• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Om fler än jag är intresserade av att köpa detta och bor i närheten av Stockholm skulle vi kunna beställa ihop? Med Fedex kostar det 20 Euro i transport från en nätshop som verkar seriös.

• callimero
    Fjällsippan skrev 2011-07-25 12:43:01 följande:
    Jag har en syrra som går upp i vikt av att bara titta på en gräddsås. Hon kan aldrig sluta häpna över att fett inte fastnar på mig. Konstigt att det kan vara så olika.

Funderar på kontakta CFC, vet du om de vill se journaler innan IVF-behandling? Svårt att få tag på journaler nu under all sommarstängning på de svenska klinikerna. 
    Ja inte är det rättvist!

CFC vill se journaler men du kan också få tid för ett telefonsamtal med läkaren och förklara lite kort först. Tror dock Svend som jag haft mest kontakt med har semester. Jag väntar på feeback vad göra om detta inte lyckas.
    Fjällsippan skrev 2011-07-25 12:43:39 följande:
    Kan du länka till nätshopen.
    www.farmaciaforyou.com/ricerca/
    (finns bara på italienska, jag kan lite hjälplig sådan)
  • callimero
    myran6801 skrev 2011-07-25 15:31:42 följande:
    Hej allesammans! Jag kastar mig in i er tråd eftersom det känns som det är några stycken här i min ålderskategori och ni verkar ha så bra utbyte av info och erfarenheter just för oss! Hoppas det är ok!?
    Kalimero, vi har ju haft lite kontakt redan
    Lite kort om mig, tog inte hjälp förrän sent men hann med 4 Ivf innan jag fyllde 43 i början av året. Fick plus vid ett försök som dock slutade i tidigt MF. Läkarna skyller på mina dåliga ägg o har väl aldrig varit så positiva. Har provat insemination 2 månader som ej blivit något men det var inte så oväntat men jag kände bara att jag måste göra ngt. Har varit i kontakt med DK o de har sagt ok till försök där så det blir nog vårt nästa steg.
    Låter mkt intressant det där med Infolic, skulle jag oxå kunna tänka mig att testa.
    Hej myran, välkommen till tråden! Vi kanske får göra en storbeställning ihop, kanske via nätet så inte Maryhe riskerar att åka dit för fertilitets-langning?
  • callimero

Usch, jag tror det är kört för min del. Har huvudvärk och känner mig PMSig. Testade idag och det var så klart det ensamma värdelösa strecket. Har BIM onsdag men det står på testat att man kan ta det en vecka innan förväntad mens. Clearblue Plus. Som f-n inte visar något plus för min del.

• callimero
    myran6801 skrev 2011-07-25 20:11:13 följande:
    Kalimero, absolut vi kan göra en gemensam order så inte M åker dit för langning
    Har förstått att det är fler här som funderar på att göra Ivf i DK. Hur ser planen ut tidsmässigt för er?
    Jag funderar på att göra en till insemination direkt i nästa cykel. Har mailat CFC och hoppas på svar. Egentligen kanske jag ska gå på ivf direkt, får se vad de svarar.
  • callimero

Lycka till med hemmaförsök nu Skytten!

Minus på testet idag igen, BIM imorgon. Så jag tänkte skicka efter Inofolic idag om någon vill haka på.

• callimero
    Skytten skrev 2011-07-26 11:05:44 följande:
    Tack Kalimero! Det blir till att kämpa....
    Vad tråkigt med ditt minus.  Lycka till med Inofolic. 

Tack snälla.
  • callimero

Ska testa imorgon också. Ingen mens i sikte men jag tar Progesteron och det kan skjuta upp mensen. Men det är cd 27 imorgon vilket borde vara BIM.

Låter som ni haft det härligt och bra att få tid att diskutera strategi för hur gå vidare Zinfandel. Angående Inofolic så har Maryhe varit så snäll och satt mig i kontakt med tillverkaren. Jag mailade också men var rädd de inte skulle svara då italienare, engelska och mail inte alltid går som tåget. Men se de var villiga att skicka och till ett mycket bra pris. Väntar svar på ordern imorgon!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?