• oceanney

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

turlid70 skrev 2011-12-14 16:28:11 följande:

Och förresten tjejer, så kände jag knappt något i mina bröst heller, det pirrade liksom litegram ibland, men det var verkligen inte hela tiden.

Inte jag heller. I början av graviditeten fick jag nypa mig i brösten för att lura mig själv att jag hade ömma bröst. Inte växte de särskilt mycket heller. Skrattande
  • oceanney
    kattenizze skrev 2011-12-16 13:18:05 följande:
    Hej!
    Tråkiga nyheter i tråden, jag beklagar sushi. Nu är vi hemma med våra barn, det är två friskaoch stora barn, en flicka och en pojke som föddes med planerat snitt. Tack alla i tråden för ert stöd och era kunskaper, jag kommer att följa er litegrann i bakgrunden framöver, och hoppas så att alla får sina efterlängtade barn. Någon får jättegärna ändra i listan eftersom jag inte fattar hur man gör...! Tack alla.
    Stort grattis!! Solig{#emotions_dlg.flower}Nalle

Vad vägde de och hur långa? Vilken vecka gjorde du snittet i?  
  • oceanney

Här blir det FET den 20/12. Var på första VUL i måndags och då sa den läkaren FET imorgon (dag 16) eller absolut senast måndag (dag 18).

På andra VUL dagen efter var det en annan läkare (det är flera olika läkare som alternerar) och han sa absolut tidigast insättning dag 19 på grund av att min slemhinna växer långsamt. 6.5 mm dag 10 och 6.8mm dag 11.

Den andra läkaren var den som bestämde datum för äggplock etc vid IVF:en som resulterade i dottern så jag litar mer på honom. Vid FET i september som misslyckades hade jag den första läkaren (även om det säkert inte har något med saken att göra). 

Protokollet denna gång har varit 100 UI Puregon dag 7, 8 och 9. 50 UI dag 10 och 11. 75 UI dag 12, 13 och 14. Ovitrelle dag 15, idag.Insättning av två tvådagarsembryon dag 19 om allt går väl.

• oceanney
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-16 17:16:11 följande:
    jag hade 11 mm slemhinna redan fredagen före äggplocket... funderar.. kan slemhinnan vara FÖR tjock för att ägget ska kunna fästa???
    Jag vet inte vad som är normalt met är väl skillnad på en IVF-cykel och en FET-cykel? När man gör IVF får man ju ofta mycket högre doser av Puregon/Gonal-F/Menopur som säkert gör att slemhinnan växer till sig mera. Eller...? 
  • oceanney
    kattenizze skrev 2011-12-17 12:41:35 följande:
    Oceanny: De föddes i v 37+5 och båda vägde runt 3 kg. Stora och friska! Är så väldigt tacksam och glad. Ser i listan att jag fortfarande är 38, är numera är jag 39, men klagar inte! Ska bli kul att se Turlids komma snart. De är faktiskt inte lika alls, trodde de skulle vara mer lika även fast de är två-äggs.

Mia: ett stort grattis!
    Wow! Så stora i vecka 38! Många föder ju ett barn som väger mindre en tre kilo. Det måste ha varit jättetungt för dig sista månaden??

Kan inte föreställa mig 6 kilo. Min guldklimp vägde 4.1kg och det var helt olidligt på slutet, men kanske var det mera att jag gick två veckor över tiden än vikten, vet faktiskt inte. Största magen hade jag iallafall på hela BB. Jag tror jag hörde "är du säker på att det inte är tvillingar?" säkert 200 gånger sista två månaderna. :)

Känner tvåäggstvillingar (IVF också). En blond med lockigt hår, en med mörkt rakt hår, olika utseende, helt olika personligheter. Det är så häftigt med tvåäggstvillingar, hur olika de är.
  • oceanney
    Mia69 skrev 2011-12-17 09:52:12 följande:
    Hej på er alla!

Var uppe kl 05.00 imorse och tog mitt CB veckoindikator: Gravid 3+ (> 3 veckor efter inplantation) !  Är i v5+2 så det stämmer perfekt.Solig  So far... So good... På måndag kan jag ringa kliniken men hur det blir med ultraljud nu under julledigheten har jag ingen aning om. Kanske blir väntan ännu längre till VUL och jag som avskyr ovisshet!
    Kram till er alla!Tomte
    Stort grattis!!!! NallePlusSkålGravid
  • oceanney
    Inanna Li skrev 2011-12-16 15:38:57 följande:
    Jag är väldigt svullen om magen och lite förstoppad och kissar 2-3 gånger varje natt och en gång varje vaken timma(så mycket spring och dålig sömn blir det Skrattande)!
    Get used to it! Värre lär det bli vad tiden lider! SoligSkrattande
  • oceanney

**VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3. 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET 
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall )
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på FET 
    AnnaLinn -72, Halland, 3 IVF:er. 
    Victoria71, Göteborg, IVF-centrum, väntar på IVF-försök nr 2 nov.-dec. kanske. 
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3. 
    Finfina, 43 år, IVF 3, CFC
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, FET - Biokemisk grav. Bor i Örebro, gjort IVF på CvL. Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL,  IVF nr 5 korta behandlingen på CFC, DK - avbröt då det bara var 1 follikel och gjirde insemination 21/10 
    Skytten, 40, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET 28/11, mens på RD 11. 
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel! 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 

***FET*** 

pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU,  nytt FET v 50
    Oceanney, 42 år,Frankrike, syskonförsök, stimulerad FET2 20/12

***SPRAYAR*** 
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro
    pp08, 41år, Stockholm, IVF7 (syskon) spraystart 24 okt

***SPRUTAR*** 
    Sushi. 42år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon. 

***JAPANSKA METODEN***

***ÄP/ET*** 
    SyskonETT, 40 år, Sthlm, syskonförsök IVF nr 1, sprutstart 26/10 (långa metiden), ÄP 10/11.

***RUVARE OCH TESTDAG*** 
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9 
    Boombabymamman, 39 år, Malmö, syskonförsök 1 med ICSI på Cura i Malmö, TD 7/11.
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12 Mia, 42 år, Göteborg, (2 IVF, FET x 2) nu FET 3, TD 14/12 
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 2 med frusna ägg  Centro Promea Turin, Italien TD 21/12 
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 MA, FET 5/12 TD 23/12
    Sunseed. 40 år, IVF 1(misslyckades), FET 1, testdag 21/12
    Vi 4, 40 år, Carlanderska Gbg, IVF nr 1 (syskonförsök), ET 10/12, TD 24/12. 
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ),  FET 8/12, TD 24/12

***GRAVIDA*** 
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg 
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar 
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. 
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Lumix, 40 år, BF mars 2012 
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012 
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, Plus 27/11 TD 6/12

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS

• oceanney
    Spears skrev 2011-12-18 01:20:19 följande:
    Förstoppad, springa på toa 8ggr per natt har jag gjort sen v 10, så innan dess kanske 5-6 ggr per natt från v6....så mycket sömn har det inte blivit!
    Och ännu mindre sömn blir det när barnet väl är fött! Dottern är nu snart tio månader och jag är fortfarande uppe fler gånger per natt än jag kan räkna till. Lustigt nog stör det mig inte ett dugg. Trots att jag jobbar heltid (hemifrån visserligen men ändå).

En kompis som är psykolog sa att det nog har med inställning att göra. En annan kompis till henne som också nyligen fick barn efter 40 är tydligen helt knäckt av nätterna. Men det är en sladdis på grund av nytt förhållande med yngre kille, och kom säkert till utan större problem och det påverkar säkert. Så det är ju bra att fertilitetsproblem för någonting gott med sig också.

Skrattande 

Något som verkligen hjälpte mot förstoppning under graviditeten var torkad frukt. Vad som helst, aprikoser till exempel, bara de är torkade. Torkade äpplen går nog också bra. Tycker inte om katrinplommon, de är för söta och sliskiga så jag fick inte i mig tillräckliga mängder för att de skulle göra nytta. Det krävde minst en påse torkade aprikoser per dag för att funka.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?