• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Kattenizze: Åh, vad härligt för ER, pluss är bra, stark pluss är väldigt bra Solig

kattenizze, mammaGås, enya, chisisita: tack tack, det blir gynläkaren först sedan drar vi på kurs en dag så hoppas det är goda besked annars blir jag väl tyst när vi ska åka i gemensamma bilen hela em och kvällen till kursen.
    Jo våren är verkligen i Luleå--snön har smält värre nu halva gräsmattan syns och ca 30 cm tjockt kvar på resten men smälter i raketfart. Avresa mot fjällen på onsdagskväll igen

• Snösport

Innan: Nä det är ju det trista men som min läkare sa förra gången att fakta att jag psykiskt och fysiskt mådde så bra sist hjälper också resultaten, jag är nu mer rädd att mina resultat kan bli sämre också men han verkar ganska lugn bara jag håller mej så lugn som förra gången  och mår så bra så blir det nog ok.   Jag har ju få från början så jag kan ju liksominte ha ras för då finns det ju inga ägg alls.
    Får se, men oavsett hur det blir så tror jag det är bra att försöka stressa ner, livet har sin gång man blir äldre helt enkelt och ÄD är en bra grej om man har råd.

• Snösport
    Fjällsippan skrev 2011-04-18 11:31:39 följande:
    Snösport: lycka till med kollen idag. Åh, vad jag hoppas att den där cystan har försvunnit!!! 
    Jo men visst!! Här syntes det ingen cysta alls...undrar ju då hon inte såg den 15 dgr innan den var stor och en annan såg den men den kan pulsera och den kan försvinna efter en gång också. Härligt!!

tror ändå jag ska välja att göra IVF i juni om IVFläkaren inte säger emot för mitt TSH har ju varit så lågt nu sedan slutat på februari så jag vill kolla riktigt hur det står till i början på maj också. har ju bara 0,1 sedan ett tag fast jag bytt från dos 125 mg Levaxin till 75 mg...får se 2 maj om vi kan köra på i juni.
    Ska försöka få telefonmöte med IVFläkaren igen i nästa vecka eller när han kan.
  • Snösport

Innan: jo så är det kasnke ..på honom lät det nästan som om äggkvalisorten kanske påverkades men det som är kasnke är och man får väl bara försöka ta hand om sej så bra som möjligt för att inte må dåligt.
    Så du ska köra då..jag skulle ev köra typ om ngn vecka men det blir väl i slutet på maj början på juni...helger är inte så ivägen sa läkaren när vi förut snackade om maj eller juni.
    Då följs vi ju nästan åt kanske

• Snösport

Fahlvik: tjo det är ju inte så långt till 18/7 härligt!!

• Snösport

Zinfandeln: Låter intressant det där om immunförsvaret.  Undras om man har det pckså? jo man kan undra mycket. Jag har ju inte heller haft så bra resultat men bästa på mitt 5:e men det som är bäst för mej är ju skitdåligt och deprimerande för andra så det känns lite konstiigt att läsa här idag tycker jag. Jag har skitit i statistik och trott att det bara är ett par % men läkaren sa sist att den var mycket högre givetvis men att jag fortfarande har någon % har inte gjort mej uppgiven utan kännt att jag har chans fortfarande, så psyket är en spännande vän och fiende för oss inser jag.

....Nä nu har jag vilat någon timme efter 5,5 timmars bilresa och nu ska det packas igen för fjällen så man orkar upp på jobb imorgon.
    Må väl tjejer och ta hand om tärande tankar för de hjälper väl inte så värst?  Här får det gnällas....tycker bara det är sorgligt för ältande hjälper inte den som gör det för det är ett negativt mantra i mina öron eller de som läser det heller. 
    Må väl! 

• Snösport

Fjällsippan: hi, hi, hi jag har ju också sådana promenader eller bilfärder : "jag kan blir gravid" Blir ju helt glad av det   
    Här är jag den obotliga optimisten också och mannen verkar tycka att allt blir nog bra hur det än blir men eftersom han tycker jag är en cool kvinna så tror han ju att det där kommer nog snart ska du se. Min tro går upp och ner men som du så finns det inget uppenbart fel mer än nu åldern så mirakel kan ske..bara hoppas att de sker!

Innan: Hoppas det lyckas nu för dej och Fjällsippan...måste ju ha några att se upp till!!!
    Innan "du kan bli gravid du har fina ägg" Solig 
    jag ska ha mens i nästa vecka men jag ska ju testa TSH i början på maj så det har höjt sej lite då det rasat detta året värre och ta cellprov då också som jag hoppat över nästan ett helt år för jag får aLLTID tid varje gång jag ska göra IVF och sedan är alla tider fullbokade. Vilket fall så gör jag troligtvis nästa i juni v 23 eller v 24 som är deras sista vecka man kan göra ÄP innan semestern. Men telefonmöte m ivf-läkaren i nästa vecka för att kolla av allt...annars får det väl bli i augusti/sept och det känns ju verkligen långt dit.

• Snösport

GLAD PÅSK tjejer!
    Nu tar jag helg Cool 

• Snösport
    Spears skrev 2011-04-25 14:32:40 följande:
    Tack Zinfandel o Fjällsippan! Det blev 12 ägg av 8 äggblåsor inte illa :) han kan inte sett alla på VUL:et  el så mognade några till på sig ...nu väntar jag in morgondagen för att se hur många befruktade det blir!!
    wow, häftigt, hoppas på lika bra fortsättning för er.
    ----------------------------------------------------------------------
    Har försökt läsa ikapp sedan jag tog påsk i onsdags, tjo vad tråden varit aktiv.
    Lycka till alla som är under behandling!!!

Här har det motionerats och gått på stighudar i kortärmat upp för snöiga bergstoppar i sol i norra Sverige och i Norge...tvungen att vila idag då jag fick mens inatt och nu är helt slut i kroppen pga mens, lätt träningsvärk efter många bra åk utför och trötthet efter bilkörning och helt underbart lycklig över en så härlig helg med sambo och topptursvänner.    Lite naturliga D-vitamin mm.
  • Snösport

Kattenizze: helt underbart för er så ska det hålla i de månader som är kvar...8 st eller? Solig

Turild: jo vi har ju haft underlivsbehandling på mej i snart en månad så jag har verkligen inte känt för sex alls faktiskt och fick ju inte det de 12 första dagarna så bara mensen lägger sej lite blir det aktiviteter mellan sambon och mej också Tungan ute
    Har också en båt som tyvärr fått lida lite så renoveringspengarna gått till IVF men den ska fixas i maj/juni då vi brukar åka skidor tom maj så kommer den inte i i första taget.....jo så är det ju bra om isen släpper här också förståss så havet är ju kallt ett tag efteråt så före midsommar eller strax efter om det blir iVF ...killen är nybörjare så jag är skepparen på båten i hamnar mm än. lite omvänada roller om man tittar sej omkring här i skärgården.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?