• Bengalen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Miss Boring: Någon/några millimeter slemhinna finns alltid kvar så att du hade 4 mm igår är helt normalt. Det är bara positivt att du inte har haft en massa klumpar. Kroppen ska själv lösa upp allt innan det kommer ut så ju mindre slem och klumpar desto bättre.

• Bengalen

Välkommen söderut Linköping! {#emotions_dlg.flower}
    Stort, stort, stort lycka till nu imorgon! Jag ska tänka på dig!

• Bengalen
    Anne: Skönt med ett positivt besked idag och lycka till med äggblåsan! Glad
    För mig gjorde det inte heller det minsta ont men det var tvärstopp ändå tyvärr. Rynkar på näsan

Vi 4: Det låter inget vidare med hjärtklappning. Hoppas att det bara är tillfälligt. Det ska bli så spännande att se om Dhea:n gör någon skillnad. Bra att du har mjukstartat i alla fall.

Zin: Vad kul att du är igång igen. Stort lycka till nu!

Linköping: Jag hoppas verkligen att allt har gått bra idag.

Anemon: Välkommen hit! Bra beslut att välja CFC. Vad är det för nytt upplägg de vill prova?
  • Bengalen

Jag ska ju också skicka ner blod till Penny i dagarna och funderar på om man åker på en 25 dagars antibiotikakur är det ju inte säkert att den är helt avklarad när jag ska börja nästa IVF-stimulering. Funkar det ändå, någon som vet? Det beror ju givetvis på vad man blir behandlad mot men antibiotika generellt?

• Bengalen
    MissBoring skrev 2012-06-20 10:06:22 följande:
    En fråga till er som går på CFC, hru gör man med betalningen?? får man faktura eller betalar man med kort på plats??

De tar inte kort utan man får en faktura med sig som ska vara betald inom 8 dagar.
  • Bengalen

Åååh, vad skönt att höra av dig Linköping men vad tråkigt att det inte gick hela vägen denna gången heller. Rynkar på näsanJag vet ju precis hur det är. De flesta av mina äggplock har slutat just där.
    Gissar på att det var Claus du hade. Han är mer eller mindre obegriplig att förstå. Hoppas att jag inte försa mig nu Miss Boring men du lär ju ändå inte uppfatta vad han heter om det nu blir han...

Kul att du gillade Malmö! Glad

Varma kramar och hoppas att din pappa repar sig fort. Hjärta

• Bengalen
    Miss Boring: Kul att höra av dig! Glad
    Jag har aldrig haft Claus på äggplock utan bara Svend och Jan och jag blödde efteråt båda gångerna. Dock gjorde det inte det minsta ont så jag tror inte att du behöver oroa dig. Äggplocken på CFC går väldigt smidigt och lätt.

Hur har ni det annars i Kphm? 
  • Bengalen

Myran: Om du tar Ovitrelle lossar äggen oavsett om de är mogna eller ej. Så ska du ta den måste du först kolla med stickor för att se att det verkligen är dags. Du ska i alla fall inte ta Orgalutran. Den används för att förhindra spontan ägglossning innan äggplock. 
    Jag tycker iofs att det räcker med att du tar Pergo. Enkel dos förmodar jag.

• Bengalen

Min känsla säger att kroppen ägglossar när det väl är dags. Med Ovitrelle kommer du att lossa 36 timmar efter oavsett det är dags eller ej. Ska man ta Ovitrelle är det nog inte helt fel att först göra ett VUL så att man säkerställer att follikeln/folliklarna är tillräckligt stora. Om inte annat med stickor.
    Detta är bara mina tankar. Jag tror jag hade hoppat Ovitrellen om jag vet att jag brukar ägglossa. Det är ju dessutom det som Pergon hjälper till med, att förstärka ägglossningen. 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?