• Lenafena

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

slemtorsk i din bralla skrev 2011-08-15 15:26:58 följande:
    usch.. jag börjar bli orolig över att något är fel för jag har ONT i vänster sida..samma sida som jag tydligen ägglossade ifrån enligt ultraljudet... men det spänner även o drar i nedre delen på höger sida mage.....

Nu har telefonrådgivningen stängt också så antingen får jag ringa till sjukvårdsupplysningen som oftast har noll koll om det mesta vad jag har märkt ...eller vänta tills i morgon. För det ÄR ju knappst möjligt att en grav redan ger tecken???? 3-4 dagar efter ägglossning???
    Den här gången var jag faktiskt 100% säker på graviditeten bara 4-5 dagar efter ägglossningen. Kände som en tyngd vid livmodern och det drog lite då och då. Ju närmare BIM jag kom desto tydligare blev det. Jag var mest förvånad över att plusset dröjde så länge ;)
    Hoppas det är samma för dig :)
  • Lenafena
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-08-17 22:53:19 följande:
    En fråga...ett grav.test som legat i ngr timmar ska man inte bry sig om va? Gjorde ett vid fem, negativt....sen vid nio kollade jag på det och såg ett svagt streck.....?!?
    Tyvärr ska man ju inte lita på det Rynkar på näsan... du får hålla ut några dagar till *ler*  Men jag håller tummarna för dig, dina symptom är ju verkligen lovande {#emotions_dlg.flower}
  • Lenafena
    ET - EmbryoTransfer (vanlig ägginsättning)
    FET - Frozen Embryo Transfer (när du sätter in ett ägg du haft nedfryst)
  • Lenafena
    turlid70 skrev 2011-08-19 13:19:37 följande:
    Har ring och pratat med karolinska ang mitt blodprov förra vecka. Erytrocyt antikropparna i mitt blod har inte ökat än så länge. Jag är överlycklig, så att tårarna rinner. Nytt blodprov om dryggt en månad. Nu är det bara en vecka kvar till rutin UL och sen ska vi avslöja för mina barn, måste berätta till min chef också, snart blir det svårt att dölja magen, gick in i v 18 idag ju Solig.
    Grattis så jättemycket!!!! {#emotions_dlg.flower}
  • Lenafena
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-08-19 15:15:16 följande:
    Enya..tack men jag tvivlar. Är på bim -6 och tycker att det borde visa ngt på gravtest...otålig som jag ar ha ha....
    Jag var också så himla säker, men fick inte utslag på stickan förrän BIM-2, så håll ut :)
  • Lenafena
    Skytten skrev 2011-08-19 19:02:06 följande:
    Förresten tar jag sprutorna för tidigt? Redan vid 17-18? Ska jag ta orgalutran senare? Läste någonstans att man ska ta det kl. 21-23. Stämmer det?
    Bara du tar sprutorna inom 1-2 timmar vid samma tid varje dag så spelar det nog inte så stor roll när, tror jag. Jag tog båda mina sprutor samtidigt, inga timmar emellan. Någon får rätta mig om jag har fel :)
  • Lenafena

Nej, hade ingen sån värk vad jag kan komma ihåg. Däremot blev jag rejält svullen om magen, men inte överstimulerad alls. 

Det kan inte vara så att du spänner vaden omedvetet på nåt konstigt sätt när du ska ta sprutorna?

• Lenafena

Jag har oxå några progvaggisar kvar. Inboxa så skickar jag. 2 oöppnade askar ggr 10 st.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?