IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Önskar lycka till er på ET idag. Hoppas att ni inte behöver betala mer än det ni redan har.
http://www.ivfsverige.se/sida.asp?sida=5_Falun
Betala endast om du blir gravid.
http://www.ivfsverige.se/sida.asp?sida=5_Falun
Betala endast om du blir gravid.
chichisista : Lycka till idag och som jag skrev ovan så är det Falun i Sverige som har någon deal om "gratis" försök
Turild: jag började hösten 2009 och fick inte ta 3-pack tror deras gräns är 39 år för både 3 pack samt gratis om det inte funkar.
Falun hade en regel innan att om man gör mer än 3 försök från ens första IVF försöket hos dem får man lite rabatt på försök 4:a och 5 men den regeln tar de bort nu. De hade dock glömt den på oss så vi får rabatt på våra 2 sista försök tillgodo och bara därför kommer vi ha råd med ett 6:e försök...gör vi inget mer försök får vi pengarna i handen...vi valde att låta dem ligga kvar och försöka igen i vår/sommar.
turild70: hmm, jo det låter ju nästan så . Men om du inte får köpa 3-pack som jag inte tror du får...tyvärr så kan man ju inte få pengar tillbaka heller. Kolla med dem först, här kan man bara speckulera.
Myrslok69: Himla trist men förstår om du vill peppas av ett annat sätt, som sagt så tror jag som chicisista att det kan skillja så på olika ggr och jag själv har gjort 5 försök och haft 3 olika sprutmediciner och 2 olika metoder och bästa resultat nu sist = så man reagerar så olika på olika mediciner. Men i vår ålder förstår jag till fullo om ni sparar pengarna och kanske testar ÄD och har mer lycka.
Chichisista: 2 blastissar= GRATTIS!!!
Myrslok: Helt rätt samma chans hemma kasnke
ÄD är inget nederlag alls!!! Men ändå svårt att ta det beslutet så tänk lagom och mys mycket, Lycka till i framtiden och hoppas ni är/blir lyckliga i det ni gör oavsett det ni gör eller inte gör.
Är kanske i din sits själv snart så förstår det fullt ut.
chichista: Du kan ju ta det lugnt och gå och hämta vatten, här i sverige säger de som sagt att man ska ta det lungare, mer lugnt de första dagarna eller första veckan eller befruktningsdag 3-7 för då fäster det någongång men lugnt betyder mer= stressa inte, hoppa inte, gå och var som vanligt men lugnare sa min läkare så gå och ta dej ett glas vatten för huvudsaken är att du mår bra.
Jag kan också bli så lättirriterad när jag känner stress och råka vara otrevlig om jag inte tänker mej för så hämta vatten själv och undvik honom i någon dag
2 blastos= härligt jag har alltid fått 2st 2-3 dgrs men tror en FLkompis fick 2 blastissar i Falun och hon har 2 st tjejer nu som kom ut i somras
turild70: bra info, jag måste ha en liten blockering redan nu eller är det ägglossningshumör jag haft i ett par dgr...mest sambon som får lida kunderna får se en glad Snösport.
Hej å hå, läst att det fortfarande diskuteras och funderas och stöttas mm i tråden ..härligt att lä'sa.
Själv är jag ganska avslappnad, var i fjällen åkt puder, gått på topptur och idan blev det bara 1,5 timme i intensivt snöfall och blåst i "backen" men när man såg lite blev det härlig puderåkning= mycket snö!
Just kommit hem och imorgon är det tid hos gyn för att se om cystan gått ner--hoppas för då kasnke det "bara"är en gulkroppscysta så vi kan göra en sista IVF.
Nä daxs att packa för ska ju iväg med jobbet i veckan, sedan till fjälls igen :) gäller att unna sej roligheter!