• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Snösport skrev 2011-05-01 18:24:29 följande:
    Fjällsippa: gjorde flera liter saft i höstas och köpte så mycket socker innan jag gjrode det och nä så mycket som jag köpt går inte åt...har typ 4 kg i skafferiet nu hi,hi,hi,hi,hi!
    Vad härligt med hemkokt saft! Det är ju synd på fina bär och "förstöra" dem genom att ta för lite socker .
  • Fjällsippan

...från saftsnack till mensstrul . Givetvis så krånglar mensen just den här månaden när jag vill att den SKA sköta sig. Är på CD 30 idag, och imorgon är det den sämsta dagen för den att komma för då måste jag vänta med sprutstarten till dag 3 istället för dag 2 för annars riskerar man ÄP på helg. Jag är ju extra nojig nu när jag gör den korta metoden för första gången, och vill att allt ska bli optimalt. Typiskt också.

• Fjällsippan
    Snösport skrev 2011-05-01 18:49:51 följande:
    Har 4 liter bär kvar i frysen...ska bara köpa mej en riktig saftkoksanordning för det var så slabbigt med det jag hade. ...plockade ju 12 liter svarta vinbär på våra buskar så gelé och saft blev det endel
    Hoppas på tvillingar så vi kan ha ett riktigt saftkalas ngn sommar och varm vinbärssaft på vinterutflykterna.

Hoppas också på tvillingar för dig! Och varm svartvinebärssaft ska tydligen funka utmärkt som hostmedicin (slemlösande) under "hosttider". Perfekt för små barn! 
  • Fjällsippan
    Mia69 skrev 2011-05-01 21:20:04 följande:
    Fjällsippan: Spelar det någon roll för resultatet om man startar med sprutor dag 2 eller 3? Jag skall börja dag 3 denna sprutomgång. Vid förra IVF fick jag välja mellan dag 2 eller 3.
    Jag har faktiskt ingen aning om det spelar någon roll. Hoppas inte det. Läkaren sa till mig att jag ska börja på dag 2 förutom om mens kom på söndag eller måndag, så då drog jag slutsatsen att det var att föredra en start på dag 2. Iofs det positiva med en sprutstart mitt i veckan är att det finns fler dagar att "spela på" om man skulle vilja förlänga sprutdagarna (eftersom sprutdag 10,11,12 ligger på fredag/lördag/söndag) . Men nu måste jag tänka att det är det bästa det som sker - jag kan ju ändå inte påverka situationen. 
  • Fjällsippan
    Snösport skrev 2011-05-01 21:15:05 följande:
    Fjällsippan: jo visst är det härligt att få drömma lite, bara en tidsfråga brukar jag tänka. 

Men jag tog ju äggmognadsspruta samtidigt som alla andra sprutor så de kan ju göra så det ändå blir den dag de nästan vill iaf,,så det löser sej!
    En tidsfråga ÄR det, så tänkte jag alltid innan vi till slut lyckades. 

Och du har rätt, det brukar alltid ordna sig med sprutandet. Nu minns jag att även jag har tagit ÄP-sprutan tillsammans med östrogensprutan. Bra att du påminner mig, tack.

• Fjällsippan

Chichisista, jag säger också försiktigt grattis. Mina tankar och tummar kommer att finnas med dig idag! Kram.

• Fjällsippan

Flyttar fram listan.

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun 
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Spears 41 år IVF 3, korta metoden start slutet på Mars.
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 i maj på CvL
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 troligtvis i maj
    Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 3 i maj?
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2

***SPRAYAR***
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) spraystart 14/4
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) spraystart 4/4.

***SPRUTAR***
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL sprutstart 22/4
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4 sprutstart 30/4, ÄP fredagen den 13:e ;)

***ÄP***
    Mimmsann72, 39 år, ÄP 29/4, 10 ägg

***ET/FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, ET 11/4, TD 25/4
    Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.

• Fjällsippan

Grattis, Lyxmamma, och tack för att du delar med dig! Ja, det är verkligen svårt hur man ska förhålla sig till doserna. Själv har jag fått högsta dosen de 4 senaste IVF'erna. Iofs har det alltid blivit "toppembryon" av det, men ingen graviditet. Men jag mår inte dåligt av högsta dosen; jag mådde mycket sämre av 150 IE när jag var 38 år. Nu för tiden verkar jag kunna dra i mig hur mycket östrogen som helst. Men jag ska i alla fall resonera kring det här med min läkare vid nästa tillfälle. 

• Fjällsippan
    Mamma gås skrev 2011-05-03 11:45:46 följande:
    Har dessvärre tråkiga nyheter.. Fick igår reda på att vår bebis inte längre lever.. Sitter nu å väntar på att det ska bli ons å fre då vi ska tillbaka så att de kan sätta igång förloppet. Allt såg bra ut förutom att bebisens hjärta inte slog längre. Tydligen inte jättevanligt att det händer så sent men nu har det hänt å det är förjävligt!
    Jag tar bort mig från listan. Lycka till alla kämpare!!!
    Åh nej, Mamma gås! Känner så med dig! Finner inga ord , stor kram. 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?