• Mia69

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Enya70 skrev 2011-10-06 14:32:23 följande:
    Mia, jag vet hur det känns efter att ha haft ett missfall tidigare. Men man måste våga hoppas och din goda känsla nu tar vi fasta på tycker jag. Sååååå roligt att du plussade. Fick du 2 embryon tillbaka?

Enligt min klinik så ska man ta progesteron x2 tom VUL ca tre veckor efter TD. MEn jag har hört många andra som blivit rekommenderade att fortsätta till v.11 el v.12. Jag frågade min klinik och det gör absolut ingen skada om du fortsätter till dess. Kroppen tar bara upp det progesteron den behöver.

Så jag har bestämt mig för att fortsätta med proggisar x2 till v.11 och sedan trappa ner under en vecka eller två.

Massor med lycka till! Hjärta
    Tack för grattis och info! SoligJag fick en blastis tillbaka så jag tror det kommer vara en i magen. Drömde tidigare i veckan att jag väntade en pojke och att jag inte behövde göra något gravtest på testdagen för det sprutade ut mjölk ur brösten. Konstig dröm...ObestämdSkrattande
  • Mia69

Boe: Jobbigt att du mår illa och verkar ha det lite för stressigt! Hoppas det blir bättre när dottern blir frisk. Lycka till på onsdag!!!

Enya: Jobbigt att kräkas SÅ MKT!, men förstår känslan att det kanske gör så mycket när man når sitt mål. Spännande med nytt VUL, blir det i typ v 10 då?

Oceanny, Victoria och Inanna: KÄMPA på! Det är så skönt när ni kommentar då och då för då vet man att allt är lugnt!

• Mia69

Tack igen alla för alla grattis!!! Hjärta och tack för alla kommentarer om att strecket kan försvinna efter en stund i början. Det har lugnat mig!!! Väntar nog med nytt test tills på söndag när kliniken gav mig testdag så gör jag allt "by the book" så de blir nöjda.

• Mia69

Syskon Nu: Nej vad otroligt jobbigt.Rynkar på näsan  Kram till Er!Hjärta

Mammagås: Har dina plus blivit svagare och svagare eller samma? Om du haft svaga plus alla dagar kanske det var en dålig sticka imorse. Skall du inte testa med apotektssticka, kanske med veckoindikator innan du ger upp. Hoppas det ändå finns ett plus där!!!

Inanna: Pratat med kliniken idag och enats om fortsatt Progesteronbehandling minst tom VUL (om jag kommer så långt). Så sluta inte med progesteronet utan vänta tills du testat.

Fortsatta tummar för ruvarna! Det känns så lovande för er alla 3!{#emotions_dlg.flower}

EGO: Fortsatt väldigt lite gravsymptom och brösten är inte speciellt ömma. Önskar verkligen att jag hade mer symptom så man kunde tro lite mer på det hela. Hoppas nu på ett starkare plus på måndag då jag testar på "riktiga testdagen".

• Mia69

mammagås: Men det låter lite för konstigt. Att först ha starkare plus för varje dag och sedan plötsligt minus (även om det var uppehåll en dag) på stickan låter ju helskumt. Var det verkligen inte något fel på stickan du använde idag? Har eller har du haft några symptom? Tror och hoppas att du kan få ett plus igen på måndag när du testar igen! {#emotions_dlg.flower}

• Mia69

Inanna: NEJ! NEJ! NEJ!Gråter Åh, vad ledsen jag blir! Det är verkligen inte rättvist. Men Inanna, du har blivit gravid nästan varannan gång så det kommer en chans till. Det känner jag på mig så tappa nu inte hoppet!HjärtaHjärtaHjärta

• Mia69

Inanna: Tänker så på dig idag!!! Så jobbigt när man gått i så många dagar med sån anspänning. Hoppas du kan försöka ta dig ut i göteborgssolen och försöka skingra tankarna lite. Många kramar!Hjärta

Syskon nu: Många kramar till dig idag!Hjärta

• Mia69
    Enya70 skrev 2011-10-08 14:01:38 följande:
    Mia - hur är läget med dig? Hur mår du?

Läget är bra! Jag kommer dock inte testa förrän på måndag som är officiell testdag enl. kliniken. MEN jag känner mig faktiskt gravid nu så jag har bra vibbar att det blir ett plus på måndag om jag inte börjar blöda innan dess. Försöker att inte oroa mig allt för mycket. Om det är ett ordentligt plus på måndag har jag ju kommit en bra bit på vägen även om det är många etapper kvar i denna långa kamp.

Tycker också det verkar bra att du kräks även om det är jobbigt. Då verkar ju hormonnivåerna på topp! Det är ju bara några veckor kvar nu så slutar du säkert att kräkas. Om du kräks väldigt mycket kanske du ändå skall kontrollera saltbalansen i blodet på VC. Kram Hjärta

PS. Kommer inte ihåg men du skrev ju lite kring progesteron. Tar du detta fortfarande efter VUL??
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?