• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Eviglängtan: har aldrig fått riktigt grepp om hur de resonerar, de är så olika. Jag har aldrig fått något tillräckligt bra svar som hållit andra gånger. Men jag är också intresserad av att veta mer där!

• Zinfandel

Hönan: skit också Gråter Jag vill ändå passa på att ge dig ett litet råd Skäms. Ta några dagar och landa, försök göra något annat. Ett misslyckande innebär en stor besvikelse och frustration. Jag får lite intrycket av att du gått upp lite i högvarv nu vilket bara är mänskligt och det är vanligt i den situationen. Försök därför landa i detta försök innan du är så långt som i juli i tankarna (ja, alla svenska kliniker vad jag vet har sommarstängt). När det gått några dagar och du har fått vara ledsen, vilat och kommit över det så gott det nu går, så börja gå igenom fakta och planera nästa försök, kanske blir det i april, kanske i maj. Motion är alltid förnuftigt. Kanske kan du även börja meditera, köra yoga eller boka några massagetider? MIn totala övertygelse är att vi alla kommer att lyckas - på ett eller annat sätt - det är bara fråga om när. Även DU kommer att lyckas, men ge det ett par försök till, misströsta inte!! Kramar

Turild: glada gubbar gillar vi Skrattande Kör lila string och kanske en matchande lila sjal eller nåt Flört

• Zinfandel

Snösport jag tycker det är såå intressant! Jag är nämligen av den något annorlunda men bestämda uppfattningen att "oförklarlig barnlöshet" inte existerar.. Det finns alltid en förklaring och de flesta orsaker går att åtgärda. Jag tror att 75% av oss inte hade behövt vara i denna sits. Men så länge det är så ofantligt mycket pengar involverade så kommer det inte att ske någon förändring, tänk om de en del av pengarna hade lagts på forskning & åtgärder istället.... Dessutom är såklart ett "problem" att många av oss är lite till åren komna när "barnlösheten" diagnostiseras eller man påbörjar IVF och då är man inte Topp-1 för forskning samt att vi som är i situationen har en aning bråttom, griper efter varje halmstrå och hinner inte vänta. Efter allt jag läst nu senaste månaderna så förstår jag att just immunologi & bakterier är den vanligaste orsaken, vilket oftast inte uppdagas... Det måste kännas underbart att få klarhet och få behandling!! 

• Zinfandel
    Hispan: härligt! Ja, min första gång kändes det knappt och andra gången vred jag mig nästan i plågor på kvällen.... Lycka till imorrn!!
  • Zinfandel

Hörru Spears, det kan möjligtvis inte vara så att du har nåt litet som växer där inne...?! SkämsFlört

Hispan: mycket negativt kan jag säga om vår klinik men inte när det gäller sprutningen, jag får provspruta med sjuksköterska inför varje försök. Och jag får blanda och testa hur många gånger jag vill tills jag känner mig säker, det borde vara en självklarhet hos alla kliniker! 

• Zinfandel
    turlid70 skrev 2011-03-29 19:54:11 följande:
    Nu blir jag riktigt irriterad. Varför är det bara Lidmila som ser att man har några bakterier? Vad är det för läkare man träffar annars och varför alla Ludmilas patienter har några bakterier och måste behandlas?

.... eller som hittar cystor..... Demon
    turlid70 skrev 2011-03-29 19:54:11 följande:
    Ursäkta min upprördhet, men jag vill veta om jag har några immunologiska störningar eller ruvar på bakterier innan jag slänger i 10000 tals kronor för IVF som leder till nada. Ska vi alla behöva åka till Ludmila för att få ett svar eller är Ludmila en bluff?
    Därför väntar vi nu..... 
    Nja, när det gäller bakterierna är jag lite skeptiskt eftersom de flesta/alla som går dit råkar ha bakterier... Men cystor går inte att bortförklara eller bluffa om. Man undrar ju liksom vad man har därinne.....
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?