• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tjorven - Kram till dig {#emotions_dlg.flower}

• Inanna Li

Myran - Grattis till sprutstart och hoppas allt går bra och att du får det trevligt i Barcelona!

• Inanna Li
    Nu Syskon skrev 2012-02-29 20:37:18 följande:
    Sunseed det låter fantastiskt. Innana hur har du det nu, hur mår du?
    Tack för att du frågar! Nästa vecka ska jag på rutinultraljud och då hoppas jag det ser bra ut! Jag har lite ont till och från. Och nu tror jag att jag är på väg att bli förkyld! Hoppas det inte innebär en risk för fostret!
  • Inanna Li
    tjorven01 skrev 2012-03-01 12:52:43 följande:
    Inanna
    Tummar för att allt ser bra ut på RUL
    Tack snälla Solig!
  • Inanna Li

Tuvalina - Nej, vad tråkigt att du fick mens Gråter! Stor tröstkram {#emotions_dlg.flower}! Verkar spännande med androgent hormon som kan förhöja äggkvaliteten. Får mig att tänka på DHEA som har diskuterats en del här på FL.

• Inanna Li

Angående åldersgräns för frysta ägg får jag på min klinik ha mina 2 frysisar sparade till maj 2016 - samma år jag fyller 48! Äggen som sparats är den ålder man var i när de blev infrysta så enligt min klinik (Nordic IVF-center i Göteborg som tidigare tillhörde samma företag som IVF-kliniken i Falun) är det inga problem!

• Inanna Li
    Spears skrev 2012-03-01 15:05:59 följande:
    Tack Innan, du är så snäll o svarar på allas inlägg :) Vad kul att det är så,  vill ju prova med ett syskon om ett år ungefär så då funkar det ju :) De tre frysta äggen jag har är från samma gång jag blev gravid så förhoppningsvis är det bra ägg :) Så himla kul att du är gravid nu också tycker jag :)!! Hoppas det går bra på UL nästa vecka, men det gör det säkert!! Kraaam!!!
    Tack och kram till dig också Solig ! Det är klart att ni ska försöka få syskon! Jag blev gravid på 2 ägg från den omgång jag har fryst också men den gången blev det MA. Man kan ju hoppas att det är guldäggen som hamnade i frysen!
  • Inanna Li

Skytten- Jag har haft precis samma problem som du med kort lutealfas (10-12 dagar) och har därför bett om att få  progesteron även vid FET och det har funkat, dvs jag har kunnat ruva längre! Enligt mina läkare har det inte spelat någon roll men jag har tyckt att det varit bättre att ha hoppet levande lite längre!

• Inanna Li
    Skytten skrev 2012-03-01 20:16:38 följande:
    Tack Inanna och Tuvalina! Vilken typ av progesteron tog ni och hur länge? Jag fick ju sån sveda av crinone men när jag läser biverkningarna på Lutinus blir jag lite orolig. Finns det studier på vilken av dem som funkar bäst? Inanna - med stöd av vad sa din läkare att det inte spelade någon roll om man tar prog? Min läkare sa att att syftet var att ge extra gulkroppshormonstöd i 12 veckor tills moderkakan tar över.

Har någon hört av Zin? Hoppas att allt gått bra! Kram!
    Jag har tagit både vanliga proggisar och lutinus! Tycker bättre om Lutinus! Min läkare menade att det inte finns några bevis för att progesteron kan förlänga lutealfasen om man gör FET i naturlig cykel men på mig har det verkligen fungerat.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?