• linköping68

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Blir alldeles rörd av er omtänksamhet! Tack alla! Snart kan jag bada i sprutor Förvånad

Konstigt att apotekspersonalen inte har koll på om det kommer med sprutor eller inte.

Beräknar att dra igång med sprutor runt onsdag/torsdag då jag beräknar mens då.  

• linköping68

Det är nästan så man måste skratta lite...... Tänk att allt ska skilja sig åt hela tiden med allt! Se bara sprutdiskussionen som blev Glad Tänk så enkelt det vore om sprutorna helt enkelt låg med i paketet, punkt slut. Det borde framgå i boken och på hemsidan..... tänkt på sprutorna så ni inte står där och ska börja spruta och det inga finns. Snopet värre!

Nu blir det sängen och imorgon vårdcentralen med dottern.

Kram till er alla!!!!!!!!

• linköping68

Tuvalina: Grattis till 3 befruktade! Hurra!

Maryhe: nej, vad tråkigt och tungt. Kram!

Sunseed: usch vad synd. Kramar! Spännande med bloggen. Går in och läser en dag när jag har lite mer tid.

Enya: det måste vara tungt för dig nu. Skickar många kramar och styrka till er alla!!!

Kram till er alla andra med. 

Ego: svårt att inte ha tillgång till internet när jag åker och jobbar. Många dagar utan er underbara här i tråden! Önskar att jag kunde logga in när jag är på jobbet, men sitter i öppet landskap med massa folk runt mig så det vore nog lite tokigt Obestämd Får abstinens! Spännande prat om progesteron mic och lutinus. Jag har progesteron mic nu. Ska nog be om den andra nästa gång.

Det har löst sig med sprutor. Fick utskrivet både medicin och sprutor så nu har jag. På apoteket ville de knappt lämna ifrån sig Menopur då jag tog hela deras lager. Hon ville helst att jag bara skulle ta lite och återkomma. Nej det gör jag inte sa jag! Jag vill ha allt nu!

Går och väntar på mens. Kanske är jag knäpp, men jag har inte testa ännu. På sätt och vis vill jag bli besviken på det vanliga sättet..... dvs att tempen faller och mensen kommer dagen efter. Har långa cykler och har 2 dagar till den brukar komma så jag har is i magen.

FRÅGA: om man nu mot förmodan skulle vara gravid, hur länge bör man fortsätta med progesteron?        

• linköping68
    Miss Boring: tack! Låter toppen med det du gjorde hos läkaren och det bra svaret. Hoppas testerna visar bra med, men det innebär ju att man fortfarande inte får svar på varför mf. Kram till dig.

Sunseed
    : de sa att jag skulle ta testet 14 dagar efter inseminationen och det var 14 dagar i tisdags, så det är kört.

42an: tack! Ja, det är inte lätt med alla dessa minus hela tiden. Får väl inse att det trots allt är åldern som sätter stopp, men vill inte ge upp än.

Idag är väl en av de få gånger när jag verkligen väntar på att mensen ska komma! Vill bara komma igång igen för att se om jag svarar bättre denna gång och att vi kommer hela vägen till ÄP.  
  • linköping68

En fråga.... hur länge brukar progesteronet förskjuta mensen? Några dagar?

och en till....... ni som äter prednisolon. Äter ni hela tiden innan IVF eller gör nu uppehåll innan och börjar igen vid ET? 

• linköping68

En sköterska på CFC skrev att jag ska sluta med Prednisolon och börja efter ET. Men tror inte att jag lyder utan fortsätter med 5 mg/dag.

• linköping68

Jag är som professor Balthazar (ni äldre kommer väl ihåg honom?)...... Vankar fram och tillbaka, fram och tillbaka. Inte för att jag har uppfunnit något fantastiskt utan för att jag väntar och väntar och väntar....... Väntar på att menseländet ska komma så jag får plocka fram stora väskan med all Menopur och alla sprutor!

Roligt med att ringa gymmet Tungan ute

• linköping68

Måste bara fråga om den där drop-boxen....... är superdålig på allt med datorer och fattar inte vad ni menar och hur man ska göra för att komma till den eller kunna lämna info i den. Som sagt är sämre än dagisbarnen på datorer och allt runt dem. Men är bra på annat kanske Solig

Väntar fortfarande på tant röd som nu verkar ha tagit semester eller något.     

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?