• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

MammaGås: hej vännen hur går det nu? Vilken vecka är du i? Så härligt att du blev med barn nu sist jag ska köra din specialkur när jag gör min sista gång också för det var ju bra slemhinna som tusan på mej om jag jämför med de andra gångerna...det ska bara fästa också dårå hoppas jag.

Kattenizze: Jag var på kundbesök förra veckan där en man i 55-62 års åldern pratade om sin dotter som var i övre tonåren och försvarade sej friskt med att det råkade bli en sladdis som var bortskämd och att mamman fixat det gallant fast många undrat varför de kunde göra något så dumt och dyrt när de skulle njuta av att de andra barnen började bli äldre och livet lugnare.
    Stod och lyssnade länge då jag inte förstod varför han förklarade sej så och väldigt personligt berättade...minns inte ens vilken fråga jag ställt för att få denna långa förklaring.
    Jag sa tillslut att "jag har inte fått några barn alls än men fortfarande hoppades på det så jag lär bli en gammal morsa, så jag tror inte alls det skapar problem i livet av att få barn sent om de är välkomna, det blir ju bara lite mer kärlek och mindre sömn lite längre tid om som ni redan har barn innan".
    Han blev så glad så där fick jag en bundis och hela mötet blev superbra fast det egentligen startade med stor irritation pga en produkt som vi sålt krånglade för dem. ....produkten fick vi igång dessutom...oj, nu blev jag en hjälte= superkul hur kommunikationen förändrades troligtvis pga av barnsamtalet 

• Snösport

Enya70:  Nä det är väl ingen superkur men MammaGås hade lite över då jag i sista minuten ville börja ta bidrottningsgele och det var så lång(1 veckas) leveranstid just då.

Jag tog iaf omega-3 tabletter boostade alltså, hon tog 6 tabletter/ dag, jag tog 4 st dvs dubbla dosen från den högst rekommenderade (min mage tålde inte högre dos blev dålig då).  väl framme vid ÄP började hon ta 4 st / dag medans jag tog 2 st/dag och tror efter TD att hon äter 1-2 omega 3 nu. Boosten började 1 vecka eller några dgr innan mensstart...jag började mensstart.

Bidrottningsgele även det boost då det rekommenderas 1 /dag. där tog vi från mensstart 1 morgon före frukost och 1 kväll på fastande mage innan läggdax. Denna slutade jag med dagen innan ET för då började jag ta progesteron.

Jag fick av bidrottningsgelen jättefin 3 skicktad slemhinna på 8 mm vid andra ultraljudet och ca 7 på första VUL...jag brukar ha 1-2 mm mindre vid första så detta kändes som jag ville göra igen både under behandling och i natura kommer det att testas igen!!. 

• Snösport

Fjällsippan: du e så fin   hoppas det går denna gången!   Här är det ju tyvärr några fler av oss som verkar hänga här länge, stöttande samtidigt som man inser att nu gör åldern det llite svårt för oss.

Apriforce skulle jag få beställa på hälsobutiken och kollade lite och det skulle vara billigare att beställa på nätet än att handla i butiken och bara 2-5 dgr leveranstid, snabbare än min hälsobutikstid.
    Jag ska se till att beställa till mej i god tid jag med.  

• Snösport

Zinfandeln: Apriforce...det får jag fråga MammaGås då jag fick en plastpåse av henne...ska kolla det, kolla du med med henne.
    Omega 3 har jag http://www.pharbioomega3.se/forte    tror det står 1-2 som högsta dos men tog som sagt 4 st i 2 veckor innan jag gick ner till 2 st.

Fjällsippan: ska du inte hälsa på i grekland så du får lite äkta färsk bidrottning? 

Här är det första riktigta ösregnet för i år...men men nu börjar snön på gräsmattorna att sjunka lite.

• Snösport

Turild70: jag åt omega 3 och gör fortfarande och jag verkar fortfarande rasa i TSHvärde sedan IVFen i november så det lär ju iaf inte påverka negativt. åt ju även Apriforce i 2 veckor och jag testade ju TSH flera ggr under behandling för att vara säker på att mina värden inte hoppade uppåt...men de rasade som sagt nedåt ...ska se nu efteråt om de är kvar eller gått ner igen...jag har inte ätit tabletter på 3 veckor men ska börja med alla vitaminer igen....slöade till där ett tag= skönt att vila från allt ibland.  tog TSH test förra veckan får väl svar snart.

Slutsats, på känsliga jag som reagerar på allt möjligt så krockade inget med Levaxin eller astmamedicinen.
    Jag var också rädd i början mest om astmamedicinen och naturprodukterna skulle synka= puh!!

• Snösport
    Enya70 skrev 2011-04-04 17:40:30 följande:
    Snösport - vad tar du för astmamedicin?
    Själv tar jag pulmicort en puff varje morgon i förebyggande syfte och bricanyl i pollentider och vid rejäla förkylningar. Jag har inte märkt av några korskorreleringar med IVF-mediciner el omega-3 kapslar, eller kinesiska örter som mi akupunktör gett mig.
    Har du märkt ngt?
    Nä jag har inte märkt ngt så det funkar
    Astma medicin: Symbicort = innehåller pulmicort och marathonmedicinen Oxis, jag tål inte bricanyl..haft bricanyl extra ett helt år efter att jag hade en stor allergireaktion men trodde jag fick kärlkramp när jag idrottade uthållighetsidrott...3-9 timmar. Så jag är försiktig nu. Fick istället SingulAir tablett men slutade med det i somras när läkaren inte till 100% kunde svara på om det kan ställa till mina graviditetsförsök.

jag tar inga örter.

Innan= kommer gå bra, hoppas så på dej så nu jäklar blir det så!!!

Kssenizze: lycka till imorgon:

Turild: man får ju ta Levaxin vid en tid och andra vitaminer, järn mm några timmar efteråt minst 2 timmars skillnad.Verkar funka superbra för mej nu och jag tar en massa men har högt järnvärde nuför tiden...bra mat gör endel...äter typ leverpastej ofta.
  • Snösport

Zinfandeln...hoppla nu läste jag ditt inlägg  ovan mitt...repetera skadar ju inte Levaxin mineraler = 2 timmar emellan 

• Snösport

Innan68: äter du hjälpmediciner nu också?   Jag gör ju alltid det och dem mår jag bättre av, typ känner inte av progesteron illamåendet lika mycket tack vare östrogenet liksom = skönt tycker jag men det kan ändå komma sedan sa de.

• Snösport

Turild70 : uppslagsbok. jag ha,ha,ha.. tack tack säg det till de på jobbet för jag har sedan ett år verkat lite förvirrad och snurrig på jobbet iaf. 
    Kanske ska plugga till sjukvårdare nu när man ändå läst på endel   När vi väl lyckas få vårt barn kommer jag väl att glömma allt snabbt som attan....så hoppas det blir så så hjärnan får lite mer plats för annat.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?