• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jajajaaa, jag behöver alla era fina tummar!

När jag ringde nu sa de att jag ska ta Ovitrelle, ta ägglossningstest och SEN boka tid... förvirring. Det borde gå att veta vilken tid jag förväntas ägglossa om jag tar sprutan? Så gjorde jag sist. Har mailat och ifrågasatt.

Fick tag på SAS-eurobonus biljett kl 6.20 dit, har sån tur mitt gamla jobb genererade en massa flygpoäng. Hem var det kört dessvärre.

• callimero

Ja nu fick jag en tid för både Ovitrelle 23.00 ikväll, och insemination 10.30 på lördag. Vilket blir 35.30 timmar efter injektion om jag räknat rätt?

Jag har flyg från Arlanda 6.20. Ska leta hemresa nu, tyvärr är det modemässa just nu i Köpenhamn.

• callimero

Ni är så rara och peppande! Glad

Hittade både tåg och Norweigan, tåg lite dyrare men kanske bra att sitta still och ta det lugnt? Ska kolla Malmö också, tack för tips Zinfandel.

Undrar om det var så vi har samma distansgyn Myran?

Nu har Fedex varit här med ett lass Inofolic, tur jag var hemma! Svalde en påse vanlig på direkten.

• callimero
    Snösport skrev 2011-08-04 15:32:56 följande:
    Åh, här håller jag verkligen tummarna för dej!!!!
    Skrattande
  • callimero
    myran6801 skrev 2011-08-04 15:54:16 följande:
    Är det hos distansgyn du går nu Kalimero? Vem är din distansgyn? Om det inte tar sig (vilket jag såklart hoppas på) för dig denna gång, blir det Ivf i DK då? Kanske i sånt fall det blir nästan samtidigt för oss i sånt fall.

Kram
    Nej nu var jag hos ordinarie på Ultra Gyn, eller ja en annan då hon hade sem. Min distansgyn jag haft när vi gått i Falun är på Karlavägen. Ingen aning om hur det blir om inte detta lyckas. Sambo eller inte, pengar etc som är rörigt.
  • callimero
    Fjällsippan skrev 2011-08-04 19:21:00 följande:
    Vilka fina siffror, på både slemhinna och folliklar ! Och skönt att du fick bättre bemötande idag!
    Ja det var då sannerligen en lättnad!
    Nu Syskon skrev 2011-08-04 21:13:00 följande:
    För vår del också, men vi gör vårt sista försök nu i Augusti och efter det så kommer vi inte veta vad vi skall göra av alla pengar som blir över.Skrattande
    Hahaha!!!

Angående Pregnyl / Ovitrelle så är Ovitrelle enklare att ta då den är färdigblandad och klar.
  • callimero

Fullt upp hos dig Maryhe! Undrar om caridoaspirina är som Trombyl? Intressant detta med blodets inverkan, och att det inte finns samband med blåmärken och koagulation vilket jag fått för mig. Har svårt att få stop på blodet om jag blöder.

Här slutade vi också ha beställningssex pga stapplande simmare. Det har tyvärr inte kommit igång för det ändå. Nu har jag ivarjefall fått ett "åk-iväg" godkännande av mannen för Danmark. Annars är det mest jag som kör detta race själv just nu. Han får väl hoppa på tåget sen om det ordnar sig.

Tack igen Maryhe för förmedlingen av leverantör av Inofolic. De sålde till inköpspris inser jag nu när jag tittar på fakturan. Man kanske skulle söka licens att sälja detta i skandinavien? Jag som saknar jobb.

• callimero

Har tyvärr inga bra råd att ge Skytten, har helt hoppat över detta med stickor då vi haft noll chans hemma. De gånger jag fått för mig att testa då jag har tydligt fertilt sekret har det varit glada gubben, så jag kan förmodligen lita lika mycket på det.

Undrar om det kan vara skadligt på något sätt att köra på med Inofolic + Inofolic Plus även nu efter insemination i väntan på BIM? Vill inte tänka så, men om det inte skulle fungera så vill jag ha preppat kroppen inför framtiden.

• callimero

Myran - har du haft så hög dos innan? Angav de vilket FSH du ska ha och vilken Dr var det som skrev?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?