• Mia69

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tack för alla grattis!
    Nä, man kan tydligen inte lita på sin kropp. Konstigt att jag inte fått mer symptom när jag dessutom tar progesteron. Det var ett svagt plus men det är ju bara RD 11. Det var jättesvagt (men synligt)  efter 2 minuter men ingen tvekan efter 3 minuter. Har tyvärr haft flera missfall så det kan ju gå hur som helst MEN jag har på något sätt en bra känsla nu och lever i den!

En fråga: Hur länge tar man progesteron efter man plussat? Jag tar x2 nu.

Heja alla fortsatta ruvare!!! Åhh, vad jag håller tummarna för er!!!!!!!!Hjärta

• Mia69
    turlid70 skrev 2011-10-06 12:36:31 följande:
    Mia, jätte grattis till plus!!!!!
    Så fantastiskt roligt att det funkade, nu undrar man hur många är det där inne, visst fick du 2 sist?
    Tack!Skrattande

Jag fick en blastocyst men har inte avstått hemmaförsöken så det kan ju vara 2 såklart men inte så troligt.
    Det känns lite overkligt ännu måste jag säga. Hade verkligen redan mentalt börjat ladda om och planera för nästa FET.
  • Mia69
    Maryhe skrev 2011-10-06 12:38:47 följande:
    Mia: kan bara svara på vad de har för riktlinjer på min klinik och enligt dem ska man fortsätta till vecka 12.
    Tror att jag har sett samma uppgift från andra här i tråden. 
    Gäller det även vid ostimulerat FET kan man undra? Jag tar ju progesteron lite på eget bevåg så att säga.
  • Mia69

Kan inte låta bli! Kanske börjar jag blöda senare idag eller om ett par dagar  men då kanske jag aldrig får vara med på listan man längtat till... Just idag är jag gravid!!!

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, nästa IVF blir på CFC, DK under hösten 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3. 
    Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 4 i Örebro 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 2 frusna ägg Centro Promea Turin, Italien
    Maraki73, 37 (snart38) Göteborg, IVF 3 i höst ( tidigare 2 iVF minus, 1 FET plussade men fick MF)
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) 
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på FET

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL 29/9, BIM 14/10, FET i november 
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst 
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge... 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja.....
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ), första FET nu i höst.

***FET***
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET i okt-nov 
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 FET i slutet på Okt 
    Oceanney, 42 år, Frankrike, Syskonförsök, FET 26/9

***SPRAYAR*** 
    pralinen jessica, 38 år, Göteborg, ivf3,SU,  spraystart 12/9

***SPRUTAR*** 

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG*** 
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9 
    Inanna 43 år, IVF-Centrum Göteborg, FET 21/9, TD 7/10 (Försök 6, Tidigare 3 ET + 2 FET och 2 MA) 
    pp08, 41, stockholm, IVF6 (IVF3syskon) ÄP 20/9, ET 22/9, TD 8/10 
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1: 22/9, TD 8/10 
    Victoria71, Göteborg, IVF1, IVF-centrum, ÄP 22/9, ET 24/9, TD 12/10
    Oceanney, 42 år, Frankrike, Syskonförsök, FET 26/9, TD 8/10

***GRAVIDA*** 
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg 
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12 
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar 
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Lumix, 40 år, BF mars 2012 
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012 
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Mia, 42 år, Göteborg, FET2 efter IVFx2, TD6/10, BF 15 juni 2012

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

Lo so, per sempre
  • Mia69
    Inanna Li skrev 2011-10-06 13:05:12 följande:
    Vad har du för symptom? Idag känner jag nästan ingen magsmärta förutom vansinnigt svullen mage (som innan mens för mig), en våldsam trötthet och lite lätt yrsel.  Känner mig inte direkt gravid och vågar inte testa än heller Skrattande! Jag slutade med progesteronet igår kväll. Har bara ca 8-9 st kvar och de räcker ju inte långt. Ev skulle jag kunna ta en varje kväll till de är slut. När jag plussade sist och ringde för att meddela resultat ville kliniken att jag skulle sluta med progesteronet direkt. Då fortsatte jag ändå eftersom jag hade kvar och hört att det ska vara bra för "äldre" att ta extra progesteron ett tag till.

Tack för tumhållning!
    Jag har lite molvärk men verkligen bara en liten dov känsla. När jag var gravid i juni förra året (och fick missfall sent) minns jag att jag hade mer ordentlig och starkare molvärk som kom någon timma om dagen. Molvärken jag har nu kan ju faktiskt vara progesteronbiverkning. Mina bröst är inte speciellt ömma och inte större, lite öm på bröstvårtorna men inte mer än precis före mens. ÄR UPPSVULLEN runt magen, jeansen stramar, svårt att knäppa knappen. Jag fick gå upp och kissa på natten för 3 nätter sedan. Sista 2 nätterna har jag vaknat och verkligen försökt känna om jag är kissnödig men har inte varit det trots att jag verkligen känt efter (känns inte alls överanalyserande, eller...Flört)

Skall du inte ta progesteron på kvällen i alla fall tills du har testat!
    Det låter ju verkligen bra hittills, Inanna! Hoppas nu du får ett plus!!! Åhh, vad jag önskar dig det!Hjärta
  • Mia69

Gick plötsligt och rotade upp graviditetstestet från papperskorgen och nu är det inget plus längre! Det var ett plus någon halvtimma efter jag tagit testet imorse men nu är det bara ett streck. Skulle kanske inte skrivit upp mig på gravidlistan ännu. Tänk om jag såg fel? Min man tittade på testet imorse också och såg ett plus. Usch, nu blev det lite oroligt här. Får ta om ett nytt test imorgon. Tänk om det var ett spökstreck...

• Mia69
    kattenizze skrev 2011-10-06 13:34:40 följande:
    Men Mia, ska man inte läsa av testet direkt och sen bortse från resultatet efter 10 min eller nåt? jag är rätt säker på att det är så, jag tror att jag varit med om det själv faktiskt, när jag plussat svagt i början och sen har det efter några timmar försvunnit. Och ja, nu sitter jag ju här med sparkande bebisar i magen så...oroa dig inte för det. Jag hade tagit extra proggisar, jag fick ta dem länge efter v 12 denna graviditet pga de minskar MF-risken enligt min IVF-dr. Jag skulle om jag varit du ta extra proggisar, prata med kliniken om recept. Det kan ju liksom inte skada och du har ju haft ett MF. Ett plus på stickan är alltid ett plus har jag fått lära mig iaf!
    Ja, jag rotade även upp instruktionen på Clearblue-testet. Där stod att man skulle bortse från förändring av testet efter 10 minuter. Fick även ringa upp min man och han sa att det VAR ett svagt plus! (Blev lite stirrig idag känner jag. Åkte hem för att arbeta lite hemma men hur går det då?!)

Tror att det är ökad risk för enäggstvillingar vid blastocyst-IVF och det är väl det som är riktiga riskgraviditeter MEN jag tror det bara är en. Spännande om det håller så länge så man får göra VUL.
  • Mia69

Inanna: Ringde kliniken för att höra om deras åsikt kring progesteronet. Hon som svarade i telefonen (ssk eller lab.personal eller annan, vet ej?) sa att man inte skulle sluta med dem tvärt i alla fall men hon var osäker. Ingen läkare där idag utan de ringer imorgon.
    Så sluta inte med Lutinus ännu!!! Jag kommer med mer info till imorgon.

• Mia69

Ni verkar alla så säkra på att progesteron inte kan skada. Har läst att det finns i alla fall spekulationer kring genitala missbildningar (hypospadi) hos pojkar då modern stått på progesteron. Har ingen annan läst om detta? eller är det avskrivet? Jag skulle kunna äta progesteron hela graviditeten men är rädd för allt man stoppar i sig när man är gravid. Vill helst interferera så lite som möjligt med det naturliga  men det är svårt när man som jag haft 2 säkra missfall.

• Mia69
    Inanna Li skrev 2011-10-06 14:29:30 följande:
    Hmm, vände lite på det där Skrattande!
    Skrattande
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?