• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70

Toaskräcket är inget man önskar en annan, men är tyvärr en del av processen. Försök att inte stressa över det i onödan.

Ja, det blir spännande med en ny klinik och nya möjligheter. Dock tänker jag inte sätta igång direkt om dem inte kollar olika bakterier. Gör dem det så startar vi en ny IVF om allting är OK annars behanlar vi oss först eller gör andra undersökningar hos andra gynekologer. Har också beställt en klamidyatest på vårdgaiden och ska be att den analyseras med avseende på plasma-bakterier, läste att det var möjligt. Min nöja har inga gränser nu efter all kunskap man. Galenskap är det nog, men varken kan eller vill hindra mig.

• underverket 06

Turlid70: Tack. Jo, jag går på CvL. Supernöjd! Denna gång kör jag dock vul med hemläkare. Vi har bara en bil som sambon måste ha o det är närmare att ta sig in till Stockholm för vul. Sambon brukar inte följa med på vul, om jag inte verkligen känner för det. Vilken läkare ska du träffa? Min favorit är norrmannen O. Bake. Han är så positiv, kanske för positiv dock. Men efter mitt misslyckande försök i höstas trodde han mest det var en tillfällighet, o tror att eftersom vi lyckats en gång tidigare, så kan vi mycket väl lyckas igen med att få ett barn.

• Mia69

Känner igen det här med att det är svårt att prata med sin man. Min man har inställningen " vi kan bara vänta och se hur det går och jag tror det kommer att lyckas". Omöjligt att älta med honom.

Underverket: grattis till sprutstart.
    Inanna och hispan: förstår att ruvningen är psykiskt den mest jobbiga perioden och det är då man tvivlar. Jag tänker på er och håller tummarna!!!Hjärta
    Kattenizze: Instämmer med övriga: VÄNTA INTE! (en liten kort återhämtning är säkert bra men inte 1,5 år)
    Inanna: enligt dr på kliniken rasar inte AMH-värdet på bara ett år. Du har förmodligen fortsatt ett bra värde och om (jag hoppas verkligen att du slipper) du skulle behöva göra en ny IVF kan du säkert få ett bra resultat igen (kanske med lite högre dos).{#emotions_dlg.flower}

Har haft 2 jättejobbiga dygn. Fått sova med extra kuddar inatt med andningsbesvär. Åt ingenting på 2 dygn och konstant illamående. Var på kliniken idag och har vätska i buken och är överstimulerad. Intorkad på labvärden och har fått Fragminsprutor insatt. Var på gränsen till remiss till Sahlgrenska och inläggning men vi bestämde att avvakta. Vi får se hur det går i helgen men jag känner mig lite bättre nu på eftermiddagen och har äntligen fått i mig lite dricka.

Men mina resultat var dock jättefina:  Från drygt 25 äggblåsor plockades 17 ägg varav 15 blev befruktade. Av dessa är 8 av toppkvalitet och är nu nedfrysta. Resterande 7 ägg (sämre kvalitet) odlas vidare till måndag. Jag glädjer mig åt detta.

• Boe

Turlid & Underverket,
    Jag ska också börja CvL 5 aprilSkrattande Kul att du underverket låter positiv!!! Vi var mycket nöjda med Sophia Hemmet men har valt att byta pga pris. 24 000 mot 34 000 är faktiskt ganska stor skillnad speciellt om det blir flera försök. Hoppas att det räcker med ett försök dock. Är såå spänd över att se mina nuvarande värden.
    Var idag på hälsokontroll via jobbet & värdena där var mer eller mindre identiska som för två år sedan, dvs innan min graviditet. Vikt, BMI, blodtryck, hörsel, syn osv.
    Det enda som ändrats var midjemåttet??? från 70 till 79. Eftersom vikten är exakt den samma måste ju några kilon flyttat sig. Förmodligen från bysten till magenFörvånad Haha... men det får man ju ta & det är definitivt dottern värd.

Toaskräcken minns jag som igår. Fyyyy tusan.
    Jag håller mina tummar hårt för Er som ruvar!

Kram

• Inanna Li

Mia69 - Grattis till ett toppenresultat! Det kan ju knappast bli bättre om man bortser från att du inte kunde göra ET. Men jag förstår att det samtidigt som det är en välsignelse att ha PCO-äggstockar när man är över 40 så är det också lite av en förbannelse när risken för ÖS blir så stor. Herregud vad du har fått lida. Hoppas verkligen du  mår bättre snart och slipper åka till Sahlgrenska.  Vila upp dig nu i helgen. Massor av kramar.

Tack för att du tänker på mig! Min läkare (på samma klinik som din) sa också till mig att hon inte trodde att värdet kunde ha rasat på ett år och man skulle nog behöva göra en IVF till för att se ett mönster som Fjällsippan kunnigt påpekade. Men jag är fortfarande lite tveksam, tror nog att AMH ändå kan minska snabbt åren efter 40 men hoppas att det inte var det som var huvudorsaken till att jag fick så dåligt resultat sist. Hoppas verkligen jag slipper göra en ny IVF.

• kattenizze

Mia69: Jag har också varit nära ÖS, men inte så illa däran som du. En tröst i bedrövelsen är ju att du har finfina världen  för din ålder! Nästan en bedrift att bli överstimulerad i vår ålder höll jag på att skriva. Hoppas du mår bättre snart!
    Jag har fått mig en tankeställare angående åldern, jag vet att ni har så rätt, så rätt...Om vi fortsätter syskonförsöken så kommer jag fortsätta i höst. Det är precis som ni säger, åldern tar ut sin rätt. Jag vill nog inte inse att jag är så gammal, hur fanken gick det till förresten? ; ) Känner mig ung i både kroppen och sinnet, men biologin är ju biologin.
    Nåväl nu ska detta försök klaras av och förhoppningsvis behöver jag aldrig fundera på fler IVF:er!

• Inanna Li
    Boe skrev 2011-04-01 14:46:14 följande:
    Toaskräcken minns jag som igår. Fyyyy tusan.
    Jag håller mina tummar hårt för Er som ruvar!

Kram
     Tack! Lycka till med ny IVF! Kram Solig!
  • Snösport

Mia69:  Härligt att det gick så bra för äggen..hoppas du blir bättre nu i helgen. Vilken skörd verkligen!!!

Innan68: Du ska inte behöva göra en IVF till, du ska ju lyckas nu. Jo, så är det bara!!!!!

Boe: 5 april är ju snart   Härligt. Lycka till!!  jo midjemåttet samlar på sej när man gör IVFer tycker jag med.

Toaskräck har jag aldrig haft för det mer för förstoppningarna som TSH och progesteronet skapat  hi.hi.hi ....men jag får ju aldrig mens innan test eller avslutad behandling, men man hinner fundera en hel del ändå.

• Inanna Li
    Snösport skrev 2011-04-01 15:44:00 följande:
    Innan68: Du ska inte behöva göra en IVF till, du ska ju lyckas nu. Jo, så är det bara!!!!!

Toaskräck har jag aldrig haft för det mer för förstoppningarna som TSH och progesteronet skapat  hi.hi.hi ....men jag får ju aldrig mens innan test eller avslutad behandling, men man hinner fundera en hel del ändå.
    Tack för pepp Solig! Jo, förstoppad och svullen har jag också blivit av proggisarna ... . Förra färskförsöket fick jag mens innan jag slutade med dem så jag är inte säker på att de stoppar mensen i mitt fall.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?