• kattenizze

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jag brukar alltid göra tre VUL, ett  innan sprutstart för att kolla att allt ser bra ut, sen ett på dag 6 och blodprov, och sen några dagar senare för att bestämma tid för ÄP. Då brukar jag slippa blodprovet, men inte om det ser ut som det är på väg mot ÖS, vilket ju har hänt. Jag blir alltid kraftigt stimulerad och ser fortfarande ut som jag är dräktig i 7:e månaden. Men det ska ju vara positivt för en ev graviditet.
    Annars brukar humöret dala alltid en tid efter ET tycker jag, nu må det bära eller brista liksom. Det berömda toa-skräck-tillståndet närmar sig...

• kattenizze

Chichisita: Jo jag har också biverkningar av progesteronet. Precis som du beskriver det. Men illamående har börjat komma krypande också, så lite hopp finns faktiskt. Vilket också kan bero på progesteronet iofs. Jobbigt detta! Varje tecken analyseras.

• kattenizze

Underverket06: Men oj vilket bra resultat! Nu håller vi tummarna för oss alla!

• kattenizze

Underverket06: Oj vad jag känner igen mig! Jag måste ju lyfta min son som snart också fyller 2.5 år, och han stor och tung, speciellt med vinterstassen på (vi har fortfarande vinter i norr där jag bor). Och min man är bortrest i sitt jobb hela helgen, så det återstår ju bara jag som måste lyfta....Jag nojjar också kring det, och jag mejlade tom kliniken o frågade och de sa att det var ok. Egentligen vet jag ju det, men ändå, nojjorna är fruktansvärt jobbiga under ruvningen..och sen under en ev graviditet..ja suck. Det är inte mycket man kan göra helt enkelt.
    Chichisita: Jag ser att du testar en dag före mig, cooolt. Hur mår du?

• kattenizze

Men vilken metod är egentligen bäst för oss äldre? Korta eller långa? Finns det några studier på det, eller är det individuella faktorer som spelar in? Det enda min läkare har sagt är att korta ger mindre risk för ÖS, vilket är bra för mig. Men det känns som korta metoden blir vanliga och vanligare? Det är ju bara bra att slippa den eländiga sprayen....
    Jag såg din bild Inanna, och du ser verkligen inte gammal ut! Coolt.

• kattenizze

Enya: Hur många försök kan ni tänka er? Jag läste om nån som fick tvillingar på 12:e försöket! Det som bekymrar mig litegrann är hur nyttigt det är att proppa i sig alla dessa hormoner, några långtidsstudier finns väl knappast. Nå jag hoppas detta blir ert sista!!

• kattenizze

Inanna: Aha, tack för infon, det förklarar varför jag hade så få mogna ägg av de jag fick ut sist eftersom jag gjorde korta.

• kattenizze

Enya: vad kul att er läkare är så positiv och bedömer era chanser som goda. Jag har gjort fem IVF så jag vet lite vad du menar att det blir en del av vardagen på nåt sätt. Nu måste det bli ert sista!

• kattenizze
    Okej, jag har tjuvtestat, kunde inte hålla mig, det är på tok för tidigt, bara dag 9, och dessutom på eftermiddagen efter massor med dricka, men efter att ha ätit chips hela förmiddagen (det enda jag kan äta, det var samma när jag var gravid på sonen) så tänkte jag va fan...Ett svagt, svagt plus kom det...Vågar inte ropa hurra än, men det ser väldigt bra ut!
    Jag äter aldrig chips annars!
    Den här gången tänker jag inte oroa ihjäl mig utan försöka njuta av detta....
  • kattenizze

Chichisita; Mina var ju två-dagarsodlade, och jag satte in dem på torsdagen, och på tisdagen började jag känna mig yrslig, lite illlamående, men bara lite. Sen har det gasat på bara, igår började chipsätandet...: )Och kommer förhoppningsvis fortsätta ett tag till...Att du inte känner nåt än behöver ju inte betyda nånting alls, alla graviditeter är ju olika också. Förhoppningsvis så kommer symtomen snart för dig också!
    Tack för alla grattis!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?