IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Snösport skrev 2011-04-19 23:10:53 följande:
Zinfandeln: Låter intressant det där om immunförsvaret. Undras om man har det pckså? jo man kan undra mycket. Jag har ju inte heller haft så bra resultat men bästa på mitt 5:e men det som är bäst för mej är ju skitdåligt och deprimerande för andra så det känns lite konstiigt att läsa här idag tycker jag. Jag har skitit i statistik och trott att det bara är ett par % men läkaren sa sist att den var mycket högre givetvis men att jag fortfarande har någon % har inte gjort mej uppgiven utan kännt att jag har chans fortfarande, så psyket är en spännande vän och fiende för oss inser jag. ....Nä nu har jag vilat någon timme efter 5,5 timmars bilresa och nu ska det packas igen för fjällen så man orkar upp på jobb imorgon.
Må väl tjejer och ta hand om tärande tankar för de hjälper väl inte så värst? Här får det gnällas....tycker bara det är sorgligt för ältande hjälper inte den som gör det för det är ett negativt mantra i mina öron eller de som läser det heller.
Må väl!
Vad gäller mantra så har jag de senaste veckorna försökt att programmera mig själv positivt; jag tar fertilitetspromenader där jag a la mindfullnessmanér tänker "jag är fertil" eller t o m "jag är jättefertil" vid varje steg jag tar. Jag förstår att det låter lite barnsligt, men det hjälper mig att tränga bort onödiga tankar som ändå inte hjälper mig på något sätt.