• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna Li skrev 2011-04-03 16:49:34 följande:
    Oj, det kan gå med mindre barn ändå efter 42. Jag trodde att det bara var äldre barn i typ tioårsåldern som var aktuellt. Det är ju jättebra om det är så. Jag minns nu att vi tidigare i den här tråden tog upp (jag tror att det var du Zinfandel ?) att man helst ska vara högst 42 när adoptionsprocessen inleds men att det egentligen inte finns nån lagstiftad åldersgräns.  Men då får man kanske "bråka" med sin kommun om saken.   Men adoption kommer nog ändå aldrig bli ett alternativ för oss.
    Ja så trodde jag att det var men tydligen inte...!
  • Zinfandel

Morrn tjejer!

Nä, jag har inte heller kommit till sorg än. Jag tror ju att jag fortfarande är 27 så jag har liksom inte förllikat mig med verkligheten än Skrattande Men vi är nog så övertygade om att vi kommer att lyckas och gör vi mot förmodan inte det så kommer vi att ha ett underbart liv ändå. Då får vi ta sorgen då, huvudsaken är att vi har lyft på varje sten som går att lyfta på. Jag skulle inte tillåta att mitt liv stannade upp pga detta. Om inte jag är lycklig hur ska då nån vilja flytta in i mig Flört 

Alla är välkomna att skriva här! Däremot tror jag att det är olika för dem som väntar sitt första barn (inte barnlösa!!) och de som väntar syskon. Och sen beror det ju på hur man formulerar sig, de som skriver "buuu jag har 14 barn men lyckas inte få ett 15:e" känns rätt patetiska i dessa sammanhang...... Men här inne rör sig som tur är intelligenta tjejer som är ödmjuka och lyhörda vilket är en förutsättning.

Ha en bra dag alla!

Kram 

• Zinfandel

Kattenizze: man besvarar inte sånt överhuvudtaget. Sånt är helt enkelt för dumt för att besvaras.

Snösport: Hjärta 

• Zinfandel

Snösport: jag älskar den kommentaren till din nya bundis Skrattande Men du, vilka styrkor är det i era piller? Apiforce innehåller ju endast 200 mg färsk gelé, jag har beställt andra på 1000 mg ;) och då behövs endast 1 styck. Likadant med Omega 3 - vilket innehåll pratar vi där?

• Zinfandel
    turlid70 skrev 2011-04-04 16:29:45 följande:
    Intressant om Apiforce, för att den käkade jag också en månad och blev gravid just då, sen hjälpte den inte fler gånger och jag slutade med den. Det är nog dags att testa den igen. Har dock aldrig testat omega-3.

Vad jag undrar är hur alla dessa tillskott går ihop med Levaxin? Någon som vet.
    Mä men jag tar också Levaxin å dä ä ju inte nårra större fel på mig Skrattande
  • Zinfandel
    turlid70 skrev 2011-04-04 21:00:45 följande:
    Levaxin minskar sin verkan i kombination med andra mediciner och vise versa. Jag fick sluta med mina järntablettter tex och johanesört. Tveksamt att Levaxin reagerar med Apiforse och Omega-3,  men jag ska fråga om det imorgon. Ska till CVL imorgon och känner mig nervös, hur mycket har mina värden förändrats på ett år.
    Nja, du kan ta både Levaxin och järntillskott men du ska låta det gå minst två timmar mellan intagen. Kalciumprodukter eller läkemedel mot halsbränna eller sura uppstötningar och Levaxin bör tas med några timmars mellanrum. 

Fass:
    Vissa receptbelagda läkemedel kan också påverka eller påverkas av samtidig behandling med Levaxin. Det gäller bl a digitalisglykosider som används vid hjärtsjukdomar, vissa fettsänkande medel som kolestyramin och kolestipol, polystyrensulfonat som används vid behandling av förhöjda kaliumvärden i blod (hyperkalemi), sertralin som är medel mot depression, sukralfat som är ett medel mot magsår samt warfarinnatrium som är ett läkemedel som påverkar blodets koagulationsförmåga.
  • Zinfandel

Inanna: jag vågar knappt skriva nåt för är det någon jag verkligen håller tummarna för så är det för dig vännen Glad Det måste bara funka nu. nu måste jag ta tag om tummarna igen så nu kan jag inte skriva mer {#emotions_dlg.flower}

• Zinfandel

Inanna: det låter hur kanon som helst!!! Och du, jag kan lätt räkna upp många som inte fått ont i brösten förrän efter halva graviditeten ;)) Åhhh vad spännande det är nu!!!

Skytten: tjena! Med tanke på din ålder (det eviga tröttsamma samtalsämnet i denna värld) så är ni säkert igång om nån vecka och börjar säkert spruta vid din nästa mens. Hör av dig hur det går! 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?