IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Mvh Cilla
Hur man reagerar är säkert väldigt olika. När jag ringde runt hela Sverige så fick jag höra vilket enkelt ingrepp titthål är och att man kan gå hem efter några timmar. När jag vaknade upp flera timmar efter op var jag rejält omtöcknad, dels för att jag inte tål narkos, dels för smärtan så det fanns absolut inget annat val än att stanna över natten och sköterskorna där sa att det var ytterst ovanligt att någon gick hem samma dag. Det hade varit betydligt bättre om jag haft den vetskapen innan! (okej, om sanningen ska fram så skulle envisa macho-jag under alla omständigheter hem samma dag men min man var i maskopi med sköterskorna . De var coola och sa visst, om du kan gå så gå.. Jag reste mig kaxigt upp och insåg direkt att detta går inte......)
Jag hade väldigt ont efter, det ska jag inte sticka under stolen med, i ungefär 2 veckor efter. Har man inte ett fysiskt arbete så kan man säkert börja jobba ganska snart. Jag sjukskrevs i 10 dagar och det berodde inte på något ovanligt, jag läkte som jag skulle och allt var normalt. Alltså räknar man inte med att man ska jobba på 10 dagar, åtminstone inte bära tungt eller röra sig för mycket.
Det finns fler här i tråden som gjort laporaskopi och jag tror att de hade betydligt mindre ont än vad jag hade. Jag ångrar det dock inte en sekund, hade vi inte gjort det så hade vi inte vetat att jag tex har endometrios!