-
Jag hade inte tid att skriva igår; men grattis till lilla pyret i hinnsäcken ! Trist med sängläge; men jag VET att det kan vara värt att "vila". När jag själv ordinerades vila under min graviditet så fanns det tillfälle som jag ifrågasatte allt sängläge, nu i efterhand så är jag mycket glad att läkarna var så försiktiga med mig. Skit i jobbet nu (vet att det är lättare sagt än gjort!). Nu är det du och din graviditet som är i fokus. Kram, kram!chichisita skrev 2011-05-03 06:02:38 följande:VUL idag gick bra. Hinnsäcken ser bra ut och det finns ett litet pyre däri som är 2.8 mm stort. Men vi kunde inte höra några hjärtslag ännu vilket enligt läkaren är helt normalt eftersom det är så tidigt ännu (han sa redan innan VUL att vi förmodligen inte skulle kunna se hjärtslag ännu). Dock såg vi en skugga också som enligt läkaren förmodligen inte är något att oroa sig för men det kan också betyda att det är något problem med utvecklingen av moderkakan (har ingen aning om hur det han sa översätts till svenska, typ att moderkakan lossnar). Så nu är jag beordrad sängliggande hela veckan. Jag börjar bli vansinnigt uttråkad av allt sängliggande. Undrar också lite vad de tycker på jobbet om att jag är där så lite på senaste. Som tur är har jag ett flexibelt jobb och kan flytta kontoret till sängen så jag behöver åtminstone inte vara sjukskriven. Jag har en ny tid för VUL nästa måndag då det om allt går bra ska gå att se hjärtslagen.
-
Uppdaterar med sprutstart idag.
***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun
Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 3 i maj?
Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5
Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
***SPRAYAR***
Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
***SPRUTAR***
Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) sprutstart 26/4.
Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4 sprutstart 30/4, ÄP fredagen den 13:e ;)
Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 , sprutstart 30/4, ÄP troligtvis v19
Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) sprutstart 4/5
Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 sprutstart 4/5
***ÄP***
Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, ÄP 6/5 + ET 8/5
***RUVARE OCH TESTDAG***
Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.
Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
pralinen jessica 38, ivf 2 SU, långa metoden, ET 27/4, TD 15/5, bor i götelaborg
Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 2, långa metoden, ET 2/5, TD 20/5. Stockholm
***GRAVIDA***
Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
***FÖDDA***
Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011
***Övrigt***
Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver
Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst. -
Välkommen till oss, buzans !buzans skrev 2011-05-03 14:29:37 följande:Hej!
Är ny här ska på vårt första besök den 11 maj, eftersom jag redan är nedreglerad redan kommer vi troligtvis köra igång direkt med sprutan.
Jag har behandlat min endometrios i 6 månader därför är jag nere redan.
Allt känns så spännade kan inte tro att det är sant har väntat på detta sedan i jan.
Längtar till nästa onsdag
kram -
Wow, vad fantastiskt! Jättegrattis !kattenizze skrev 2011-05-05 12:21:43 följande:Och jag är sjukgymnast så jag kan se till att vi mår bra under behandlingarna!
Jag är i fullständig chock, har idag fått reda på att vi väntar tvillingar, vilket jag iofs har misstänkt eftersom jag mår så illa, men ändå...Tänk er själva att gå ifrån ofrivillig barnlöshet under närmare 10 år och sen ha 3 barn nåt år före 40 (om det nu går hela vägen vilket jag verkligen verkligen hoppas). Så många känslor av obearbetad sorg, glädje naturligtvis, osv osv. Ska kontakta en jättebra kurator jag känner för att prata av mig. Alla är IVF-barn, helt bisarrt. Tack Dr Edwards! -
EI66: Välkommen till oss ! Så otroligt härligt och fantatiskt att plötsligt lyckas på egen hand, jättegrattis !
-
Wow, turlid, grattis till alla äggen !!!
-
Välkommen till oss, Lenafena
Zinfandel: jag har stött ditt resonemang tidigare att då man återför 2 kan det ena embryot förstöra för det andra vid implantationen till följd att inget av dem fäster. Om jag minns rätt så disktuerades det i Alan Beer-tråden där kvinnorna har bekräftad "immunologisk infertilitet". Jag har själv funderat över det här (jag har fått tillbaka 2 st ett tiotal gånger). Sonen hade ett syskon med sig in i livmodern som inte fäste. Så jag har fortsatt att ta emot 2 embryon även vid syskonförsöken (på läkarnas rekommendationer). -
Jag tror att jag har hittat en intressant länk: http://barnlangtan.com/behandlingar/ersaettning-foer-vard-utomlands
Vad står det egentligen? Att man söka pengar via Försäkringskassan för IVF i utlandet (Finland)? Jag blev så exalterad att jag inte kan läsa . -
Härligt med lite exaltation så här på fredagkvällen ! Dessutom har jag har precis pumpat i mig 450 IE Puregon också .Zinfandel skrev 2011-05-06 21:59:15 följande:Nu är jag också helt exalterad
Jag ska titta närmare på dokumentet imorgon. Tror inte att det är något för mig med min ålder och alla försök i bagaget, men kanske kan det vara intressant för någon annan här i tråden. Hoppas det ! -
Förresten, grattis till ett fint VUL! Läste just att det har gått bra och att ÄP närmar sig för dig .Zinfandel skrev 2011-05-06 22:23:44 följande:Äsch, jag körde bara 300 IE Menopur & 0.25 mg Orgalutran rätt in i simringen
Vad gäller Orgalutranet så får jag veta först på måndag om det blir det för mig överhuvudtaget. Då är jag på sprutdag 6, och om jag har förstått det rätt så börjar de flesta med det på sprutdag 5? Förmodar att mina långsamma blåsor inte smiter iväg ändå.