• mamman0301

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

underverket 06 skrev 2012-05-08 11:11:59 följande:
    Ett eller två embryon tillbaka? Vad ska jag välja om situtionen uppstår idag? Förra IVF fick vi sätta tillbaka 2 o gjorde det också o fick ett till frysen. Är den någon nackdel med att sätta tillbaka 2 om jag får det: Kan ett dåligt embryo så att säga dra med sig den andra o göra att inget fäster? Graviditetschansen ökar ju bara med ett par procent har jag fått berättat. Man måste ju såklart vara på det det klara med att det kan bli tvillingar o beredd på det, men det är jag. Men undrar vad som är mest strategiskt att göra?
    Jag hade absolut valt 2.
  • mamman0301

Äntligen (låter väl märkligt) så har jag börjat blöda. Behöver kanske inte någon skrapning. Nu känns det som om man orkar börja tänka framåt.
    Har ju två blastisar i frysen. Har tänkt att prova dom innan vi försöker något mer färskförsök. Om nu det blir fler färskförsök. Gubben  hemma börjar bli uppgiven. Men jag hoppas att han orkar med fler försök.

Jag hoppas att jag hinner med ett fet innan kliniken har semester stängt.

Är det någon härinne som blivit gravid genom fet?

• mamman0301
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-05-09 09:17:12 följande:
    hcg-värde i går i vecka 5+6 var 631 säger inte så mycket mer än att jag ÄR gravid....ska ta nytt test i morgon för att kolla ökningen.

Har ju haft ONT och blödningar men som det verkar så beror smärtan troligtvis på UVI..... någon jag inte kännt något av förräns i går precis innan jag gick in till läkaren då jag kände mig febrig och i dag svider det som attan i kisseri-branschen.

Blödnignarna fortsätter...sparsamma som bruna flytnignar oftast med inslag av rött då o då..verkar som att de ökar så fort jag rör mig... tur att jag har ett stillasittande jobb/praktik
    Håller tummarna att det är ok med graviditeten{#emotions_dlg.flower}
  • mamman0301
    underverket 06 skrev 2012-05-09 12:41:16 följande:

Snälla håll tummarna för två bra utvecklade embryon idag som jag får tillbaka o ett till frysen. Det skulle ju vara maxpott på mina 3 befruktade från igår. Åker på ET nu. Tyvärr ensam, men maken hade ett viktigt möte på jobbet. Hade jag insisterat hade han bokat om det, men jag tyckte det funkade att åka själv.

Jag håller tummarna stenhårt:)
  • mamman0301

Åh fy så trist Zin. Men som sagt nu håller vi tummarna att dom i frysen är guldägg.
    Men Zin, Slemmis o hither jag håller tummarna stenhårt i alla fall att det ska gå vägen för er, det är ju inte kört än.

Jag pratade med min läkare på  Cura igår, och vi kommer att köra ett fet innan de har sommarstängt. Hon tyckte absolut att jag skulle fortsätta med ivf, för hon menade på att det var så goda chanser för oss. Jag har ju trots allt lycktats bli gravid 2 gånger av tre. Även om det inte gått hela vägen. Det känns ju skönt att dom tror på en i alla fall.

Håller tummarna för alla ruvare härinne med.

• mamman0301
    Enya70 skrev 2012-05-15 02:18:30 följande:
    Hej på er alla Goa vänner! Vet ni igår morse (söndag) kl 8:57 kom vår fantastiska prinsessa äntligen ut till oss! 3640g och 51cm och helt underbar givetvis

Efter 12 timmars rejäla värkar på hemmaplan åkte vi in till fl vid sex på morgonen. Väl där noterades att Lill-tjejen var lite påverkad av mina starka värkar samtidigt som det var ett antal timmars arbete kvar för att få ut henne den vanliga vägen. En underbar jourläkare tog då snabbt beslutet att plocka ut henne med snitt. Inga risker får tas med denna guldklimp som han sa. Allt gick lugnt o sansat till då det inte var direkt akut så jag fick vara vaken och mannen var med hela tiden.

Vilken osannolikt fantastisk känsla det var att höra Lill-tjejen skrika direkt de lyfte ut henne till oss. Tårarna bara strömmade på oss båda. Vi mår alla fint och är kvar på BB minst en dag till med nysnittade maggen.
    Vi bara myser och myser och skattar oss så otroligt lyckliga att vår långa IVFresa slutar så lyckligt!!!

Kram på er alla tappra kämpare!
    Åh så underbart! Stort Grattis!!Hjärta
  • mamman0301
    Bengalen skrev 2012-05-15 19:46:45 följande:
    Själv hade jag ingen tur idag med mina danska recept. Min gyn är sjukskriven till mitten på juli och den andra gynekologen som jobbar på samma klinik är också sjukskriven så där finns ingen som kan hjälpa mig.

Finns det möjligen någon här i tråden som kan undvara något eller några av följande mediciner?

Gonal-F
    Ovitrelle
    Pergotime
    Lutinus
    Medrol
    Trombyl

Jag ska ju bara göra mini-IVF/japanen så jag behöver endast en paket Gonal-F. Det är ju den som är dyrast.
    Jag har lutinus.
  • mamman0301

Ostimulerat eller stimulerat fet, vilket hade ni valt. Jag får välja, jag har ju regelbunden ägglossning så det är ju inget problem. För kliniken är det ju bättre med stimulerat så att dom kan styra det lite bättre.

Är det inte lite bättre statistik för ostimulerade fet, eller är jag ute o reser.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?