• linköping68

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 6:e försöket våren 2012
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) -72, Halland, 3 IVF:er.
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 Falun i maj.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Skytten, 40, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET 28/11, mens på RD 11.
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9
    Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC, planerad IVF-start på CFC i början på mars.
    Hemulen, 38 år, 4 inseminationer, 2 IVFer, 2 FET. IVF 1 pos, MA v10.
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus.....
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU, nytt FET v 50
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- väntar på FET
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 7 ICSI, Kanske April
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Sista syskonförsöket i vår, CFC.
    Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF, neg. 

***SÄNGHALMSLIGAN***

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon.

***ÄP/ET/FET***
    Sunseed. 41 år, IVF 1,+3 FET med blastocyster. Minus. IVF 2, korta metoden, start 17/2. Gonal-f 375ie. ÄP 28/2. 5 ägg (kunde bara tömma en äggstock, den andra gömde sig), ET med blastocyst: söndag 4/3. TD 17/3.

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Victoria71, Göteborg, Nordic IVF-centrum, IVF-försök nr 2, korta metoden menopur, testdag 7/2.
    Tuvalina/Anne, 41, Trönö/Hälsingland. IVF 1, Falun. Korta metoden Gonal-f, TD 2/3.
    Finafina 43 år, IVF 3, korta metoden, Gonal f 375, på CFC TD 9/2

***GRAVIDA***
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, 27/11 TD 6/12 Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-201

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.

• linköping68

Snabb och kanske lite dum fråga...... Har pratat med CFC och de vill nu att jag tar 400 Fostimon, men hur blir det då? Den finns ju bara i 75 och 150. Blandar men då till 450 och inte tar allt eller? Någon som vet?

Mailar nog till CFC och frågar med. Fattar inte hur jag ska göra Obestämd

Zin: lycka till igen och jag håller tummar!
    Myran: Härligt med Barcelona. Lycka till!

Vink, vink till er andra Solig      

• linköping68

Tuvalina: usch vad tråkigt med mens. Kram
    Miss B: tack för att du kunde ta med frågan, men har fått svar från CFC.

Glöm förra frågan...... Nu kommer en ny..... Har pratat med en sköterska på CFC ang att de ordinerat 400 Fostimon och hur jag ska göra. Nu ädrade de till 450 istället. Det låter som massor!!! Har någon sprutat med Fostimon och så mycket? Har vi inte skrivit fram och tillbaka om att vi äldre, inte så äggstinna ska få lägre doser? Ska jag kanske ifrågasätta CFCs ordination?

IVF-cirkusen snurrar på och frågorna hopar sig... Pust     

• linköping68
    tjorven01 skrev 2012-03-02 08:07:57 följande:
    Tuvalina
    DHEA brukar man ta tre månader innan beh.
    Enl. min läkare på Huddinge så fanns det inte i Sverige men han måste ha menat att det inte bara användes inom fertilitetsvård och att han därför inte kunde skriva ut det.
    Jag beställde mina från DHEA.com och det gav resultat vid mätning. Mitt steg från 2,2 till 5,9
    Ref var 2,7-9,2 
    Varnar dock för vissa andra sajter som säljer dhea jag blev sjuk av dem från Biovea.
    Som sagt jag har testat det mesta.

Vi4 tack för omtanken
    Just nu funderar vi på hur vi ska få till undersökning tidigare

Vilken styrka har du tagit av dhea? Funderar stark på att prova dem....
  • linköping68

Har nu landat i att det blev ännu ett misslyckat försök. Är mest glad att vi inte hann iväg till Danmark och därmed sparade ett gäng kronor, som istället kan gå till ett nytt försök Glad

Fasen vad ont jag har idag!!! Har kollat med sticka och det visar glad gubbe, så nu har väl den superstora blåsan lossat. Har inga förhoppningar om att ett ev ägg är som som det ska. Nu är det bara att invänta mens och sen dra igång igen. Denna gång måtte det bara gå som det ska och inga galenskaper från min kropp. Kör på med 450 Fostimon så får vi se. De borde ju veta vad de gör på CFC. Tar en ev diskussion om lägre dos vid försöket efter det…..

• linköping68

Zin: skönt att op gick bra. Instämmer med andra.... oförklarligt barnlös bluff - KNAPPAST!!! Jädra läkare att soppa allt under mattan som de inte vill, kan, vågar eller orkar ta tag i. Blä!

Vink till er andra!

EGO: har en superjobbig tanke just nu som jag önskar hjälp att reda ut. Vill INTE skrämma er andra, men efter att ha läst på FASS blev jag själv superskrämd. Ska ju spruta Fostimon nästa gång och har läst på FASS. Där står det om infektionssjukdomar och att det inte kan uteslutas då Fostimon är gjort på humant urin. I samma veva skriver de im HIV, herpes och papillomvirus. Fattar inte vad de vill få fram? Kan det inte uteslutas att man kan få HIV från Fostimon, eller? Skruvar upp mig och blir halvt blind när jag läser detta. Fattar bara inte!!! Kan någon reda ut det åt mig?       

• linköping68

Det händer ju galet mycket när man bara är borta några dagar.... Flitens lampa lyser verkligenSkrattande Har varit iväg på en lillsemester med mannen och dottern. Eller snarare, han har haft semester och jag har jobbat. Men det går det med. Har läst ifatt och uppdaterat mig med alla bra info som ni skrivit om. Spännande det där med cykellängd. Då kan jag fortsätta hoppas lite då mina cykler ligger på 32-35 dagar. Väntar på mens för att dra igång igen med Fostimon 450 enheter, dunderdosen!

Myran6801: nej, fasen vad tråkigt. Tyvärr vet jag alltför väl hur det känns. Många kramar! Hoppas ni fick till lite bra mys Flört

Boe: låter urjobbigt med klådan! Har du testat den rekommenderade Aloe Vera krämen?

Sunseed: vad ledsamt, men underbart att ni kämpar på och vidare!

PP08: suveränt resultat!

Jag kommer inte in till någon av era konton Förvånad

• linköping68
    Tjorven: gud vilken knäppis till gyn. Man häpnar gång på gång över de flesta läkares okunskap och brist på empati.
    Sunseed: det gör inget Solig

En fråga till er kloka, men inte för er som är lite "kräkmagade" Flört......

Jag har under ett antal dagar nu haft så segt sekret att det är värre än under min vanliga ägglossning. Känns som ett gäng skogssniglar som bosatt sig i musen. Fick tom kalla in mannen häromdagen för att han skulle se hur pappret fastnade i sekretet och det blev en låååååååång sträng. Helt galet. Kan man ha ÄL 2 ggr i samma cykel? Jag går ju och väntar på mens. Fattar inget! Vet någon av er?    
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?