-
Nej, det får vi inte hoppas. Jag hade mensvärk och lite ömma bröst och var gravid.turlid70 skrev 2011-01-21 09:26:47 följande:Ja, men nu verkar det som att dem har gått för gått. Måste nog ersänna att det är vanlig mensvärk jag känner i magen och lite ömma bröst, precis som innan mens. Är verkligen på uselt humör med stark inslag av depression.
-
Nej Turlid ! Massor av kramar!
-
Hoppas blåsorna hinner växa till sig tills på tisdag. Och du har rätt i att kvalitén är viktigare än antalet! Ruvarperioden är verkligen en mardröm. För mig blir det förmodligen dags igen om ca 2 veckor. Kramar till dig!sushikatten skrev 2011-01-21 17:13:42 följande:
. Själv var jag och gjorde VUL idag och såg att det fanns tre blåsor som var 15mm och tre som var omkring 10mm, Självklart blev jag besviken men jag vet att det behövs bara ett super ägg för att det ska gå. Ja så blir det ÄP på tisdag och antagligen insättning på torsdag. Då börjar mardrömsresan. Ruvandet är psykisk påfrestande. Denna gången har jag faktiskt inte berättat för någon som jag känner att vi satt igång och det känns bra att det är bara jag och min sambo som vet om det. Jag vill slippa alla ledsna miner och beklagande från mina arbetskamrater. Det gick bra förrut men nu gör vi så här.
-
Det är verkligen skit att det ska bli så svårt att bli gravid efter 35. Förhoppningsvis ska det vända för oss som håller till i denna tråd. ingen av oss ska ge upp än!Eviglängtan skrev 2011-01-21 18:18:11 följande:Nej Turlid70 !!! det kan väl ändå inte vara sant, är du helt säker, jag som trodd och hoppades så innerligt på dig. Vännen min, jag hoppas du känner hur jag kramar dig hårt, livet suger. Varför skall det vara så förbannat svårt?
Kram kram
F-n vad är det som händer på denna sida, inga plus så långt ögat kan nå, är vi otursförföljda? Detta år skullle ju bli vårt år, eller hur tjejer? Att det är skall vara så svårt att bli gravid efter +35 kunde jag aldrig tro. Känns nästan omöjligt att bli gravid just nu.
Tack all som hållt tummarna idag!
Jag hade sex stora äggblåsor, som var runt 16-20 mm, skall således på äggplock på måndag. Där fanns även små äggblåsor som förhoppningsvis hinner blir större. Detta är min sämsta skörd någonsin. Förra gången hade jag 16 ägg, där 14 var normal befruktade och 10 av toppkvalite. Bara 3 mån senare endast sex ägg, åtminstone vad jag vet nu. Känner mig deppig, och inte blev det bättre av att läsa om Turlid, suck. Förra gången plockdes jag på dag 15, tog långtid för äggen att mogna, denna gång blir jag plockad på dag 11. Dem tror inte jag har kommit till dippen än, utan så kan det vara ibland, själv känns det som dippen har kommit. Kram alla
Hoppas dina blåsor växer till sig tills på måndag. Tråkigt att det inte verkar bli lika bra resultat som förra gången men det är ju kvalitén som är viktigast. Hoppas att de ägg som plockas ut blir av toppkvalité. De måste väl plocka dig på måndag eftersom du redan har sex ägg i bra storlek som annars kan gå förlorade. Annars hade du ju kunnat spruta 15 dagar som förra gången. Antagligen kan man få sämre resultat på några månader pga att man är runt 40 men det behöver inte bero på det. Man kan ha bättre och sämre månader för att det är olika antal antrala folliklar som släpps varje månad.
Kram och stort lycka till på måndag! -
Jag sätter in en blastocyst. Man får inte sätta in två om de är femdagarsodlade av bra kvalité. Då blir det risk för trillinggraviditet också! Jag är nöjd med min läkare på IVF-kliniken men förstår att du blev upprörd av din upplevelse. Jag kanske borde ha valt CA då jag förstått att de har öppet även på söndagar. Om jag skulle ha oturen att få ÄL-omslag på en måndag kan jag inte göra FET på en söndag då kliniken har stängt.sushikatten skrev 2011-01-21 18:49:35 följande:
Ja då gör du väl FET? Sätter du in ett eller två? Är du nöjd med ivf kliniken? Var där för länge sen och blev lite besviken på en läkare och hade ett för tidigt uttag med nästan alla äggen omogna. Annars funkade det bra.
Härligt att det är bara två veckor. Vi får hålla tummarna att det är vår tur snart.
Vi får hoppas att vi blir gravida i år! Det är på tiden när man hunnit bli 42 ! -
Självklart har du inte kommit till en dipp! Nu hoppas vi på det bästa !Eviglängtan skrev 2011-01-21 19:56:42 följande:Tack Inanna68: jo visst kan man ha bra månader med fler blåsor, och så tycks det vara i mitt fall, frågade läkaren om hon trodde jag hade kommit till en dipp, men det trodde hon inte. Vi får hoppas på det bästa. Tack
-
Skönt att det är lite bättre nu men om du orkar kanske det vore bra med en undersökning på KK. Ofattbart att kliniken inte fattar vad jourverksamhet innebär !Hoppas du får vila upp dig under helgen och att du får ett fint embryo eller två insatt i nästa vecka.Zinfandel skrev 2011-01-22 11:30:40 följande:Åh nej Turild Skit är vad det är. Detta eviga kämpande.
Jag för min del har haft ett osannolikt dygn efter ÄP igår, fruktansvärt smärta som nästan sökte mig, KK akut ville jag skulle komma in men jag valde att avvakta. Idag är det bättre men smärtan är väl fortfarande 8/10. Och kliniken går det inte att få tag på, rätt förbannad på deras "jourverksamhet" efter operativa ingrepp. -
Ja, förmodligen resonerar klinikerna olika. Jag har ju bara gjort två insättningar än så länge så om jag behöver göra många försök kanske de ändrar sig angående antalet. Jag blev ju gravid på FET 1 med min första blastis så jag antar att det är därför de inte vågar sätta in två nästa gång. Graviditetschansen för en är ju också 30-40 %. Självklart är den inre kvalitén inte alltid lika bra som på en 20-åring även om embryot ser perfekt ut på utsidan. Men när det väl lyckas och tar sig ända till en frisk bebis är kvalitén nog lika bra .Eviglängtan skrev 2011-01-22 21:44:14 följande:Innan68: jag har haft långtidsodlade embryon av mkt bra kvalite, och har alltid fått två tillbaka. Så det är nog väldigt olika hur läkare bedömmer. Allt beror på hur många försök man gjort. Tänk så här, en i vår ålder av bra kvalite är inte det samma som en i 20 års åldern, eller hur. Och har man då två embryon av bra kvalite och endast sätter tillbaka ett ägg och man inte blir gravid, finns där en uppenbar risk att inte det andra ägget klara upptining, således har man kanske förspillt chansen till en gravidtet.
-
Oj, vad bra resultat så långt! Hoppas ni får långtidsodla!pp08 skrev 2011-01-23 12:36:03 följande:Var igår på VUL efter 5 sprutdagar Menopur (och 1x orgalutran). Redan ca 10 äggblåsor, varierande storlek. Största på 20mm kommer förmodligen att sticka iväg innan ÄP; nytt VUL imorgon för att se hur de mindre utvecklas (6-9mm), de andra var 10-14mm. Äggblåsorna fanns på båda sidorna
-
pp08 - Håller tummarna för dig på torsdag! Hoppas du får två tillbaka!