• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippa: tack tack... men jag kör sprutor nästa vecka så då kan vi hurra åt våra få ägg ihop!!! jo brukar också fokusera på bra kvalitet, det har läkaren berömt oss för så det håller jag hårt vid Redan på bättre humör !

Nu akupunktur!!

• Snösport

Fjällsippa: japp här hade jag också värsta ÄL flytningarna  så man vill ju bara hem i sänghalmen som jag numera är programmerad för när man har flyt Tungan ute 
    Bra du ska kollas imorgon men jag tog bara för givet att det skulle vara så...fick det ungefär vid samma tid när jag gjorde långa metoden har jag för mej.

• Snösport

Fjällsippa: Akupunktur: jo jag har gått enhel del det sista året men började förra veckan och denna gången sticker han på lite andra ställen..gjorde lite ont idag..hmm..bra punkter som behövdes frigöras..hi,hi hubbabubbasnack. Han fick låna min bok: The infertility Cure och ska vägleda mej lite mer då jag mest blir snurrig av den och tycker jag passar in överallt på alla personligheter mmhi,hi,hi Så det ska vi ta om en vecka.

Eftersom jag reser så långt till ÄP och ET och inte kan boka tid hos någon i Falun så har jag gjort akupunktur ibland iblnad inte i samband med ÄP och ET.  sist så fick jag akupunktur innan ÄP som ska lindra plocket lite...japp gick fint ..vid ET fick jag också men ska vara lite mer noga denna gången då det finns vissa punkter som sjukvården går på som TCM säger är utrensande...dvs abortpunkter...mellan tumme och pekfinger och i den linjen fast längre upp på armen...kom inte ihåg om jag fick någon där före ET men det ska jag absolut se till att de inte får sätta i de punkterna igen...brukar sedan vara helg så jag har 2 ggr gått ca 5 dgr efter ET och kollat puls mm hos min ...denna gången lär det ju verkligen vara superlång helg så  man kan inte få in alla tiden man vill helst när man som jag inte kan boka tid innan då jag inte vet om när mm.  
    Men bra tror jag det är helt klart.

Hade tyvärr TSH på 1,27 nu förra gången 5 veckor sedan var det 0,1 så det skiftar än..ska nu ta 100mg Levaxin en dag och 75 mg Levaxin den andra dagen...100 var för mycket och 75 för litet alltså. Hoppas ändå det funkar att göra IVF.

• Snösport

Spears..så härligt att höra om graviditeter!!

Zinfandeln: Levaxindosen..jo funderade endel på det också ...mailade och frågade ju om T4 och TSH fick svar på TSH, ...japp han är trött på mina frågor och trött på att ge olika tabletter till mej nu. Har på apoteket nu 25 mg, 50 mg, 75 mg, 100 mg och 125 mg och i år har det ju gått nedåt igen och nu upp igen så mitt har ju skiftat endel sedan februari 2010 när jag fick min första dos.
    Ska kanske ta 75 mg + 25 delat på mitten..blir ju samma dos om man slår ut på det. Men fick inte hämta ut 75 än och tog 100 men kan ju ta 25 när jag hämtar mina resterande sprutor och nålar och hormoner på apoteket.
    Tack för tipset igen!

Ok, då ska jag kasnke inte boka in akupunktur innan ÄP och efter ET hos kliniken heller...de känner ju ingen puls utan tror de har rätt punkt...känns ju inte alltid så bra när man är van vid proffs

• Snösport

Innan: japp jag vill ha trillingar!!!  tvillingar , en solo eller fyra kasnke men då får halva familjen tälta i trädgården förståss.

I våras tror jag det var en som vart gravid ...trodde hon fick missfall för hon blödde och gick och undersökte då hade en blasto blivit enäggstvillig så allt kan hända!

• Snösport
    Inanna Li skrev 2011-05-10 18:42:49 följande:

Heja lite på mig så kanske min önskan om ett mirakel blir uppfylld Skrattande!
    Japp här hejjas det!!!  Underbart om det skulle ta sej så där naturligt utan assisstans Solig 

Ënya: hejar på ditt VUL imorgon också

Zinfandeln: hejjar på dej och ÄP också.
  • Snösport

Boe: jag är inte smal men tränad med lite på magen..började med IVF och tränar dock mindre nu sedan i höstas men gissa om det sätter sej på magen. Jag fick ju t o m högt kolesterol vid IVf för vi hade företagshälsotest just efter en IVF i april förra året och jag hade kolesterolvärde på typ 6 eller 6,2 tror jag...hade väl under 5 gången innan så hormoner kan göra så sa läkaren om det...det går tillbaka..men min mage är lite större fortfarande. Så det löser sej men man får vara mer noga med maten så man inte fettar på sej för det gör ju ingen nytta. Zumba låter kul kul!!!

• Snösport

Härligt Fruttan..7 ägg på 8 blåsor var det så?
    Håller tummarna för att många ser finfina ut imorgon!!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?