• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Har 4 liter bär kvar i frysen...ska bara köpa mej en riktig saftkoksanordning för det var så slabbigt med det jag hade. ...plockade ju 12 liter svarta vinbär på våra buskar så gelé och saft blev det endel
    Hoppas på tvillingar så vi kan ha ett riktigt saftkalas ngn sommar och varm vinbärssaft på vinterutflykterna.

• Snösport

Fjällsippan: jo visst är det härligt att få drömma lite, bara en tidsfråga brukar jag tänka. 

Men jag tog ju äggmognadsspruta samtidigt som alla andra sprutor så de kan ju göra så det ändå blir den dag de nästan vill iaf,,så det löser sej!

• Snösport

Chichisista: hoppas det går bra på undersökningen och att ditt HCG värde går uppåt. Vi håller tummarna nu!!!

• Snösport

Enya: häftigt med föreläsning för doktorander. Coolt!

• Snösport

Lyxmamma, Zinfandeln: Härligt att du nu är gravid, trots alla berg på vägen så hoppas jag det fortsätter bra. Hade ju lite koll på dej Lyxmamma för ganska länge sedan början på 2010 Kul att du lyckas nu, ger ju hopp helt klart!

Jag har behandlats med högsta dosen av Menopur...gången efter behandlades jag med lägre dos och läkarna sa då att det inte spelar roll och att resultaten kan t o m bli bättre...äggkvalitet än vid högre dos, dessutom mådde jag riktigt dåligt av den högsta dosen och de ville inte utsätta mej för det en gång till. Så i Falun är de inne på sådant också...fick hög dos sista gången för att gå ner i dos efter 6 dgr, planerat innan för att få finare ägg sa de...så det forskas nog endel på det eller testas av IVF-läkarna iaf.

Lycka lycka till nu!!!....både Lyxmamma och din växande mage och Zinfandeln så det blir blåsor som kan plockas.

• Snösport

Zinfandeln: jo jag förstår inte heller. På mej så fick jag en äggblåsa mer men 2 ägg mindre än vid högsta dosen= de 2 äggen var superduperfina och läkaren körde samma med nästa försök fast jag då var rädd att jag inte skulle få fram några ägg alls....fick bara ett på sista så det blev helt klart 50% färre än vid högsta dosen men som läkaren sa har man så fina ägg behövs bara ett....tyvärr fastnade de ju inte men hoppas på fina en gång till...glad om jag får 1-2 st som är så kanon.

• Snösport

Zinfandeln: jag har fått 6 ägg en gång och det var ju nu sista gången innan dess högst 4 ägg totalt så en gång bara 2 och en gång 1 så jag är ju superglad när jag får 1-2 fina som klarar befruktning och jag får tillbaka...här är man inte kräsen inte.
    Kanske därför jag inte har så lätt för beklaganden om få ägg...man ska ju vara glad att de vill producerars på beställning tycker jag...men jag har ju aldrig haft många ägg och sedan fått mindre men som tur är har de mest av mina ägg varit mycket fina så läkaren gillar mej ändå, puh!

• Snösport

IVF-läkaren skulle ringa 16.00...han missade samtalet förra veckan så ska jag gå hem i den nya kylan och han ringer på vägen då eller sitta och vänta in samtalet hela kvällen?
    Förra gången 15.30 ringde han inte så när jag väl höll ett spinnpass 17.30-18.15 så hade han ringt ett par ggr sedan dragit på ledighet....öööh, vill ju aktivera mej men kanske ska sitta här och jobba lite mer istället.

• Snösport

uppdatering: snabbt samtal, var på väg att packa hem så jag vet inte vad jag tänkt fråga men nästa mens kör vi...tyvärr måste jag ta orgarutral eller vad det heter fast jag fick sådan megamigrän förra gången men spray verkar jag inte tåla och cetrotide hade jag för stor allergireaktion på enligt läkaren så megamigränen blir det!  Är ju bara i 4-6 dgr, ska få allt genomgånget imorgon sedan kommer recept och nu är det bara 2,5-3 veckor till sprutstart. Åh, tjohooo!

Tyvärr lite stressad  på jobbet och mycket disträ + kurs via jobbet..vill slappna av men inte jag som styr båten liksom.

• Snösport

chichisita: Härligt att VUL gick bra, får hoppas att den där skuggan inte är något att bry sej om, vila, njut så håller vi tummarna!!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?