-
Åh vad skönt för dig att det är dags med sprutorna på fredag. Förresten, är det imorgon fredag eller nästa fredag? Känner så väl till den fullkomligt aviga känslan i kroppen när den skriker efter östrogen.turlid70 skrev 2011-04-21 14:20:48 följande:Jaha, det ska jag prova! Fast jag slutar med vinet strax, börjar spruta på fredag :)). Är såååååååå less på sprejen, är så trött av den denna gång, samtidigt är så rädd för nålarna, men bättre det än att gå svampig i huvud hela tiden. Kaffe har jag minskat till en kopp om dan, men slutar med snart också.
-
Det ska finnas något som heter Albylminor,men vet inte om det är en halv eller kvart - hur som helst så det ska vara motsvara Trombyl 75 mg, det vill säga ca 75 mg acetylsalicylsyra.turlid70 skrev 2011-04-21 18:39:59 följande:Va kul, alltid roligt att peppa varandra.
Har varit på apoteket och kikat på Albyl, men köpte den inte, men visst funkar den som blodförtunnande sa en expert där. Har någon ordinerat den till sig själv och hur mycket tog ni i så fall, en halv eller en kvart? -
Läkarna på CvL tror tydligen inte alls på Trombyl-effekten. Men jag förstår att du ändå vill rådgöra lite grann. Ska kolla i mina papper när Falun ordinerar att man ska börja med Trombylen, minns inte exakt vilken dag. Eller det kanske du redan vet.turlid70 skrev 2011-04-21 18:50:30 följande:Japp, Albyl minor 250 mg per tablett, en kvart alltså jämfört med Trombyl. Ska nog rådgöra läkaren litegrann ändå, om han absolut inte förbjuder så slår jag till :))
-
Lycka till imorgon, Spears!
Mina tummar är maximalt påkopplade inför din testdag imorgon, chichisita!
-
Wow, grattis till fin äggskörd! Håller tummarna för lika fin befruktning!Spears skrev 2011-04-25 14:32:40 följande:Tack Zinfandel o Fjällsippan! Det blev 12 ägg av 8 äggblåsor inte illa :) han kan inte sett alla på VUL:et el så mognade några till på sig ...nu väntar jag in morgondagen för att se hur många befruktade det blir!!
-
Spears: vilket otroligt fint resultat! Grattis!
kattenizze: wow, jättegrattis till plusset! -
Ikväll har jag telefontid med min hemortsläkare. Vi ska planera sprutstarten, för mensen bör komma på fredag. När man är så van, som jag är, vid den långa metoden så känns det otroligt skumt att börja med sprutorna huxflux. Skumt och spännande!
-
Jo, det gick bra. Nu är det bara att invänta mensen och så blir det sprutstarten (maxdos Puregon) på mensdag 2, första VUL/E2 på sprutdag 5. ÄP planerad till v 19/20. Vad spännande med ditt VUL på fredag. Hur blev det till slut; kommer du att ta E2-värdet och göra VUL på samma dag?turlid70 skrev 2011-04-27 06:55:58 följande:Hur gick det? Korta metoden låter onekligen lockande, om man har upplevt nedregleringen med spray ett par gånger. Hoppas nu att din mens inte krånglar och dyker upp på fredag som planerad. Så hinner du nästan spruta ikapp mig. Kul!
Inanna: visst har du möte imorgon. I så fall, lycka till! Går du själv eller följer sambon med?
Enya: usch ja, pollen och spray är ingen rolig kombination. Det verkar som om att pollen liksom fastnar i de torra slemhinnorna i näsan, för jag får alltid förvärrad allergi under de gånger jag har sprayat på våren. Förstår att du längtar till sprutorna, men snart är det dags!
underverket: Lite brunt och lite blödningar är ju så otroligt vanligt vid IVF-graviditeter. Hårt hållna tummar till dig! -
*vinkar hej, hej till alla*, men hinner bara läsa turlids inlägg just nu.
Usch vad tråkigt med stressad läkare. Bläärk. Och synd att du inte vågade och hann fråga de frågor som du hade på hjärtat - jag känner igen det där. Men visst dubbelkollar dom spermaprovet inför varje omgång; min sambos prover har varit väldigt varierande och man har tagit beslut om ICSI/IVF från gång till gång. Förstår din oro, men jag tycker ändå att det är "bra" att de har vanlig IVF i åtanke inför varje behandling och sedan ställer om i fall det behövs. Håller tummarna för ett fint E2-värde!
Nu måste jag springa vidare. -
chichisita; såg på din sida att du inte varit inloggad sedan i söndags. Jag blir nästan lite orolig. Stor kram till dig och hoppas att allt är ok!Zinfandel skrev 2011-04-30 08:58:05 följande:Saknar också Guatemala... Chichisita är du där..?!