• linköping68

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Lite nervös inför måndagens möte på CFC med förhoppningsvis ÄP. Oroar mig för att det inget blir denna gång heller och blir det så bryter jag nog ihop. Usch, vad nervös jag blir bara jag tänker på det.
    Ska packa lite så jag får tänka på annat.  

• linköping68

ZIN: du är allt bra rar du!!! Vi ska dit och plocka kl 9.30. Har man och barn i släptåg. Vi ska försöka få till att de fryser ner lite spermier för ev framtida försök om min man inte kan följa med ner. Tror inte de egentligen vill det, men får se. När är du där? Vi tänkte ta en mysiga i Köpenhamn innan vi sen far till hotellet i Malmö.

• linköping68

ZIN: En mysig dag i Köpenhamn ska det vara.... Vi är nog tillbaka i Malmö på em. Funderar på att gå på Tivoli. Har paddan med oss. Om du vill och vågar kan du inboxa mig ditt nummer så kanske jag ringer och är antingen glad eller ledsen. Är du till CFC för VUL eller fet kanske?

• linköping68

Tack alla ni underbara för lyckönskningar och hållna tummar! Blir alldeles rörd Hjärta

Har nu varit till CFC. Till att börja med fanns det inget hotell alls i Köpenhamn så vi bodde i Malmö. Funkade jättebra! Fin och nysig stad. Bodde fint och centralt. Om ni inte vill läsa om det saker som gör ont (eller inte Flört) så sluta läsa....och hoppa till stycke "hade 4 stora..."

ÄP planerades in till måndag morgon så lite nervösa for vi till CFC. Vis av förra gångernas spontanlossningar så var jag säker på att de lossat igen, men det hade de inte, hurra. Fick en läkare som jag inte fattade 1 ord av vad han sa. Jag ville ha droger, men han tyckte det var onödigt då det inte hjälper sa han. Stod på mig iaf och fikc en liten dos som inte gjorde någon nytta. Fläkte upp mig på britsen, väldigt nervös och stressad. Jädrar vad hårdhänt han va! Fick ont innan han ens börjat. Kände inget av morfinet. Gjorde så djävulusiskt ont när han la lokalbedövning och när han stack igenom nålen så jag trodde jag skulle svimma. Han frågade mig massa frågor och jag fattade inget så till slut tystnade han. Blödde massor direkt och sedan fortsatte det under resten av dagen och även halva dagen efter. Undrar om något gick lite fel......?

Hade 4 stora fina blåsor och en liten. Tömde höger sida...... inga ägg. Tömde vänster sida..... 1 ägg. Besviken, men lite glad då vi iaf kommit till plock. Även om jag velat slippa pga smärtan. Spermier många och fina.
    Planerat ET på onsdag em, men dit kom vi inte. Svend ringde på morgonen och sa att det inte delat sig bra och sedan dött. F*n!!! Fick telefontid 20.00 för samtal. Svend sa att vi hade maximal otur denna gång med, att ägget inte delade sig bra, men han tror på fler försök och mailar nytt upplägg till nästa cykel. Jag som trodde han skulle säga att vi inte får göra fler försök. Lägre dos och blandning av preparat. Känns lite skönt i allt elände.

Hann med att gå på Tivoli med dotter och man. Jättemysigt. Hon var helt lyrisk över allt roligt. Dessutom vann min man en stor vit tiger till henne och då var lyckan gjord! Såg mycket fint i Malmö med och vill absolut åka tillbaka dit. Det blev nästan så att vi tom bestämde att vi bor i Malmö vid kommande försök.

Tyvärr fick jag tråkigt besked på tåget hem. Pappa har fått en liten propp och åkte akut till sjukhuset så nu laddar vi bara om resväskan och åker igen.

Tack underbara nu för att ni finns!!!! Återkommer senare. Kram, kram, kram.      

• linköping68

Tack för fina ord och stöd! Miss B: han pratade så svår danska att jag inte ens förstod hans namn! Helt galen situation egentligen, nästan lite skrattretande. Ligga där helt uppfläkt med läkaren rotandes och man fattar inget av vad han säger eller frågar. Du överlever helt klart. Smärtan är hanterar när man tänker på vad man eventuellt inom 9 månader kan hålla i sina armar.

• linköping68

Är hemma igen och tittar in lite snabbt bara. Det har minst sagt varit lite hektiskt den senaste tiden.......Hemma efter resan till Köpenhamn och sen akutresan till pappa. Han mår bra, som tur är. Nu blir det lite lugnt i helgen och sen blir det jobb igen. Tar nya tag i nästa cykel så får vi se hur det går.

Kram till er alla fina här!!! 

• linköping68

Hjälp!!!!

Snabb fråga innan jag återkopplar med CFC..... Vem av er tog kombination av Gonal F och Menopur? Och i vilken dos? Hur gick det?

Trodde Svend och jag pratat om den kombinationen, men sen kom mailet från dem. Där stod det att de tycker att jag ska ta Gonal F igen, 300 enheter. Fattar inget? Missförstod vi varandra totalt. Visserligen stod det också att jag ska ta Ovitrelle från dag 6 tillsammans med Orgalutran. Måste få det förtydligat från dem. 

• linköping68

Tuvalina och Underverket....... Stort grattis på bröllopsdagarna till er båda. {#emotions_dlg.flower} 

Hoppas faktiskt att ni fick lite regn på er, då det betyder lycka och att man får ett bra äktenskap. Kram, kram

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?