• kattenizze

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Enya: Glömde, den togs bort akut eftersom jag var gravid och var smärtpåverkad. Ett X misstänktes  och då är dom snabba. Jag kan tänka mig att du kanske får vänta ett tag på att ev ta bort den om det skulle behövas.

• kattenizze

Turlid: Åhå det visste jag inte. Då ska jag dra ner på det. Liiiite tidigt om de kom nu....

• kattenizze

För att klargöra: Min IVF-läkare menar att risken för X (att det befruktade ägget fäster utanför livmodern, oftast i äggledaren) är samma som för en naturlig graviditet, omkring 4 %. Man har alltså inte en lägre risk för X vid IVF, vilket jag trodde. Så jag tror inte att det är nåt att oroa sig för om man inte har en historia av X bakom sig. Däremot var det intressant det som Enya skrev om vätskefyllda äggledare som kan förstöra möjligheterna till att de fäster, det visste jag inte. Men att det inte upptäcks är väl därför att man inte sett det? Jag tycker att om man kämpat läääänge med fertiliteten ska man inte nöja sig med att "du är gammal", utan se till att få göra ordentliga undersökningar. Det är väl det minsta man kan begära egentligen...

• kattenizze

Turlid: Coolt, har du en blodtrycksmätare hemma? den skulle jag aldrig våga använda...förra grav låg jag på gränsen hela tiden 140/90, hoppas jag inte gör det nu...Normalt ligger jag mkt lägre. Hoppas tjuvtestande visar plus imorgon!!!!!

• kattenizze

Turlid: Ja, jag vet ju inte vad jag har nu i BT, men förra gången när jag skrev in mig hade jag ju högt redan....det är väl i v 10 man skrev in sig. Jag oroar mig lite för havandeskapsförgiftning eftersom det är vanlig komplikation i tvillinggrav men men ingen idé att oroa sig egentligen. Som sagt, tvillinggrav är inget eftersträvansvärt verkligen. Är väl inne på andra månaden nu med gravt illamående. Snart psyket känns det som.

• kattenizze

Lenafena: Mer tvillingar nu då!!! Heja heja.
    Är inte Spears gravid? Jag tänkte på uppdateringen av listan (vän av ordning här).
    Och ingen som hört nåt från Chichisita???

• kattenizze

Hönan: Jag har varit med om två IVF:er som inte gått till ET. Känslan är inte rolig, jag vet. Men betänk att jag nu är gravid med tvillingar, så det kan visst gå!
    Jag tror mkt på att det handlar om till viss del om otur, vissa behandlingsomgångar ger helt naturligt sämre resultat. Men självklart ska man ta prover och kolla upp och inte nöja sig. Jag har tyvärr ingen erfarenhet av dessa prover. Lycka till...Har läst mkt gott om CFC, verkar vara en bra klinik.

• kattenizze

Fjällis: Lycka till på ÄP! Hoppas guldägget finns där!!

• kattenizze

Turlid: Har ärligt talat svårt att tro att ÄL-sprutan ger utslag så länge efter...Så du kan nog räkna med en liten. Grattis!

• kattenizze

Turlid: Nog 17 är du gravid, jag testade också så tidigt och jag tror inte att jag fått något streck om jag inte varit gravid. Så du kan nog sluta tänka på flera IVF:er!!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?