• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fahlvik skrev 2011-01-15 09:27:11 följande:
    Inanna: Var gjorde du blodprovet? Jag tror din klinik har koll men var det en vanlig mottagning så fråga vad det var för TSH och Frit T4-värde, det kan inte skada (jag skulle fråga ändå för att vara säker). Det vore ju synd om ni får till en graviditet men inte kan behålla den för att värdena inte är bra.

På familjeliv finns också trådar för sköldkörtelproblem. Berätta gärna hur det går om du får reda på nå´t.

Det blev en Brio Go. Det var otroligt låga priser på 2010 årsmodeller så det var därför vi köpte redan nu. De var billigare än att köpa 2009 eller 2010 begagnat!
    Vagnen har svängbara framhjul, sänkbart ryggstöd, sittdel mot dig (vändbar), lätt, går att fälla ihop med sittdelen på och den får plats i en Ford Fiesta!
    Jag gjorde provet på IVF-kliniken så läkaren där borde ju ha koll på om det är idé att medicinera. Men det är klart att de kanske inte bryr sig om det ligger precis på gränsen till normalt men det kan ju ha betydelse i alla fall.

Kul att få lite tips om barnvagn. Det är ju roligt att fantisera lite om olika modeller innan man blir gravid Glad!
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-01-15 09:39:30 följande:
    Synd att det inte funkade i sänghalmen denna gång heller :(  men nu hoppas vi för fullt att din ÄL kommer som den ska och FET 2 blir av i februari. 
    Tack Turlid! Hur går det med ditt ruvande? Kanske för tidigt att känna några symptom än?
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-01-15 10:46:49 följande:
    Det går väl bra, TPA - ingen blod, men det är för tidigt att vänta mens än, borde dyka upp senast nästa lördag om jag ska litar på senaste statistiken. Har lite ömma bröst emellanåt och lite värk i magen, har haft det så i några dagar, men det kan lika väl vara min vanliga PMS.
    Det är ju perfekta graviditetstecken även om det är lite tidigt ännu. Men den borde ju ha fäst nu så man vet ju aldrig Solig !
  • Inanna Li

Eftersom jag har dålig koll på autoimmuna sjukdomar googlade jag det för att läsa på lite. Jag tror inte att jag har eller har haft det. De enda sjukdomar jag haft förutom barnsjukdomarna är en virusinfluensa som varade ca 3 veckor när jag gick i gymnasiet. Könssjukdomar har aldrig drabbat mig. Jag har heller aldrig haft problem med min hälsa eller legat på sjukhus men man vet ju inte vad som kan ligga latent.

Jag ska fråga min läkare om mina värden nästa gång. Jag skulle gärna ta Levaxin om det visar sig att jag har lite för högt TSH-värde. I den här åldern vill man ju göra allt för att förbättra sina chanser.

Jag har bara gjort två försök så det kanske är för tidigt att sia om orsaker till misslyckande ännu. Kromosomproblem är ju ändå alltid huvudorsaken pga äggens ålder. Polyperna har jag lyckats få bort och sambons spermaproblem blir ju löst med ICSI. Men om jag inte lyckas efter två försök till vill jag nog försöka utreda andra orsaker också.

• Inanna Li

Det är kanske så att IVF-kliniken helt enkelt inte bryr sig om att TSH-värdet är lite högt. Det känns konstigt då det borde påverka ens graviditetschanser. Det verkar löna sig att ta upp frågan med sin läkare så jag får väl göra det. Det enda värde jag fått en siffra på är ju mitt AMH och bara muntligt att de andra värdena är OK men vad som menas med OK kan ju variera.

• Inanna Li
    Snösport skrev 2011-01-15 16:18:20 följande:
    Innan68<. ja vem vet vad ok betyder ...jag fixar nu mitt TSH själv men mer läkare vill jag inte vara.
    Tar du Levaxin eller man kan ju själv medicinera med munkpeppar.
  • Inanna Li

Eviglängtan - Du har ju haft toppenresultat förut så det går säkert lika bra nu. Vi ska absolut inte tro något annat Glad! Jag håller tummarna för lyckat VUL och framtida långtidsodling!

I år ska lyckan komma till oss alla!

• Inanna Li

Hoppas att det inte går så snabbt som ett halvår för kroppen att försämras Rynkar på näsan men du har rätt i att man måste vara realistisk runt 40.

Därför kanske jag bestämmer mig för en ny ICSI direkt om jag skulle misslyckas med nästa FET och sparar den blastocyst jag då skulle ha kvar i frysen till senare.

• Inanna Li

Fylla frysen är mitt mål också. Jag hade ju tänkt göra en ny full behandling före FET från början men så passade min menscykel så bra in för FET i samband med klinikens återöppnande efter julhelgen. Trodde jag ju! Tji fick jag när ÄL kom två dagar för tidigt. Sen blev allt så förvirrat så jag bestämde mig för FET i februari  i alla fall. Medveten nu om att jag istället kunnat börja med sprutorna igår när mensen kom.

Men nu får det bli FET 2. Så får vi se sen ...

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?