• linköping68

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hemma igen efter en toppenresa till Cypern. Solig 
    Sen hektiskt helg med besök från hela tjocka släkten, så nu är jag helt slut.

Kram alla! 

• linköping68

Är kvar, men har inte läst ifatt allt än. Sitter fast som i tuggummi och tar mig inte för något. Väntar även på att mensen ska komma igång på riktigt eller inte....

Väntar även svar på de typ 14 rören blod som de tog på kvinnikliniken. Har även varit hos en kurator idag och pratat. Kändes bra, men är totalt ur fas med mig själv och tillvaron. Massa saker inbokat som jag egentligen inte orkar med eller vill göra, men gör dem ändå.
    Har knappt insett att det är dags att kontakta CFC igen och rådgöra om start. Hoppas verkligen att de inte har stängt vid midsommar för det lär väl vara där det blir dags för ev plock för mig.

Kram alla!   

• linköping68

Germany: du har kanske redan lämnat oss, men vill som andra säga att du tillfört massor och att du är så välkommen tillbaka. Vila upp dig och ladda batterierna under sommaren. Skratta mycket! Kram!

• linköping68

Sunseed, Miss B: Hjärta

Har nu pratat med CFC och fått klartecken till att börja spruta imorgon för som sköterskan sa.... Vi har alltid öppet så det gör inget att det är helg  Glad Så nu blir det kanske midsommarfirande i Köpenhamn och det är ju helt ok.        

• linköping68

Glömde..... ni som sprutat Fostimon. Visst kan man blanda fler ampuller med pulver i samma vatten (som med tex Menopur)? Står inget på informationsbladet om det, men det borde ju funka?????

• linköping68

Mammagås: grattis!!! Håller tummarna.{#emotions_dlg.flower}

Miss B: jag ska ta 450 enheter så jag har tänkt blanda 3 pulver med 1 vatten för att slippa ta 3 sprutor. Ja antar att det funkar för så kan man göra med tex Menopur. Det var så jag menade, fast jah inte fick fram det så Skrattande 

Sunseed: välkommen tillbka framöver. Det blir nog några som tar lite pasu från FL under sommaren, och som sen kommer tillbaka till hösten. 

Vi får alla passa på att njuta av de fina dagarna och vara ute i solen och samla D-vitamin. Skratta mycket och ha det trevligt. Äta många jordgubbar. Kram alla      

• linköping68
    MissBoring skrev 2012-06-09 15:12:25 följande:
    Jaha Linköping då klarnade det
    tur vi är några som kör IVF nu iaf. Skönt å inte va själv tycker jag. Jag räknar med sprutstart på onsadag el torsdag!

Ja, det är bra att vara fler att kunna bolla med. Synd att de svenska klinikerna har stängt så länge under sommaren för de som går här. Det tycker jag känns bra med CFC att de alltid har öppet. Får se hur det går för mig denna gång. Det har ju inte gått bra alls de förra gångerna. Vi håller tummarna och kör så får vi se.

Lycka till med sprutstart. Vad tar du denna gång? 
  • linköping68

Bengalen: ja, det är ett jädra skit att lossa i förtid. Frågade CFC om jag denna gång ska ta mer Orgalutran för att förhindra att lossa i förtid igen, men det ska man inte sa de. Så då gör jag väl inte det då. Fast det är lite nervöst  om det ska hända igen.

• linköping68
    Bengalen skrev 2012-06-09 21:13:56 följande:
    Linköping: Till mig sa Svend att de skulle göra tätare VUL nästa gång. Det är ju andra gången jag lyckas med att ägglossa innan ÄP så det är inte bara när jag har gjort japanen. Märkligt för jag tog Orgalutran båda gångerna och ändå smiter de sablans blåsorna iväg.
    Fast det verkar inte som dessa IVF-mediciner biter på mig. Jag lyckades till och med ägglossa av mig själv när jag tog Progynon när vi gjorde ÄD trots att det var helt omöjligt att man kunde göra det. Jag kan allt!!! Skrattande (utom att bli gravid då alltså) Rynkar på näsan
    Men, har du också ägglossat 2 ggr innan plock. Trodde det bara var 1 ggr. Då är det kanske vanligare än vad de sa på CFC. Där sa de att det är såååå ovanligt. Men varför vi gör det vet de ju inte, frustrerande är det!!! Denna gång ska jag få prova med lite Ovitrelle efter ett ev ET. Kanske vill embryot stanna då. Hos mig verkar de inte vilja stanna.

Hm, det ska jag nog med göra, alltså tätare VUL. Har redan bokat in VUL på dag 5 och 8 och 11. Kanske ska jag slänga in några där emellan.

Vad gör Progynon egentligen? 
  • linköping68
    Bengalen skrev 2012-06-09 21:34:33 följande:
    Jag lossade för tidigt på vårt 4:e IVF-försök 2009 så det var ingen direkt nyhet när det nu skedde igen. Det låter som du har garderat dig bra med en massa VUL. Glad Får du inte bestämda dagar från CFC eller du kan göra det lite när du vill? När åker ni ner? För mig är det ju skönt att jag kan göra VUL:en direkt på CFC så att de själva kan hålla koll på vad som händer.

Progynon är östrogen som man tar när man gör stimulerat FET eller ÄD. I Riga vid ÄD blir man alltid nedreglerad innan just för att ens en egen cykel kan ställa till det men inte i Sverige. Här heter det bara att man inte kan ägglossa när man tar Progynon.

Jo, har fått dagar från CFC, men då gyn har stängt och jag är bortrest en del nästa vecka så blev det dessa dagar istället. Hade varit superbra att bara kunna svänga förbi CFC och få göra VUL, men vi har lite långt dit Glad. Om nu allt går som det ska blir det plock dagarna innan midsommar och förhoppningsvis ET 2 dagar efter ÄP. 

Tack för svar om Progynon (även till dig Nu Syskon). Kanske skulle jag prata med CFC om detta med....    
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?