Enya70 skrev 2012-03-12 17:37:51 följande:
Jag tror nog du kan få igenom planerat kejsarsnitt om du står på dig. Har en kollega som fått det för alla sina tre barn på samma grunder som du har.
Ngn specialplan på MVC verkar däremot mycket svårare att få. Här i Uppsala får man inte ens TUL i v.32 även om man är över 40 och har gjort IVF. Inte sätter dom igång en innan v.42+0 heller. Praxis här är att våra graviditeter är en standardgraviditet som alla andra.
Tur att man är en envis typ och van att argumentera för sig tex efter allt tjafs med läkare i IVF svängen att man kan få sin vilja fram ändå på ett eller annat sätt.
Jag ska sätta igång min intensiv nästa vecka enligt Annes instruktioner om att få flödesmätningsUL. Jag håller dig underrättat Inanna om hur det går med det.
Kram!
Jag hoppas de låter mig få kejsarsnitt. Jag har ju ganska starka skäl och en lång historia av ångest bakom mig. Det går inte att få extra UL i Göteborg om man inte misstänker något fel, t ex att barnet inte växer som det ska. Men jag ska försöka boka privat 3D-UL någon gång mellan vecka 24 och 30.
Jag vill verkligen inte gå till över vecka 40. Hoppas få snitt eller igångsättning senast vecka 39.
Intressant att få veta hur det går med flödesmätning-UL. Vore ju jättebra om du kunde få det. Kram
!