• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

En liten en skrev 2012-02-22 22:01:47 följande:
    Innana, hur har du det? Jag börjar ju närma mig 40 så jag kanske ska vara med här med nu... Ni verkar ju ha flyttat hit alla mina kompisar...
    Hej vännen Hjärta! Välkommen hit också! Mendet är klart att vi ska stanna kvar i 35+-tråden också! Jag mår ganska OK! Men är lite orolig för att jag måste vänta 2 veckor till nästa UL. Därför har jag inte orkat vara så aktiv på FL på ett tag!
  • Inanna Li
    kattenizze skrev 2012-02-23 20:37:53 följande:
    Enya: Vad underbart det låter med att adoptera, det har alltid varit en dröm för mig, men det var tyvärr inte möjligt. Men du får ju klämma ut denna lille i magen först!! Tänk att du gått så långt nu, bebin skulle ju klara sig jättebra om den kom nu. Jag tyckte det var så härligt att komma till v 28, det kändes som en viktig milstolpe. Det var värre när jag var inlagd för prematura värkar i v 25 med twinsen...
    .
    Inanna: Hoppas du ändå kan må okej mitt i alltihopa....Kan du inte be om ett extra-UL? Fasicken att behöva vänta och vänta. Jag hade varit stammis på gyn, vilket jag nästan var under min första grav när jag störtblödde.
    Tack för omtanken! Problemet är att jag inte har någon bra läkare att gå till. Gynakuten känns inte aktuellt just nu. Och läkaren på min MVC var negativ till för många UL. Skulle kunna boka privat gyn för ett UL men har inte bestämt mig än. Jag får väl försöka hålla ut och hoppas att det finns liv i magen.
  • Inanna Li

Sunseed - Hoppas guldägget finns bland dem som plockades ut. Så tråkigt att högra äggstocken gömde sig.

• Inanna Li
    Sunseed skrev 2012-02-29 10:41:16 följande:
    Alltså. Jag är i chock. Dom ringde från kliniken. Alla FEM är befruktade så Staffan vill ändå långtidsodla då det ser så bra ut. Jag ska in på söndag och troligtvis få tillbaka en blastocyst. Hur är det möjligt? Dom hade nästan inte sett något liknande. Spöke

Jag hade aldrig trott det efter det totalt misslyckade äggplocket med massor med fina blåsor men en äggstock som kröp undan så att dom inte kunde tömma den p g a smärtan. Jag låg med pulsmätare/blodtrycksmätare och försvann/svimmade. Idag är det glömt! På't igen! Solig
    Wow! Så fantastiskt bra! Lycka till på söndag!
  • Inanna Li

Linköping - Så fruktansvärt tråkigt att det inte blev nåt! Hoppas ni får en förklaring och ett bra samtal med läkaren om hur ni ska gå vidare. Bra tanke med hemmaförsök idag! Kram {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?