• Bengalen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel: Ja, var är jag i processen....Obestämd  Måste få rätt på min cykel så att jag inte får så tidig ägglossning. De senaste cyklerna har bara blivit 17-18 dagar. Är nu på dag 8 och våndas varje morgon att temperaturen ska ha gått upp. Får extra starka örter för att stärka yinfasen (follikelfasen) som ska förskjuta ägglossningen men det är ingen garanti när det gäller min kropp.
    Sen måste jag kontakta Svend och höra om jag får börja en ny behandling. Är lite orolig att han inte vill att vi ska fortsätta men förhoppningsvis kan vi börja igen efter denna eller nästa cykel men vi får se. Ligger lågt så länge.
  • Bengalen
    germany skrev 2012-08-03 08:17:06 följande:
    Linköping - Var inte rädd att prova DHEA. Min menscykeln har inte blivit längre, däremot så har min ÄL börjat komma på dag 16- 17 istället för på dag 13- 14 och det ser jag ingen nackdel med.
    Blev lite konfunderad av detta. Om du har börjat få senare ägglossning men har fortfarande lika lång cykel innebär det ju att din lutealfas har blivit kortare och det är ju inte alls bra. Ju längre desto bättre... Bara en liten tanke från mig. Hjärta

Jag har inga som helst synpunkter på DHEA. Skulle själv vilja prova men får inte lov att ta det samtidigt som jag tar örtmedicin så jag väljer för stunden i alla fall att fortsätta med örter då jag hoppas och tror att eftersom de är mer individanpassade än någon universalmedicin att det måste vara det bästa för mig. Jag har ett stort tungt problem som fukten i kroppen så det är det viktigaste att få rätt på för stunden. Rynkar på näsan
  • Bengalen

Åååh Fjällsippan vad tråkigt att höra men än så länge är det ju inte helt kört. Det kan ju vara att Ovitrellen nu är ute ur din kropp och det svaga pluset faktiskt är ett riktigt svagt plus. Håll ut ett par dagar till  för visst har du inte testdag redan?

Varma kramar!

• Bengalen

Fy vad trist Linköping. Inte nu igen. Rynkar på näsan
    Kommer inte ihåg om du redan har provat det, men borde inte crash kunna funka bättre eller om ni kör nedreglering innan? Tänker mest så att där inte blir en follikel som blir dominant och drar iväg.

Varma kramar från mig! Hjärta

• Bengalen

Anne: Wow, vad fantastiskt! Snacka om tvära kasst mellan glädje och sorg. Nu håller jag mina tummar att det lilla embryot är fint även imorgon.
    Förstår bara inte hur sköterskan igår kunde ge er beskedet att inget hade blivit befruktat. Antingen är det befruktat eller ej. Det finns ju inga mellanting och i så fall om det nu finns det borde hon ju ha sagt det, att ett av äggen ser ev. ut att kunna vara befruktat. Tycker det är sjukt dåligt att ni har behövt genomlida detta hemska dygn helt av ingen anledning.

• Bengalen

Anne: Usch vad ledsamt att höra, varma kramar. Jag hade inte köpte Omega-3 på Ö&B. Se till så att du får tag i rätt sort som innehåller fiskolja.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?