mig! De ringde igår och sköt fram Ovitorellen en halvtimme, så nu är det ikväll kl. 20.00. Hoppas dagarna går fort nu :)  

Förresten, hur gör ni på ÄP-dagen, tar man ledigt eller räknas det som sjukdag? 

• Lenafena
    Thuleslapper skrev 2011-05-10 07:45:44 följande:
    När jag har ÄP så räknas det som läkarebesök, och detta får jag göra på betald arbetstid
    Hittills har jag alltid haft ÄP på en måndag (läkarebesök)
    Tisdag hemma sjuk (karensdag), onsdag ET (läkarebesök), torsdag-fredag hemma sjuk.
    Första IVFen gick jag och jobbade dagen efter ÄP men det gör jag aldrig om.....

Håller tummarna för dig
    Tack! Hoppas det är så för mig också, jag har chefen from hell som räknar varje krona som sin egen, så allt ska tas upp och diskuteras :(  Men jag har bestämt mig för att han inte ska få stressa upp mig, det är det inte värt. 

Vilken nostalgitripp ni har det som ska gå på Sade :)  Det ljuva 80-talet Tungan ute  eller var det 90-talet Drömmer... 
  • Lenafena
    Hönan skrev 2011-05-10 09:10:25 följande:
    Tack för peppningen Inanna!!!
    Min lilla fråga: är det nån som tagit både Ovitrelle o Orgalutran samtidigt ? Får hoppas Your Love is King är min låt ikväll då:)
    På Carlanderska sa de att jag skulle ta sista Orgalutranen igår och ta Ovitorellen idag. Jag tycker det låter lite motsägelsefullt att du ska ta dem samtidigt? Orgalutranen är väl för att förhindra ägglossning och Ovitorellen ska köra igång den? Kan du inte ringa BM och dubbelkolla?
  • Lenafena
    Skytten skrev 2011-05-10 10:01:28 följande:
    En fråga - jag ska göra den korta metoden - vilket preparat använder man då? Tänkte läsa på lite.
    Vilka biverkningar upplevde ni som gjorde korta metoden?

En annan fråga - när ni började med ivf bestämde ni er då för hur många behandlingar ni ska göra? Alltså sa ni max tre försök, max tio försök och sedan ger vi upp? Och hur blev det? Höll ni er till planen?

Ni som går hos CvL - är de bra?

Det är så spännande att följa er nu för det händer så mycket! Jag fattar inte allt ni skriver om men snart kanske jag har koll på alla termer...

Hej Skytten! Jag gör den korta och jag startade med Gonal F 300, på dag 5 började jag med orgalutran, dag 6 och 9 VUL (vid vul1 höjdes gonaldosen till 375), dag 11 sista gonal o orgalutran, dag 12 Ovitorell och dag 14 ägguttag. Är på dag 12 nu :)  Inga som helst biverkningar whatsoever, allt har gått jättesmidigt. Jag vågade inte ta sprutorna själv, men har ordnat det med sambo, undersköterskekompis och kvällsöppen vårdcentral :)  De känns inte det minsta, men eftersom jag är lite mesig med sprutor så tänkte jag inte stressa upp mig med att tvinga mig att ta dem själv.

Jag och min sambo halkade lite grann in på det här med IVF, har haft två missfall av två graviditeter och med min ålder (41) så remitterades vi till Carlanderska i Gbg direkt. Vi hade inte ens tänkt IVF innan, men nu kör vi med ett enda försök tänkte vi för att maximera chanserna. De har inte frågat oss om tre-packet faktiskt. Vi får väl se hur det utvecklar sig, kanske blir fler om det inte lyckas första gången.
  • Lenafena
    Spears skrev 2011-05-10 11:13:41 följande:
    Testade idag och det blev ett starkt plus! :)
    Grattis!!! {#emotions_dlg.flower}
  • Lenafena
    mamman0301 skrev 2011-05-10 11:26:18 följande:
    Hej jag hoppas att man får hänga med här, är en tjej på snart 39 år, har försökt i snart två år att få till syskon men utan resultat. Har gjort utredning och fick reda på att jag har en helt blockerad äggledar och en trång passage på den andra så det är IVF som gäller för oss. Har fått tid för första samtal 23 maj.
    Välkommen! 
  • Lenafena

Imorgon är det dags för äggplock och är inte så lite nervös för det, det är ju min första gång... Men spännande är det ju oxå :)

Skytten: ICSI är när man injicerar en spermie direkt i ägget.

Ha det så bra alla! Kram på er :)

• Lenafena

Hemma efter äggplock nu och jösses vad jag hade oroat mig i onödan Tungan ute Fast det tog lite längre tid än beräknat, var nere i Gbg kl. 7.45 men fick inte komma in till plocket förrän efter 10... Jag är svårstucken, så en undersköterska och en barnmorska försökte få den där sprutgrejen i mig innan de gav upp och kallade in en narkossköterska som fick till det - inte narkos alltså, men sprutan. Resten var ju inga pix! Jag kände inte ett enda dugg och alla var så himla goa. 

Jag hade 8 blåsor och 7 ägg :)  De kommer att sätta in två på lördag om de ser bra ut, om de utvecklas långsamt skulle det ta några dagar extra.

Det är skönt att vara hemma, men jag har inte ont alls och inget illamående eller nåt.  Hoppas det fortsätter så :)

Kram på er! 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?