• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Spears

3 dagars test blir inte starkare suck!!! Borde det inte bli starkare bim idag!

• snorpan02

Spears mitt andra hcg värde var 4560 på dag 16 efter ET men mina gravtester var inte jättestarka ändå, kanske du kan be att få ta blodprov istället det var mer lugnande, jag körde dessutom mina clearblue ägglossningstest dom gravtest den första veckan, de ger utslag på hcg o då får man ju se den där glada gubben....men jag är lite testnarkoman hehe. Vi5 tack, jag är fortfarande chockad väckte min sambo imorse vid 4 o pratade om vi måste bygga om rum o köpa större bil.....

• Spears
    snorpan02 skrev 2014-02-22 11:23:17 följande:

Spears mitt andra hcg värde var 4560 på dag 16 efter ET men mina gravtester var inte jättestarka ändå, kanske du kan be att få ta blodprov istället det var mer lugnande, jag körde dessutom mina clearblue ägglossningstest dom gravtest den första veckan, de ger utslag på hcg o då får man ju se den där glada gubben....men jag är lite testnarkoman hehe. Vi5 tack, jag är fortfarande chockad väckte min sambo imorse vid 4 o pratade om vi måste bygga om rum o köpa större bil.....

Snorpan var de lika svaga som mina? Lägger upp en till bild, nyss tagen!
  • snorpan02

Svårt att säga men tror du inte du kan få ta blodprov ? Då vet du svart på vitt o så tar man om det 2 dgr senare

• Spears
    tes 75 skrev 2014-02-20 11:25:53 följande:
    Håller tummarna! Jag är inne på andra vändan IVF, full dos menopur denna gång. Sprutdag 7 idag & VUL imorgon. Mår väldigt illa, så hoppas på fler ägg denna gång (3 sist bara)!
    Då hoppas vi på fler ägg!! Jag hade 300ie Gonal F när jag lyckades och korta ivfen. Gör du korta?
  • Spears
    snorpan02 skrev 2014-02-21 23:09:39 följande:

Spears stort grattis håller alls tummar jag kan. I ÄD världen ska man äta massa omega3 o folsyra. Själv var jag på UL idag och fick se 2 st hjärtan, är fortfarande chockad trots att vi satte in 2 så tänker man vara att 1 kommer kanske klara sig så nu är det bara att vänta o se. Zin hur går det ruvar du?

Men vad kul tvillingar då har du liksom ditt gjort sen, vad skönt!! Tog ett till nu lite starkare igen. Har spytt idag magsjuka eller gravidspya det är frågan hoppas på det sista!! Kram
  • tes 75
    Spears skrev 2014-02-22 16:01:34 följande:
    Då hoppas vi på fler ägg!! Jag hade 300ie Gonal F när jag lyckades och korta ivfen. Gör du korta?

Dessvärre långa. Jag vet inte, men det känns fel med långa. Intuitivt. Skulle vilja prova korta, om det inte går vägen nu, men vete f-n om vi har råd eller psykisk ork för ett tredje försök.

Får jag fråga hur gammal du var, ditt AMH-värde och klinik när du lyckades med korta?
  • Ypke

Hej Alla! Jag vill bara höra av mig och säga hej och tack för allt under de ... kan det vara fyra? ... år jag figurerat här och fått allt tänkbart stöd. Den 15 juli i sommar föddes vår oerhört efterlängtade lille kille, efter 5 misslyckade Ivf-behandlingar och tre insättningar med äggdonations-embryon. Det känns fortfarande, tio veckor senare, helt overkligt att allt blev bra till slut, att just vi fick vårt barn.

Ett stort tack och en stor kram till alla er som jag följts åt med under den här tiden, hoppas ni mår bra och känner tillfredsställelse med livet, oavsett om era barndrömmar besannas eller inte.

• Zinfandel
    Ypke skrev 2014-09-22 22:47:36 följande:

Hej Alla! Jag vill bara höra av mig och säga hej och tack för allt under de ... kan det vara fyra? ... år jag figurerat här och fått allt tänkbart stöd. Den 15 juli i sommar föddes vår oerhört efterlängtade lille kille, efter 5 misslyckade Ivf-behandlingar och tre insättningar med äggdonations-embryon. Det känns fortfarande, tio veckor senare, helt overkligt att allt blev bra till slut, att just vi fick vårt barn.

Ett stort tack och en stor kram till alla er som jag följts åt med under den här tiden, hoppas ni mår bra och känner tillfredsställelse med livet, oavsett om era barndrömmar besannas eller inte.

Åh vad härligt att höra, stort grattis!! SkrattandeKyss Tack själv för allt vännen Hjärta Lycka till framöver med allt i livet Solig
  • Ypke

Tack, Zinfandel! Lycka till själv, du har varit fantastiskt hjälpsam här i tråden. Kram

• Zinfandel
    Ypke skrev 2014-09-24 18:05:49 följande:

Tack, Zinfandel! Lycka till själv, du har varit fantastiskt hjälpsam här i tråden. Kram

HjärtaSolig
  • Poppy72

Hej!

Det var länge sedan jag skrev något i tråden, då hade vi övergett tanken på IVF och skulle påbörja en surrogatprocess istället.

Jag kommer ihåg att Miss Borring och Sunseed gärna ville höra hur det gick. Och det gick tillslut. Våren 2015 föddes vår efterlängtade son via surrogatmamma.

Jag hoppas att ni har det riktigt bra, Miss Borring och Sunseed. Och till alla andra som kämpar mot klockan för att få ett barn, det är värt all möda.

Allt väl ? Anna

• kottelisa 483

Jag fyller 40 i januari och har två IVF försök kvar, men kommer bara hinna ett till eftersom jag inte får göra det efter 40... Vart gör ni andra över 40 era försök? Detta är inom landstinget. Verkar vara många som kör på även efter 40 ju. Undrar varför jag inte kan det =(

• linsen79

Hej!

Denna tråd verkar inte så aktiv längre? Men om den är det skulle jag gärna vilja komma i kontakt med fler i samma situation. Fyller 39 i februari. Gjorde en första ivf imars och blev till vår förvåning gravid på första försöket! Tyvärr visade det sig på rutinultraljudet att barnet hade ett allvarligt hjärtfel. Att tvingas ta det fruktansvärda beslutet om att ta bort det, efter att vi haft så svårt att ens bli gravida, är fortfarande svårt att ta in för mig. Vi avbröt i augusti och gjorde precis ett nytt försök som tyvärr misslyckades. Det har gjort att all sorg kommit upp till ytan igen. Tänk om vi bara hade en chans? Har tidigare inte varit så stressad av klockan, men nu har det kommit som ett knytnävsslag. 
    Hur har det gått för alla er andra runt 40? Känner mig väldigt ensam i det här. 

• UndrandeSökare

linsen- Kan ni tänka er att gå över till äggdonation istället så är det mycket större chans med det. Vi gav upp på egna äggen och spermierna och vi gör nu dubbeldonation med PGS hos AvaRiga istället.

• Jeanetty

Puttar igång denna tråden och hoppas att här är fler i samma situation.

Jag är snart 41 år, ensamstående, inga barn eller graviditeter sen innan och har kontaktat en klinik i Danmark för hjälp. De ber mig överväga äggdonation pga mina dåliga värden. Mitt FSH är 11 och AMH 0,5. Min mens är regelbunden, medicinerar dock för prolaktinom. Progesteronvärde cykeldag 20 var 64 och visar på att jag har ägglossning.

Gjorde en heminsemination vid förra ÄL med spermier från cryos som inte lyckades såklart.

Jag kommer att prova en stimulering och se hur jag svarar. Om jag får ägg att kunna gå vidare med ivf/icsi. Beroende på de resultaten får jag fundera över äggdonation senare.

Det känns inte vidare hoppfullt!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?