• linköping68

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe skrev 2012-02-19 14:29:53 följande:
    Dropbox är ett utrymme på internet där man kan lagra och dela dokument. Jag som studerar har mycket nytta av det iom att jag skriver PM med andra personer. Installerar man dropbox applikationen på datorn så har man även tillgång till alla dokument även lokalt samt att man kan gå in och skriva i dokumenten utan att ladda ner dem. Man kan även använda sig av webgränssnittet förståss.

Om du inboxar mig din mailadress så lägger jag till dig! 

Bra om fler än jag laddar upp dokuement. Allt som ni hittar av intresse är ju intressant även för oss andra. 
    Tack för bra info! Fattar lite mer nu Glad Inboxar min adress till dig.
  • linköping68
    MissBoring skrev 2012-02-19 16:05:51 följande:

Vad tråkigt med så många ägg å inget befruktat
    jag har fostimon hemmaa i skåpet men ska göra ett "hemma" försök med den stimuleringen då jag inte känner mig redo för en helt ny IVF resa än. Min gyn föreslog fostimon för han sa att det va lite surare och kunde passa oss lite äldre bra. När jag då sa att jag inte ville göra hela resan nu så erbjöd han mig att prova preparatet på ett hemma försök å kolla mig med vul för att se hur min kropp svarar. Så jag ska vilken dag som helst börja spruta nu.

Vilken bra gyn som kan erbjuda det för dig! Håller tummarna för bra resultat!
  • linköping68
    Cathy skrev 2012-02-19 15:07:55 följande:
    Hej tjejer! Har inte varit så aktiv i tråden men jag följer er hela tiden Flört
    Mitt senaste försök misslyckades, inget av 10 ägg (en såg ok ut) befruktades.

Kliniken föreslog Fostimon för nästa försök - är det någon här som provat Fostimon?

Usch vad tråkigt! Kramar till er!
  • linköping68

Äntligen dags för Menopur-sprutan i magen! Hurra!

Hm, har jag blivit galen.....?Skrattande

Varit på VUL, och allt såg fint ut och fick massa medicin utskriven utan problem. Hon är nog tillräckligt bra att lägga in i Gynguiden

Kram till er alla        

• linköping68

Uppdaterar mig då jag glömt det....

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 6:e försöket våren 2012
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) -72, Halland, 3 IVF:er.
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 Falun i maj.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Skytten, 40, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET 28/11, mens på RD 11.
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9
    Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC, planerad IVF-start på CFC i början på mars.
    Hemulen, 38 år, 4 inseminationer, 2 IVFer, 2 FET. IVF 1 pos, MA v10.
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus.....
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU, nytt FET v 50
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro 
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- väntar på FET
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 7 ICSI, Kanske April

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel!

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon.
    Finafina 43 år, IVF 3, korta metoden, Gonal f 375, på CFC
    Linköping68, 43 år: CFC. Korta med Menopur 300. Sprutstart 22/2.  

***ÄP/ET/FET***
    Sunseed. 40 år, IVF 1,+ 2 FET med 1+2 blastocyster. IVF 2, korta metoden, start 17/2. Gonal-f 375ie. ÄP 28/2.

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Victoria71, Göteborg, Nordic IVF-centrum, IVF-försök nr 2, korta metoden menopur, testdag 7/2.
    Tuvalina/Anne, 41, Trönö/Hälsingland. IVF 1, Falun. Korta metoden Gonal-f, TD 2/3.

***GRAVIDA***
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, 27/11 TD 6/12 Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-201

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.

• linköping68

En liten fråga till alla kuniga härinne..... Ni som sprutat korta med Menopur (eller annat med kanske) har ni fått ägglossningsliknande sekret? Är på sprutdag 4 och har sekret som är precis som vid ägglossning!? Kan det vara så? Blir lite orolig att något är fel!

• linköping68
    Nu Syskon skrev 2012-02-25 20:41:41 följande:

Jag har fått det och även ägglossningsvärk i magen men inte så tidigt, det brukar vara typ dagen innan ÄL-sprutan. För mig har det alltid gått bra, såtillvida att jag inte hunnit få ÄL innan ÄP. Men det var väl några andra som råkade ut för ÄL före plock i höstas, kanske var det Myran och 34an. Så man ska nog hålla lite koll. Jag skulle ringa på måndag och kolla. När ska du på VUL?

Tack för svar! Jag var en av dem som fick spontan ÄL innan plock. Var på plats i Köpenhamn och på morgonen för ÄP steg tempen med 1 grad så jag hade redan lossat äggen. IVF blev omvandlat till insemination. Därför är jag lite orolig att det blir fel nu med. Ska på VUL på måndag så då får jag se hur det står till. Orolig!
    Ska blanda till Menopur nu och ta sprutan. 
  • linköping68
    Nu Syskon skrev 2012-02-25 20:55:16 följande:
    Jasså du var en av dem förlåt, det är inte lätt att hålla koll på alla. Jag håller tummarna hårt för att det inte ska hända igen. Börjar du med Orgalutran imorrn? Tog du det förra gången? För det ska väl motverka ÄL.

Det gör inget! Svårt att ha koll på alla Glad
    Börjar nog med Orgalutran på måndag efter VUL. CFC vill att jag ringer direkt efter. Tog det förra gången med, men något gick uppenbarligen snett. PÅ CFC kunde de inte förklara varför mer än att det blir så ibland, men det är mycket ovanligt sa de. Borde ju inte hända mig 2 ggr då tycker jag. Hoppas jag iaf!!!
  • linköping68

Börjar ni båda med Orgalutran på dag 5....? Går ni på CFC i Danmark? Måste nog ringa CFC och höra om jag inte ska börja imorgon iaf, jag med.

• linköping68

ZIN du bara ploppar fram intressanta saker en efter en annan. Underbart att ha dig här med din otroliga kunskap! Spännande artikel om vitamin D. Och ja, ringer CFC imorgon om Orgalutran

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?