• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

.. och egentligen är jag glad, för jag är otroligt medicinkänslig. Om en läkare säger att man kan ta en Lergigan mot illamående eller för att sova så räcker det med en fjärdedels tablett för mig så är jag däckad. Tidigare i mitt liv har jag fått behandling mot kronisk smärta och då har jag tagit en tablett av något, men till slut har det visat sig att jag behöver en femtedel. Man kanske är olika mottaglig för kemikalier helt enkelt?

• Sunseed

Enligt mitt sätt att se det så har vi haft jättefina ägg, våra ägg och spermier har gillat varandra och vi har fått blastocyster av toppkvalitet. Vårt problem har varit att det inte vill fästa. Så egentligen så är ju klinikens nya tanke ganska bra? Vi ger det här en chans. Kyss

• Sunseed
    Vi 4 skrev 2012-02-14 19:57:22 följande:
    En fundering jag länge har haft kanske jag kan ställa till doig som har akupunkturutbildning, om det är ok? Kan man själv stimulera några av de viktiga akupunkturpunkterna (för fertilitet)  genom att massera där? Det är kanske det som kallas akupressur? Alltså som lite kombination till riktig akupunkturbehandling.  
    Absolut. Även om nålar är mer effektivt så är akupressur inte att förringa. Vid akupressur kör man exakt samma punkter som vid akupunktur med skillnaden att man, precis som du säger, kör med ett finger lodrätt ner på punkten och vibrerar/masserar. Det är jättebra att ta till när man sitter framför tv:n eller bara slappar. Och lite värme på njurarna är jättebra den här perioden på året.

Om jag bara kunde få tummen ur så skulle jag kunna visa lite bra punkter via bilder, men frågan är vart jag lägger upp bilderna. Jag vill ju inte visa hela världen vem jag är och vad jag gör. Glad. Jag ska fundera på om jag ska göra en lite anonym IVF-blogg så kanske jag kan lägga upp bilder där.
  • Sunseed

Sedan är såklart en korrekt TCM-behandling utförd utifrån individen. Men det finns fortfarande punkter som är generella vid dessa problem och som akupunktörer nästan alltid sätter oavsett problem. Så även om man inte når helhetsbilden så kan man ändå underhålla sin kropp så gott det går.

• Sunseed

Jag har redan haft tankarna på en IVF-blogg nu när man inser att det inte är gjort i en hast. Det blir ju ändå en del minnen att ha med sig och saker att komma ihåg. Så om du ger mig några dagar så har jag nog snart en blogg. Jag har redan konton så jag kan lätt göra en till blogg. :)

• Sunseed

Gulliga, fina er! Tack!
    Nu har jag hämtat ut en kasse med IVF-mediciner (ska producera ägg).

Visst väntar man tills första riktiga blödningsdagen? Jag har fått förblödning/brun flytning idag. Jag får nog snabbare svar här än om jag ringer och frågar. Skrattande 

Och en ivf-blogg är på gång. Jag är ingen expert på akupressur utan kommer bara lägga ut lite bilder på de må-bra-punkter som jag akupressurar rent allmänt efter tips från TCM-skolan.  Jag kör ju moxalampa också, men det är ju svårt att göra om man inte har någon hemma.

Men jag hojtar när jag har kommit så långt. Det är lite startsträcka att fixa i ordning bloggen.

• Sunseed
    Nu Syskon skrev 2012-02-15 13:57:51 följande:
    Man räknar från den dagen man blöder "rött" och med Menopur brukar man börja på dag två. (i vissa fall dag tre beroende på hur kliniken har helgöppet.)
    Tackar! Jag ska börja med Gonal-f första blödningsdagen så det blir troligen imorgon. Skrattande

Syskon: Hoppas att det går bra framåt för dig. Håller tummarna!!
  • Sunseed
    Enya70 skrev 2012-02-15 00:45:16 följande:
    Allt väl med magen som växer som den ska annars har jag också haft en tung vecka. Min pappa drabbades för precis 3 år sedan av tjocktarmscancer. Den behandlades med operation och cellgifter. Efterföljande kontroller har set bra ut. I juni i år upptäcktes det att min mamma hade bröstcancer. Operation och cellgifter tom nu i januari. Hon har precis börjat återfå sina krafter när pappa i förra veckan var till sin ögonläkare på kontroll för att han tyckte han såg suddigt på ena ögat, tror ni inte att han visar sig ha melanom i ögat. En superovanlig cancerform som är helt orelaterad till den andra cancern... so here we go again...
    Det blir förmodligen operation på St Eriks ögonsjukhus om några veckor.

Himla tur med lilla knytet som sparkar i magen. Hela familjen hålls uppe av glädje och förväntan över första barnbarnet...

Kram på er alla
    Rynkar på näsan Men skits elände. Ibland kan man känna att människor som kämpar här inne för brinnande livet inte behöver mer som är jobbigt i livet. Men skönt att du kan njuta av lite sparkar i magen. Det gör det kanske lite lättare mitt i oron.

Kram
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?