• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tänker på er blivande ruvare idag och på er som redan ruvar... 
    Här känns det som att jag också ruvar, för nu är mensen en dag sen. Förvånad Det brukar den aldrig vara så antingen är jag skendräktig, i klimakteriet eller så kanske det är något som händer... Jag vet att man inte ska ta ut något i förskott, den där blödningen kommer säkert som ett brev på posten snart, men det vore inte fel att få en bula på magen framöver. 

Heja oss alla! 

• Sunseed
    Victoria71 skrev 2011-09-08 10:08:00 följande:
    Hej Sunseed! Då håller jag tummarna för dig!
    Tittade in på din sida och såg den jättefina versen. Är det en sång, eller en dikt? Har du skrivit den? Vill gärna lyssna, om det finns musik till.  
    Tack. Jag gillar verkligen texten. Glad

Det är en sång med "Kenta", en alkoholiserad musiker som spelat och varit med i dokumentärer.

">

• Sunseed
    Inanna Li skrev 2011-09-08 10:32:49 följande:
    Åh, Kenta från "Dom kallar oss mods"! Jättebra text!
    Ja, jättebra!
  • Sunseed
    Zinfandel skrev 2011-09-08 12:25:48 följande:
    Inte förrän 16!!!!!! Tyst Go crazy!!
    Shit! Snacka om att klättra på väggarna...
  • Sunseed

Zinfandel: Glömde få med LYCKA TILL när jag tryckte för snabbt på knappen.

Och jag håller med dom andra Slemmis. Det låter som en riktigt usel kompis. Gråter Man ska samla på dom som är bra. Hjärta

• Sunseed
    Enya70 skrev 2011-09-08 15:01:01 följande:
    Håller tummarna för dig Sunseed!
    Och jag för dig!
  • Sunseed

Jag måste bara få skriva av mig lite...

Jag VET att jag inte ska hoppas för mycket men det var min kära mamma som klämde ur sig det igår och satte griller i huvudet på mig... Nämligen tanken om jag kanske, kanske, kanske är gravid.

Jag har varit hemma i en vecka med något jag har trott är ett virus. Illamående, svettningar, yrsel, hjärtklappningar, lite ont i korsryggen, lite mol i ljumsken och samtidigt har jag haft lite molande och stickande i magen. Jag tänkte först att det är väl mensen som är på gång, men samtidigt är jag klockren med min cykel och får aldrig någonsin PMS förrän någon dag innan eller samma dag som mensen kommer, inte i mer än en vecka liksom. Jag brukar nästan gå in på toa samtidigt som det kommer.

Igår klämmer då mamma ur sig att "du är säkert gravid" och när jag började titta i almanackan så är mensen idag två dagar sen. Det behöver inte betyda något alls och jag kan säkert börja blöda vilken sekund som helst, men ni kanske förstår alla tankar som börjar virvla? Jag har testat med sticka idag på eftermiddagen och det visade ingenting. Just nu vill jag bara VETA. Antingen mens eller ett plus. GAH! Om det inte är någonting nu funderar jag lite på att börja grunna på eskimåerna på kliniken trots att jag har gynekologskräck (genomled både plock och insättning i våras med ganska mycket "knark" i kroppen). Skrattande Vid insättningen bara reste jag mig upp innan dom ens började och sa att jag skulle gå hem... Haha

Strunt samma. Jag hoppas jättemycket för mig och jag hoppas jättemycket för alla som vill och kämpar och orkar.

Bamsekram till er Hjärta 

• Sunseed
    Zinfandel skrev 2011-09-08 17:12:53 följande:
    Hoppas på dig Sunseed Skrattande
    Njurtanter ska man inte förringa kan jag säga. Nämen skämt åsido så behövs enligt kinesisk akupunktur starka njurar (man stärker punkten i njurens meridian) för att kunna bli gravid. Det finns punkter nästan nere vid foten men så finns det två starka punkter på ryggen som sitter vid sidan om ryggraden i höjd med sista revbensbågen (kring kors/länd). Det var säkert dom massören körde på!

Heja Piff & Puff. Må de trivas! 
  • Sunseed
    Skytten skrev 2011-09-08 17:20:34 följande:
    Sunseed - mammor brukar kunna se sånt där..... Håller tummarna! 
    Tack hörrni. Det vore väl ganska roligt att veta att man har varit hemma med ett ondskefullt virus i så fall.. Haha... Kyss Sorry, det var inte influensa, det var ett embryo liksom... Undras också just vad det embryot skulle kunna tänkas ställa till med i kroppen framöver... Men sånt tar vi så gärna allihopa!
  • Sunseed
    Zinfandel skrev 2011-09-08 17:49:10 följande:
    Sccchhhhh, Myrornas krig Skrattande
    Hahahaha! Här inne kan man alltid få ett gott skratt!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?