• myran6801

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna, skönt att höra att allt är bra med dig! Känner igen TPA skräcken, men denna gång ska du se det går bra!

Zin, du är fortfarande rena ungdomen .

Enya, håller tummarna för fredag hårt. Spännande hur många små liv som e därinne! Jag gissar på två!

Kram alla!

• myran6801

Grattis kära Enya, vår hjälte!!!! Jag trodde det var två, men vad härligt att det är en liten guldklimp därinne!! Kram

• myran6801
    mamman030 skrev 2011-10-01 18:22:31 följande:
    En fråga till er som går i Köpenhamn, hur är det med att förstå språket? Jag har sneglat lite på ivf kliniker i Danmark om vi inte lyckas på vårt sista försök i Malmö.
    Jag tycker det är svårt att förstå på telefon så då har jag frågat om vi inte kan ta det på engelska och det har alltid gått bra. Har ju inte varit där än men tänker att man får göra på samma sätt, förstår man inte får man väl ta det på engelska.
  • myran6801

Igår var jag för första gången på zonterapi. Hon hittade dålig energi i livmodern, problem med tunntarmen och mycket spänningar i käke och nacke. Jag har försökt att minska ner på gluten senaste halvåret för jag hade problem med magen o blivit mycket bättre, men hon sa att fortfarande var min tunntarm irriterad. Det där med käkarna stämmer ju oxå, ni vet jag har ju bitit så tanden gick sönder! Intressant !!! Hon sysslar även med healing och jag vet andra tjejer som testat det och tycker det är bra.

Hon ville att vi skulle skjuta på vårt IVF nu i oktober för att zonterapin skall hinna ge någon effekt innan. Men jag är inte så pigg på det för jag har sån ågren över att tiden går o jag blir äldre.

• myran6801
    Skytten skrev 2011-10-02 13:00:49 följande:
    Spännande Myran! Hur ofta ska du gå? Jag har också funderat på zonterapi men nu har jag fått tips om en japansk akupunktör som sätter in en nål i taget. Jag är inte så pigg på dr Nies löpande band-akupunktur men det här med en nål i taget lät intressant. 

Jag ska gå en gång i veckan. Hon kan även ge akupunktur så eventuellt kommer hon att köra en kombo på mig, zonterapi och akupunktur samtidigt....Akupunktur i magen för att värma livmodern. Var ska du gå på akupunktur och hur ofta?
  • myran6801
    Mamma gås skrev 2011-10-02 19:14:17 följande:
    Ego - Tjuvtestade igår RD 9 å det visade ingenting, tjuvtestat idag igen på RD 10 å det visade ett svagt plus.. Hmm, tänkte att jag testar på tis igen å se vad det visar då... Hur sannorlikt är det med så kallade spökplus? 

Låter lovande!!! Nu håller vi tummarna hårt!!!!! Glad
  • myran6801
    Mamma gås skrev 2011-10-02 19:24:45 följande:
    Ja, jag hoppas oxå det bara blir starkare plus.., men vågar inte riktigt hoppas känner jag, med tanke på vad som hände sist.. Är glad men skiträdd..

Katte - Jag har gjort ostimulerat FET så behöver inte vara orolig för ägglossningssprutan Flört 

Oj oj då måste det ju vara plus Glad
  • myran6801
    Skytten skrev 2011-10-03 22:17:43 följande:
    Låter jätteintressant! Håll mig uppdaterad om hur det går. Jag ska gå hos en japansk akupunktör i Stockholm om jag lyckas få tid hos honom. Han är så bokad.

Oceanny - jag har följt med en väninna som gick hos Dr Nie för hon ville ha någon hos sig eftersom man blir liggande själv medan Nie och de övriga som jobbar där kutar runt och snurrar på nålar. Det kändes inte som en lugn och harmonisk miljö var mitt intryck. Jag var gravid vid tillfället och fick många blickar och till slut kom en kvinna fram och frågade om det var tack var Dr Nie men det var det ju inte. Hon blev rätt besviken. 

Såg någon Barn till varje pris ikväll? Jag missade igen, måste kolla på nätet i morgon.

Ska absolut hålla dig informerad. Det är flera tjejer från FL som går hos henne.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?