IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
MammaGås: hej vännen hur går det nu? Vilken vecka är du i? Så härligt att du blev med barn nu sist jag ska köra din specialkur när jag gör min sista gång också för det var ju bra slemhinna som tusan på mej om jag jämför med de andra gångerna...det ska bara fästa också dårå hoppas jag.
Kattenizze: Jag var på kundbesök förra veckan där en man i 55-62 års åldern pratade om sin dotter som var i övre tonåren och försvarade sej friskt med att det råkade bli en sladdis som var bortskämd och att mamman fixat det gallant fast många undrat varför de kunde göra något så dumt och dyrt när de skulle njuta av att de andra barnen började bli äldre och livet lugnare.
Stod och lyssnade länge då jag inte förstod varför han förklarade sej så och väldigt personligt berättade...minns inte ens vilken fråga jag ställt för att få denna långa förklaring.
Jag sa tillslut att "jag har inte fått några barn alls än men fortfarande hoppades på det så jag lär bli en gammal morsa, så jag tror inte alls det skapar problem i livet av att få barn sent om de är välkomna, det blir ju bara lite mer kärlek och mindre sömn lite längre tid om som ni redan har barn innan".
Han blev så glad så där fick jag en bundis och hela mötet blev superbra fast det egentligen startade med stor irritation pga en produkt som vi sålt krånglade för dem. ....produkten fick vi igång dessutom...oj, nu blev jag en hjälte= superkul hur kommunikationen förändrades troligtvis pga av barnsamtalet