• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

linköping68 skrev 2010-12-15 13:58:26 följande:
    Hej alla
    Har varit borta lite....  Börjar med att beklaga att det inte har gått så bra för en del och grattis till er som det gått bra för.

Våra hemmaförsök lyckades efter 1,5 år och stickan visade gravid! Men 2 veckors glädje böts mot sorg idag då jag börjat blöda. Troligt är väl att det lilla/e därinne inte finns kvar. Orken tryter och känslorna svämmar över. Att det inte går......

Ledsen Gråter
    Hej! Stackars stackars dig Gråter! Så snabbt glädje kan övergå i sorg och förtvivlan! Stor kram. Ta hand om dig i julhelgen!
  • Inanna Li
    Mary73 skrev 2010-12-15 15:34:53 följande:

Hej alla,
    Känner att jag behöver ngt slags forum där man kan ventilera allt man går igenom, och hittade denna tråden.
    Min man och jag har en son som är 8 år, som blev till på naturligt väg. När vi väl bestämde oss för syskon hände ingenting, och efter 4 års försök har vi nu i höst gått igenom vårt första IVF som tyvärr slutade i minus i början av november. Vi har två st 6-dagars odlade embryon kvar i frysen, som vi förhoppningsvis kommer att få tillbaka i början av januari. Det skulle kännas skönt att ha er som stöd och bollplank!

Välkommen hit! Lycka till med FET. Jag undrar också om du får tillbaks båda, Jag är i liknande situation själv med ett misslyckat första försök med två tredagarsembryon och sedan FET med ett femdagarsodlat som ledde till missfall. Om jag fick skulle jag gärna sätta in de två femdagarsodlade jag har kvar i frysen och ev. öka chanserna något. Ska prata med kliniken om detta. Har hört om andra som fått sätta in två blastocyster när de haft misslyckanden bakom sig.
  • Inanna Li
    Mary73 skrev 2010-12-16 14:10:26 följande:

Ja, vi är nog också inne på att sätta tillbaka båda ifall vi får och att de klarar upptiningen. Vi är på Carlanderska i Göteborg, och jag vet inte alls hur de ställer sig till att sätta tillbaka 2 blastocyster. Tyvärr tror jag att vi hamnar mitt i deras julledighet, så jag förmodar att vi får vänta till slutet januari. När ska du gör nästa FET?

Jag går på IVF-kliniken i Göteborg. Jag ska göra FET eller en ny ICSI så fort jag återfår min mens efter min missfallskrapning för över 5 veckor sedan. Jag har räknat ut att jag kan hinna med FET när kliniken öppnar igen den 10 januari om min mens återkommer tidigast imorgon och min cykel blir som vanligt med ÄL runt dag 18 och mens dag 30-33. Har jag otur blir det ju inte förrän i februari.

Vore guld att få sätta in 2 blastocyster. Hoppas för oss båda Glad!
  • Inanna Li
    linköping68 skrev 2010-12-17 13:09:44 följande:
    Tack för stöd från er rara här på FL.

Ska våga mig på ett nytt gravtest för att se om det möjligtvis, kanske, förhoppningsvis finns något litet kvar därinne. Blödde ganska mycket i 2 dagar, men sen inget mer. Googlade lite och såg att man kan blöda en del under den första trimestern utan att det kan vara farligt. Visst kan det vara missfall, druvbörd och allt var det var. Men kanske, kanske, kanske finns det en liiiiiiten chans att det inte var missfall. Måste kolla, annars vet jag ju inte hur det ligger till.
    Ingen vidare tidig julklapp.... Det hjälper tydligen inte att vara snäll.

Kram på er
    Jag håller tummarna så hårt jag kan. Visst kan man blöda vid en graviditet utan att det behöver betyda begynnande missfall.
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-12-17 15:40:22 följande:
    Hej, kort rapport från mig. Kommer inte på bättre namn än "Lilla plutt" på den lilla, men hoppas verkligen att den mår bra och trivs hos mig.

TPA = ingen spotting eller mens, mensvärken kommer och går lite mindre nu än för någon dag sedan, gravidkänsla obefintlig, BIM på lör-mån någonting.

Kanske lite tröttare än vanligt, men det kan bero på många andra orsaker, bråk med chefen pga dålig lön i kombination nyttjobbsökandet. Har förresten varit på en tredje intervju idag. Träffade många människor och blev grillad kändes det som, fick bland annat göra reklam om mig själv på 30 sekunder på stående fot. Jobbigt och läskigt vart det och ingen bra reklam blev det, alla bra saker som jag skulle säga om mig själv var plötsligt borta ur min hjärna. Men annars gick det bra tyckte jag, hoppas de hör av sig nästa vecka för det ska bli klart innan jul sa chefen.
    Det är klart att den lilla plutten trivs bra.

Önskar dig all lycka till även med nyttjobbsökandet.

Så nu hoppas vi på två positiva besked för dig före jul!
  • Inanna Li

Nu kom min mens. 5 veckor och 3 dagar sen skrapningen. Jag får väl se det som positivt att min kropp funkar men våra två hemmaförsök runt ÄL gick ju åt skogen. Om jag får ÄL dag 18 kan jag hinna FET den 10 januari när labbet på kliniken öppnar igen. Men det känns ju lite jobbigt att hinna rapportera in glad gubbe på ÄL-stickan i mellandagarna. De har telefontid den 7 januari mellan kl 9-12 så jag får väl hoppas på det bästa. Ska ringa dit på måndag och prata om mina planer.

• Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-12-19 10:17:44 följande:
    Inanna, skönt att kroppen sköter sig trots allt. Hoppas att din ÄL inte krånglar denna gång och dina planer håller. Håller tummarna för det! Kram.
    Tack min vän! Det verkar ju hoppfullt för dig med ruvandet. Symptom kan komma och gå om man är gravid. Mensvärk behöver inte vara negativt. Kram och fortsatt lycka till! Det måste bli plus på självaste julafton!
  • Inanna Li

Idag har jag talat med min läkare och planen blir FET 2 tidigast 10 januari då labbet på kliniken öppnar igen. Håll tummarna för att jag inte får omslag på ÄL-stickan före 4 januari Tungan ute. Jag får inte sätta in 2 blastocyster då hon menade på att det är stor chans till graviditet på blastocyster och dessutom ökad risk för enäggstvillingar. Hon sa också att det i så fall vore synd om jag blir gravid med 3 eftersom missfallsrisken då blir för stor. Så jag hoppas på det bästa med nästa upptinade lilla blastis. Även om den förra hade kromosomfel behöver ju inte de andra två ha det.

• Inanna Li
    Snösport skrev 2010-12-21 14:27:19 följande:
    Innan68: Helt rätt resonerat!! Hoppas på ett fint blasto i januari för dej!!
    Tack min vän! Hoppas du också lyckas nästa år!
  • Inanna Li
    Riita skrev 2010-12-21 15:01:28 följande:
    Nu är jag ruvare igen. FET gick bra. Ett av äggen hade inte klarat upptiningen men det andra gjorde det, ett 7-celligt. Ett ägg kvar i frysen. TD 8/1-11.
    Grattis till lyckad FET! Ruva lugnt nu i julhelgen Tomte!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?